• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 12

با رای قاطع شورای فیفا جام جهانی فوتبال ۴۸ تیمی شد

 با رای قاطع اعضای فیفا، رقابتهای جام جهانی از سال ۲۰۲۶ با ۴۸ تیم برگزار خواهد شد.

در حالی که مخالفتهای زیادی از سوی فوتبال دوستان و بزرگان فوتبال با برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم ابراز شده بود، در نهایت در رای گیری که در شورای ۳۷ نفره فیفا برگزار شد، تصویب شد که جام جهانی از سال ۲۰۲۶ با ۴۸ تیم برگزار شود.

جام جهانی

طبق جزئیات منتشر شده، قرار است این رقابتها از سال ۲۰۲۶، در ۱۶ گروه ۳ تیمی برگزار شود که بدین ترتیب تعداد گروه ها دو برابر خواهد شد و از هر گروه ۲ تیم برتر به دور حذفی صعود خواهد کرد. بدین ترتیب تعداد بازی ها از ۶۴ بازی به ۸۰ بازی افزایش پیدا خواهد کرد، هرچند که تعداد بازیهای هر تیم برای رسیدن به نیمه نهایی و فینال مثل گذشته است.

جالب اینکه در دور گروهی اگر یک بازی مساوی شود، کار به پنالتی ها کشیده خواهد شد؛ به عبارتی در این مرحله دیداری که به تساوی بینجامد نخواهیم داشت.

در دورهای بعدی نیز اگر کار در وقت قانونی به تساوی کشیده شود، بلافاصله برنده با پنالتی ها مشخص خواهد شد و دو وقت اضافه نخواهیم داشت. تنها در نیمه نهایی و فینال، دو وقت اضافه در صورت مساوی شدن بازی در وقت قانونی منظور خواهد شد.

با این حال این تصمیم نگرانی های زیادی در پی داشته است. بیشتر باشگاهها با برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم مخالف هستند. افزایش تعداد بازیها و بیشتر شدن بازیکنان حاضر در جام باعث شده تا باشگاهها از افزایش احتمال مصدومیت بازیکنان شان در جام و همچنین کوتاه شدن مدت حضور بازیکنان در اردوهای پیش فصل نگران باشند.

افزایش تیمها از ۳۲ به ۴۸، یکی از قول های انتخاباتی جانی اینفانتینو، رئیس جدید فیفا بود و او در کمتر از یکسال توانست به آن عمل کند. بسیاری از این نظر، او را با ژائو هاوه لانژ، رئیس سابق فیفا، مقایسه می کنند که با وعده افزایش تعداد تیمهای جام جهانی از ۱۶ به ۲۴ سال، توانست رقیبش را شکست بدهد.

دیگو مارادونا، ژوزه مورینیو و کارلس پویول از جمله چهره های سرشناسی بودند که از این طرح حمایت کرده بودند.

منبع: خبرگزاری ایپنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید