• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 07

دسر کدو لبو

با قرار گرفتن در فصل زمستان و در دسترس بودن کدو و لبو می توانید این دسر خوشرنگ و خوشمزه را تهیه کنید و به دلیل روش ساده و مواد اولیه کم، این دسر بسیار پر طرفدار بوده و به راحتی و در زمان کمی می توانید آن را تهیه کنید و در روزهای سرد زمستانی آن را در کانون گرم خانواده خود نوش جان فرمایید. و به عنوان عصرانه و دسر در مهمانی های دور همی و خانوادگی از آن استفاده کنید.

مواد لازم
  • لبو دو عدد
  • کدو نیم کیلو
  • خامه دو قاشق غذا خوری
  • هل نصف قاشق چایخوری
  • عسل یا شکر به مقدار لازم
دسر کدو لبو
طرز تهیه

برای تهیه این دسر ابتدا کدو را به مقدار نیم کیلوگرم از کل کدو برش بزنید و بقیه را می توانید در جای خنک نگهداری کنید تا مدت طولانی تری از آن را بتوانید استفاده کنید.

سپس کدو را داخل قابلمه مناسبی بریزید و حدود نصف لیوان آب به آن اضافه کنید و روی شعله بگذارید تا جوش آید، بعد حرارت را کم کنید تا کدو ها به آرامی بپزند.

لبو ها را بشورید و پوست بگیرید. لبوهای پوست گرفته را با دو یا سه قاشق شکر در قابلمه بریزید. این کار باعث می شود لبو رنگ خود را حفظ کند و مات و کدر نشود.

قابلمه لبو را روی شعله بگذارید و مقداری آب داخل آن بریزید طوری که آب روی لبو ها را بگیرد، وقتی که آب جوش آمد شعله را کم کنید و اجازه دهید لبو ها بپزند، توجه داشته باشید که زمان پخت لبو نسبت به کدو بیشتر است بنابراین زمان را مدیریت کنید.

برای اینکه رنگ لبو ها خوشرنگ شود آب باقی مانده داخل قابلمه را بگذارید کاملا به خورد لبو برود تا رنگ آن به لبو برگردد.

بعد از این که کدو و لبو ها کاملا پخته شدند آنها را کنار بگذارید تا کاملا خنک شوند. کدوی پخته شده را با قاشق از روی پوست جدا کنید.

بعد از اینکه کدو و لبو خنک شدند آنها را داخل مخلوط کن بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید تا مخلوط نرم و یکدستی به دست آید. در اینجا می بینید که مخلوط کدو و لبو رنگ زیبایی را به وجود آورده است.

هل، عسل یا شکر را به مواد بالا اضافه کنید و با مخلوط کن مجددا بزنید تا یکدست شود.

توجه داشته باشید در مرحله آخر مواد را بچشید و اگر شیرینی آن کم بود می توانید عسل یا شکر آن را بیشتر کنید، این به ذائقه شما و شیرین بودن کدو و لبو بستگی دارد.

اگر مقدار شیرینی آن کم بود می توانید مجددا شکر اضافه کنید.

دو قاشق خامه را نیز اضافه کنید و این بار با چنگال مواد را هم بزنید تا بافت خامه حفظ شود.

ظرف مناسبی را انتخاب کرده و مواد را از مخلوط کن داخل ظرف بریزید و روی آن را با قاشق صاف کنید.

برای تزیین دسر کدو لبو می توانید از وسایل مختلفی مثلا مقداری خامه یا برش هایی از لبو را روی آن یا کنار ظرف قرار دهید، یا با شکلات های کوچک رنگی آن را تزیین کنید.

بچه هایی که کدو یا لبو نمی خورند با دیدن این دسر خوشرنگ و زیبا حتما ترغیب می شوند تا از این مواد غذایی پرخاصیت بچشند و از طرفداران آن شوند. همان طور که گفته شد این دسر برای میهمانی های عصرانه گزینه مناسبی است. همین طور به جای اینکه کدو و لبو در شب یلدا در دو ظرف مختلف گذاشته شود می توانید از این دسر خوشمزه از میهمانان خود در بلندترین شب سال پذیرایی کنید.

شادی مظفر

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید