• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 11

ساخت مرتفع ترین رصدخانه گرانشی جهان در هیمالیا

چین قصد دارد مرتفع ترین رصدخانه امواج گرانشی را در تبت بسازد.

به نقل از دیلی گالاکسی، چین این رصد خانه را در ارتفاع ۵۲۵۰ متری بالاتر از سطح دریا و در نزدیکی مرز منطقه تحت کنترل هند می سازد. ساخت رصدخانه در این نقطه به ستاره شناسان چینی کمک می کند اطلاعات امواج گرانشی اولیه را در نیمه شمالی کره زمین جمع آوری کنند.

رصدخانه گرانشی

یائو سونکویینگ محقق ارشد رصدخانه ملی نجوم از آکادمی علوم چین می گوید: نام این رصدخانه Ngari  و تلسکوپ اصلی آن Ngari No ۱ است.

این رصدخانه طی دو مرحله ساخته می شود که در دومین مرحله ساخت آن، مجموعه ای از تلسکوپ ها در ارتفاع ۶ هزار متری بالاتر از سطح دریا ساخته می شوند. در همین راستا پیش بینی می شود نخستین تلسکوپ رصدخانه  Ngari  در ۲۰۲۱ میلادی فعالیت خود را آغاز کند.

به گفته یائو  رصدخانه Ngari در کنار تلسکوپ قطب جنوب در صحرای شیلی، یکی از مراکز برتر مشاهده امواج گرانشی در نیم کره شمالی خواهد بود. منطقه Ngari که رصدخانه در آن ساخته می شود، به دلیل وجود ارتفاع زیاد، آسمان صاف و  فعالیت های محدود انسان در منطقه یکی از بهترین نقاط در جهان برای ردیابی امواج در  فضا است.

این پروژه توسط موسسه High Energy Physics، رصدخانه ملی و موسسه میکروسیستم و اطلاعات فناوری شانگهای اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید