• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 08

محبوب ترین شهرهای دیدنی دنیا

رقابت میان شهرهایی چون لندن، پاریس و در سال های اخیر، بانکوک به عنوان مکانی با بیشترین میزان جذب گردشگر، بسیار چالشی است. میدان ترافالگار لندن، یکی از جاذبه هایی است که موجب شده، شهر لندن به عنوان محبوب ترین شهر توریستی دنیا برای پنجمین بار طی هفت سال، محسوب شود.

لندن

اگر برای تعطیلات دنبال تفریح و هیجان هستید، شاید بخواهید برخی از این مقاصد عالی گردشگری دنیا را در برنامه سفرتان بگنجانید. تحقیق زیر اخیرا توسط شرکت مَستِر کارت درخصوص فهرست شهرهایی که بیشترین مقاصد گردشگری در دنیا هستند ارائه شده است:

لندن

شرکت مسترکارت درخصوص فهرستی از شهرهایی که بیشترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می شوند، 132 شهر از سراسر جهان که بیشترین بازدیدکننده را داشته اند با لحاظ نمودن این ویژگی که بازدیدکنندگان خارجی حداقل یک شب را در محل ورود گذرانده باشند، طبقه بندی نموده است. البته، این موضوع خیلی هم در مورد شهری که جاذبه های گردشگری بسیاری باعث شهرتش به عنوان مرکزی فرهنگی و مقصدی ایده آل برای سفر شده، تعجب آور نیست.

میدان ترافالگار لندن

بانکوک

طی سال های 2012 و 2013، بانکوک در جایگاه اول بود. اکنون انتظار می رود این شهر، میزبان 18.24 میلیون نفر مسافر باشد و بر این اساس، جایگاه دوم را کسب کند. به شکلی فزاینده، تعداد گردشگرانی که بانکوک را به دلیل هیجان، زیبایی و امکانات اغواء کننده بسیار ارزانش برای بازدید برمی گزینند، درحال افزایش است. این شهر هم چنین، به عنوان یک نقطه شروع و توقف عالی برای انواع تورهای گردشگری داخلی و تورهای سایر کشورهای اطراف منطقه آسیای جنوب شرقی، در نظر گرفته می شود.

بانکوک

 نامزد دریافت لوح تقدیر

در سال 2015، شهرهای پاریس، دبی و استانبول، با 16.6میلیون، 14.26 میلیون و 12.56 میلیون نفر بازدیدکننده، به ترتیب در جایگاه های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند. در این بین، شهرهای نیویورک، سنگاپور و هنگ کنگ تکمیل کننده 10شهر اول پربیننده بودند. جایگاه دبی از آغاز انتشار نامش در فهرست طبقه بندی مسترکات در مورد شهرهایی که بیشترین مقاصد گردشگری در دنیا هستند، همچنان رو به رشد است. سال2012 دبی در رتبه هشتم قرارداشت، سال 2013 به رتبه هفتم، صعود کرد، سال 2014 به رتبه پنجم و سال 2015 به جایگاه چهارم ارتقاء یافت. از آنجایی که دبی خود را برای برگزاری نمایشگاه بین المللی اکسپو 2020 آماده می کند، آینده این کشور امیدوار کننده به نظر می رسد. اکسپو 2020 مجالی است از فرصت های متعددی که در دبی وجود دارد و انتظار می رود دست اندرکاران سایر مؤلفه های مهم اقتصادی هم، برای تقویت جایگاه خود در این سفر جهانی، اقدام کنند.

دبی

پیش بینی می شود، گردشگران احتمالی دبی نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش یابند. با بررسی تعداد مسافران خارجی که به ازای هر شهروند توسط شهرهای مقصد، جذب شده و بازدیدکنندگانش حداقل یک شب را در آنجا گذرانده اند، دبی با تعداد 5.7 نفر بازدیدکننده به ازای هر شهروندش و با رشدی به میزان 0.8 درصد بیش از سال 2014، در مقام قهرمانی جهان ظاهر شده است. آن زمان که دبی، درحال تبدیل شدن به قطب هواپیمایی منطقه می شد (با تاسیس دبی ایر لاینز و سایر خطوط هوایی مهم این کشور)، استانبول حائز رتبه یک در فهرست جهانیِ شهرهای مقصد توریستی بود. پروازهای بین المللی به استانبول در مقایسه با کشورهای همسایه، ارزان تر است. بنابراین و نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبش، این شهر به عنوان یک نقطه شروع عالی برای سفر به سراسر اروپا، آسیا یا آفریقای شمالی، به حساب می آید. استانبول به نوبه خود، چشم اندازی از امتزاجی بدیع میان دو فرهنگ غرب و شرق است. ازمیان 123 کشور، استانبول دارای متنوع ترین طیف بازدیدکننده خارجی بوده است. بر اساس انتشار گزارش فهرست مورد تایید شرکت مسترکارت، این شهر نیمی از بازدیدکنندگان بین المللی اش را از 33 کشور مختلف جهان جذب نموده است. وجود چنین تنوعی در خاستگاه بازدیدکنندگان به معنی انعطاف پذیری بیشتر در برابر بی ثباتی های اقتصادی درازمدت (ترکیه) است. در خصوص بازدیدکنندگان مرزی و اخذ هزینه های مربوطه از آن ها (مسافران کشورهای هم مرز با ترکیه)، این شهر به عنوان یکی از سودآورترین شهرهای اروپایی درجایگاه چهارم قرار گرفت (بارسلون اول شد).

ترکیه

 تقویت اقتصاد داخلی (ملی) با گردشگری

برآورد شده است، در سال 2015، 383 میلیون سفر خارجی با توقف حداقل یک روزه در شهرهای تحت پوشش مستر کارت، صورت پذیرد. انتظار می رود بازدیدکنندگان درکل، معادل 360 بیلیون دلار را در طول تعطیلی هایشان در کشورهای مقصد هزینه کنند. شهر لندن در سال 2015 به تنهایی، در حالیکه بازدیدکنندگانش مجموعا مبلغ 20.23 بیلیون دلار هزینه می پردازند، بیشترین سهم از کل هزینه ها را به خود اختصاص خواهد داد.

رتبه بندی محبوب ترین شهرهای جهان بر اساس تعداد بازدیدکننده

بازدیدکننده ها (میلیون نفر)

شهر

رتبه

18.82

لندن

1

18.24

بانکوک

2

16.06

پاریس

3

14.24

دبی

4

12.56

استانبول

5

12.27

نیویورک

6

11.88

سنگاپور

7

11.12

کوالا لامپور

8

10.35

سئول

9

8.66

هنگ کنگ

10

8.08

توکیو

11

7.63

بارسلونا

12

7.44

آمستردام

13

7.41

رم

14

7.17

میلان

15

6.55

تایپه

16

5.85

شانگهای

17

5.81

ویَن

18

5.47

پراگ

19

5.20

لُس آنجـِلِس

20

ترجمه: فیروزه بابائی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید