• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 05

ساخت چاپگر لیزری بدون حتی یک قطره جوهر

دانشجوی دانشگاه صنعتی دلفت هلند، فناوری جدیدی را ابداع کرده است که می تواند بدون حتی یک قطره جوهر بر روی هر نوع کاغذی، حروف را چاپ کرد.

چاپگر لیزری

 به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز، لیزری که به آرامی کاغذ را حرارت می دهد، می سوزاند و حروف را بدون حتی یک قطره جوهر روی آن چاپ می کند.
این روش تقریبا شبیه به آزمایش قدیمی کودکان در مدرسه به وسیله ذره بین، کاغذ و نور خورشید است که می تواند انقلابی نو در صنعت چاپگرهای لیزری باشد.
در این روش، سعی شده است با استفاده از پرتو مادون قرمز لیزر، که از مجموعه لنزهای مخصوص عبور داده می شود کاغذ را به آرامی می سوزاند و با کربن سیاه آن بر روی کاغذ چاپ یا پرینت می کنند.

چاپگر لیزری

‘ونکاتش چندرِسکار’ مخترع این فناوری نوین در این باره می گوید: ما با انرژی حرارتی لیزر و تغییر رنگ حاصل از آن بر روی کاغذ این کار را انجام می دهیم. اصطلاح فنی این عمل ‘ذغالی کردن’ است. آنچه که امروز مشاهده می کنید حاصل سالها تحقیق و مطالعه است و چاپی که در چاپگر بدون رنگ انجام می شود، دقیقا مانند چاپگرهای معمولی است.’
نکته بسیار مهم این روش فناوری در این است که تعادل مطلوب میان شدت پرتو لیزر و نوع و ساختار تابش آن در پروسه ذغالی کردن کاغذ، بطور کامل رعایت می شود.
مخترع این فناوری معتقد است که چاپگر بدون جوهر می تواند تا چند سال آینده در صنایع و فروشگاه ها مورد استفاده قرار بگیرد.
یکی از مزایای چاپگر جدید در مقایسه با چاپگرهای کنونی، حفظ محیط زیست است.
هر ساله 14 میلیارد دلار هزینه جوهر چاپگرهای سیاه و سفید می شود که کمتر از 30 درصد آن بازیافت می شود و هربار که یک کارتریج را دور می اندازیم 450 سال زمان می برد تا پودر به کار رفته در آن (تونر) تجزیه شود و به طبیعت بازگردد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید