• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 11

تاتو و هاشور ابرو

 مقدار لوازم آرایشی و بهداشتی تاتو ابرو (میکروپیگمنتیشن)

تاتو ابرو یا میکروپیگمنتیشن ابرو اشاره دارد به آرایش دائمی تاتو که به صورت ابروی طبیعی به نظر می رسد. اگر چه تاتو در میان زنان محبوبیت و رواج دارد ولی برای مردان نیز انجام می شود.

این روش آرایش دائمی یا تاتو دائمی که با استفاده از دستگاه های تاتو ابرو (دستگاه آرایش دائم)، رنگدانه هایی را در میان پوست شما قرار می دهند، از این رو درماپیگمنتشن نام دارد.

معمولا ابزاری مانند قلم مو مورد استفاده قرار می گیرد و برای ایجاد رشته های مو و ابروی واقعی از جوهر ابرو نیمه دائم از رنگ های مورد نظر استفاده می کنند. رنگهایی مانند بلوند، قهوه ای، قهوه ای تیره،خاکستری، سیاه و سفید و غیره….

مراحل میکروپیگمنتیشن ابرو تا حدی دردناک است و به مراقبت پس از آن احتیاج دارد که در طول این مراقبت ها بهبود می یابند.مردم باید بافکر و تصمیم قبلی، شکل های تاتو را انتخاب کنند زیرا در هر سال مدل های جدیدی مد می شود و پاک کردن مدل قبلی مشکل است.

برای اینکه نتیجه خوبی از تاتو ابرو بگیرید باید به دنبال افراد ماهر، متخصص و باتجربه در این زمینه بروید که مجوز لازم برای این کار را داشته باشند. بسیاری از کلاس های آرایشی دائمی از جمله تاتو ابرو وجود دارد.

تاتو ابرو به دو حالت دائمی یا نیمه دائمی وجود دارد.

چقدر تاتو ابرو عمر می کند؟ آیا آنها دائمی هستند یا نیمه دائمی؟ نیمه دائمی و دائمی بودن آن بستگی به موادی دارد که در این کار استفاده می شود.

خوب است که این حقیقت را در مورد تاتو ابرو چه از نوع دائمی و نیمه دائمی بدانید که اساسا تاتو در شرایط ایده آل مدت زمان معینی بین دو تا پنج سال ماندگاری دارند و به مرور محو می شوند.

نوعی از جوهر تاتو وجود دارد که به آسانی پاک می شود ولی مشتریان این تبلیغات را تایید نمی کند، اخیرا نوع جدیدی از تاتو وجود دارد که میتواند به آسانی پاک شود، تغییر کند و به تدریج بعد از یک سال از بین برود.

تکنیک های تاتو دائم و نیمه دائم یا انواع آن

هنگامی که در ذهن خود ابروهای تاتو شده ای را برای خود متصور می شوید و قصد انجام چنین کاری را دارید باید قبل از اقدام تکنیک های مختلف این کار را بشناسید.چون روش انجام هر روش با دیگری متفاوت است در نتیجه هزینه های نهایی نیز متفاوت خواهند بود. از تصمیم خود اطمینان پیدا کنید و هدف خود را از انجام تاتوی ابرو مشخص کنید.

تکنیک های مشترک تاتوی دائم و نیمه دائم شامل:

تاتوی ابروی پر یا ابروی پر تاتو

تاتو و هاشور ابرو

تکنیک تاتو ابروی سه بعدی (آسیایی)

تاتو و هاشور ابرو

تکنیک پودری پر

تاتو و هاشور ابرو

تکنیک ضربه موی نرم و نازک (تاتوی ابروی مو به مو)

تاتو و هاشور ابرو

تکنیک پر کردن نرم

تاتو و هاشور ابرو

تکنیک سایه نرم

تاتو و هاشور ابرو

تکنیک ضربه آهسته (ضربه آهسته آرایش دائمی)

تاتو و هاشور ابرو

علاوه بر این، می توانید تاتو گلدوزی ابرو و یا تکنیک بالا بردن ابرو برای ابروهایی که کم پشت هستند، را انجام دهید.

در نهایت یک روش نسبتا جدید و شناخته شده microblading  است که می توانید از آن استفاده کنید و یک ابروی خیلی زیبا داشته باشید.

 هزینه تاتو ابرو

تاتو ابروی دائمی و نیمه دائم چه مقدار هزینه دارد؟ تاتو ابرو از یک کشور با کشور دیگر و همچنین از شهری با شهر دیگری متفاوت است.

 توجه و مراقبت در دوران نقاهت تاتو ابرو

در مورد مراقبت از ابرو، به متخصص تاتو ابرو مراجعه کنید و از طریق آن راهنمایی های لازم را بگیرید. این آگاهی، بهبود سریعتر و زخم کمتر (اسکار) را تضمین خواهد کرد.

بلافاصله بعد از کار ، برخی احساس سوزن سوزن شدن دارند، که این حساسیت به ماده بی حسی است که استفاده می شود و به زودی رفع می شود.

به علاوه انتظار می رود حساسیت پوستی، قرمزی و متورم شدن برای 1 تا 2 روز وجود داشته باشد، اگر درد زیادی دارید مسکن مصرف کنید.

برای دو هفته بعد از تاتو از شنا، سونا و یا در معرض نور خورشید قرار گرفتن جلوگیری کنید چرا که این عوامل به محو شدن زودرس تاتو ابرو کمک می کنند.در بعضی از افراد دیده شده است که بعد از یک هفته از تاتو، ابرویشان کم رنگ دیده می شود. از کرم یا پمادهایی از جمله لوسیون Aquaphor و روغن شتر مرغ برای جلوگیری از هر گونه عفونت و بهبودی سریعتر استفاده کنید.

ابروی تازه تاتو شده ممکن است جوهر آن کلفت به نظر برسد یا از نظر بیننده تیره به نظر آید، نگران نباشید این به مرور بهتر می شود و کمرنگ تر می گردد.

برخی تمهیدات خانگی به کاهش ناراحتی همراه با تاتو کمک می کند مثلا یک تکه پارچه سرد بدون فشار دادن زیاد به ابرو باعث آرام شدن آن می شود.

در نهایت از خاراندن آن (حتی اگر خارش داشته باشد)، شستشو، لایه برداری و یا فشار دادن محل تاتو در حالی که کاملا بهبود نیافته جلوگیری کنید. مراقبت های بیشتر از ابروی تاتو شده شامل:

هر آرایش چشمی را پاک کنید

ابروی تاتو شده را نچینید

از لمس و دستکاری ابروی تاتو شده جلوگیری کنید

از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

بهبود مراحل ابروی تاتو و لمس کردن آن

در طول دو روز اول، متورم شدن، قرمزی، احساس خارش طبیعی است. در ادامه با ترمیم می توانید ابرو را گرد کنید یا آن را بچینید.

بهبودی متوسط تاتو حدود دو هفته طول می کشد و بعد از آن طبیعی تر به نظر می رسد که سرعت این امر به مواردی از جمله مراقبت صحیح پس از تاتو بستگی دارد.

عوامل دیگر عبارتند از گردش خون، سن، رژیم غذایی، سطح استرس، چه مقدار تورم داشته باشد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، داروهایی که مصرف می کنید، وضعیت دیابت و همچنین عاداتی مانند سیگار کشیدن.

در بدترین شرایط طی شش هفته بهبود می یابد و در این مدت میبینید شدت عارضه کاهش یافته است. و ضخامت آن کاهش می یابد.

بعد از چهار تا شش هفته، برنامه ای برای ترمیم تاتو و اصلاح هر گونه عیب مثل شکل و ظاهر و پر کردن مقداری از ابرو داشته باشد. این رویه سبب می شود یک ابروی بی عیب به دست آورید.

چگونه تاتو ابرو را پاک کنید

پاک کردن تاتو از جمله ابرو نیاز به یک متخصص دارد و اغلب تکنیک های مختلفی استفاده می شود که عبارتند از:

 پاک کردن با لیزر مخصوصا سوئیچ کیو (Q-switch )، لیزرYAG، الکساندریت

شکافتن

برداشتن پوست از جمله salabrasion

لایه بردار های شیمیای مانند اسید گلیکولیک

برداشتن تاتو خاک رس

کرم

هر یک از موارد پاک کردن دائم تاتو ابرو در تعداد جلسات مختلف و همچنین قیمت های (هزینه) متفاوتی داشته باشد.

آیا تاتو ابرو بی خطر است؟

اگر تاتو ابرو به درستی و به دست فرد متخصص و ماهر انجام شود و سلامت رنگدانه های مصرفی مورد تایید و استاندارد باشد، تاتو ابرو بی خطر است. .با این حال، مواردی هم گزارش شده اند که دچار  واکنش های آلرژیک و عفونت ها شده اند.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید