• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 10

درمان سرماخوردگی در منزل – قسمت دوم

درمان سرماخوردگی در منزل قسمت اول

سرماخوردگی یکی از بیماری های شایعی است که در فصول سرد سال شیوع بیشتری پیدا می کند و معمولاً با خستگی، احساس سرما، عطسه و سردرد آغاز می‌شود و با علائمی چون سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و تب همراه بوده و ممکن است تا چندین هفته طول بکشد. در مقاله قبلی به تعدادی از راهکارهای درمان و بهبود سرماخوردگی در منزل اشاره شده و در این مقاله نیز راهکارهای دیگری برای کنترل این بیماری بیان شده است.

سرماخوردگی

پیاز قرمز

کسانی که از سرماخوردگی رنج می برند شربت پیاز قرمز، درمانی خانگی برای خلاصی از سرماخوردگی است.

یک عدد پیاز را به 3 قسمت تقسیم کنید و یک تکه از آن را در کاسه قرار دهید و به آن عسل اضافه کنید تا کاسه پر شود. سپس روی آن را بپوشانید و به مدت 12 تا  15 ساعت کنار بگذارید. زمانی که در آن را باز می کنید مایعی غلیظ شبیه شربت وجود خواهد داشت.

از این شربت چندین بار در روز بنوشید تا از گلودرد و دیگر نشانه های سرماخوردگی خلاص شوید.

ظرف محتوی آب جوش را بر روی بخاری قرار دهید، پیاز را دو یا سه قاچ کنید و در داخل ظرف آب بگذارید. اگر از بخاری در منزل استفاده نمی کنید، ظرف محتوی آب و پیاز را بر روی گاز قرار دهید تا مدتی بجوشد و فضای منزل را ضد عفونی کند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه یکی از در دسترس ترین درمان های طبیعی برای سرماخوردگی است. کپسایسین موجود در فلفل سیاه به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند.

فلفل

اگر از آبریزش بینی رنج می برید در وعده های غذایی خود از فلفل سیاه استفاده کنید. همچنین می توانید از محلول یک قاشق چایخوری فلفل سیاه با آب گرم نیز غرغره کنید.

روش دیگر اینکه هنگامی که چای سیاه دم می کنید به اندازه یک قاشق چایخوری فلفل سیاه به آن اضافه کنید و میل کنید. این کار نیز به باز کردن مجاری تنفسی کمک می کند.

اگر نمی توانید فلفل سیاه بخورید می توانید در طول روز مقدار کمی فلفل بو کنید.

شیر

شیر وقتی با پودر زردچوبه و زنجبیل  ترکیب می شود به درمان سرفه و دیگر نشانه های سرماخوردگی، بدن درد و سردرد کمک می کند. برخلاف تصور اشتباه عوام، شیر تولید خلط را افزایش نمی دهد.

شیر

شیر را بجوشانید و نیم قاشق چایخوری پودر زردچوبه و نیم قاشق چایخوری پودر زنجبیل به آن اضافه کنید (زنجبیل تازه هم می توانید استفاده کنید.)

اجازه دهید شیر در دمای اتاق خنک شود طوریکه بتوانید آن را بدون اینکه دهانتان بسوزد بنوشید. سعی کنید دو بار در روز مخصوصا قبل از خواب انجام دهید.

دارچین

دارچین با سرماخوردگی مبارزه می کند و می تواند به تسکین گلودردهای خشک و شدید کمک کند.

یک قاشق چایخوری دارچین و دو بوته گل میخک در یک لیوان آبجوش ترکیب کنید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه آهسته بجوشد سپس از صافی بگذرانید، تا زمانی که گرم است بنوشید. برای نتیجه بهتر می توانید مقداری عسل هم به آن اضافه کنید. این چای را یک تا سه مرتبه در روز بنوشید.

این چای در بهبود نشانه های سرماخوردگی موثر است اما اگر سرماخوردگی طولانی شد و بیش از دو هفته طول کشید باید به پزشک مراجعه کنید.

سرکه سیب ارگانیک

سرکه سیب ارگانیک خواص آنتی باکتریال و ضد ویروسی دارد و میکروب هایی که منجر به گلودرد می شود را از بین می برد. سرکه سیب همچنین باعث نرم شدن و بیرون راندن خلط از قفسه سینه می شود و تنفس راحت تر می شود. سرکه شامل پروبیوتیک اینولین است که سیستم ایمنی بدن را می سازند و سلول های سفید خون را برای مبارزه اعزام می کنند.

سرکه سیب

سرکه سفید همچنین به تعادل سطح  PH در بدن کمک می کند. PH  بین 0 تا 14 است (0 بالاترین سطح اسید و 14 بالاترین سطح قلیایی است) سطح PH خون در حالت بهینه نزیدک 7.4 است. بعضی ابزار خانگی وجود دارند که می توانند به آسانی PH  آب، غذا، بزاق دهان یا ادرار را اندازه بگیرند.

روش: 2 قاشق چایخوری سرکه سیب با یک فنجان آب گرم تصفیه شده ترکیب کنید. می توانید نصف لیمو ترش را در آن فشار دهید. با مقداری دارچین (ضدعفونی کننده) و عسل (تسکین گلودرد) خام ارگانیک ترکیب کنید و سه بار در روز بنوشید.

زردچوبه

زردچوبه در بین گیاهان از جمله ادویه جاتی است که بیشترین مطالعه روی آن انجام شده است. عنصر مهم در زردچوبه ماده رنگی زردچوبه است. ماده رنگی زردچوبه برای جلوگیری از بیماری ها مفید بوده و همچنین توانایی مبارزه با تومور را دارد.

مطالعات بیشمار روی زردچوبه نشان داده است در بهبود بیماری های قلبی، تسریع در التیام جراحات، تسکین دادن التهابات ورم مفاصل، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر، کاهش نشانه های آلرژی، دفاع در برابر افسردگی، بازسازی بافت ماهیچه و درمان اختلالات معده کمک می کند. حتی برای سفید کردن دندان ها نیز موثر است.

با توجه به خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه اضافه کردن مقداری عسل به آن برای درمان سرماخوردگی، سرفه، سردرد، گلودرد و احتقان مفید می باشد.

روش: پودر زردچوبه را به چای اضافه کنید و با زنجبیل و عسل به آن طعم دهید.

به اندازه یک قاشق زردچوبه را به عسل ارگانیک خام اضافه کنید این روش برای بهبود گلودردهای عفونی مناسب است.

زردچوبه را با مقداری آب تصفیه شده مخلوط کنید. از این پماد برای التهابات مفصلی و یا گزش حشرات استفاده کنید. این خمیر برای سفید کردن دندان و برای تسکین اگزما و درماتیت مفید است.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



  1. درود بر شما
    مراتب تشكروقدرداني خودرا بابت مطالب بسيارمفيد “درمان سرماخوردگي در منزل” ابراز مي نمايم.
    شاد باشيد

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید