• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 14

رونمایی از گوشی جدید نوکیا

اولین گوشی نوکیا در سری جدید کاری این شرکت بالاخره با نام نوکیا ۶ معرفی شد.

نوکیا6

اما این گوشی چه مشخصاتی دارد؟

نوکیا شش دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است. این گوشی اندروید جدید نوکیا مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است که از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی می کند.

این گوشی یک مدل میان رده در محصولات نوکیا محسوب می شود برای همین نوکیا از پردازنده‌ای متوسط در آن استفاده کرده است.

پردازنده نوکیا شش اسنپدراگون ۴۳۰ است. اسنپدراگون ۴۳۰ یک تراشه هشت هسته ای با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز است.

اسنپدراگون ۴۳۰ به راحتی قادر است از پس وظایف پردازشی معمول گوشی در کنار اجرای شماری از بازی ها برآید، حال آنکه اجرای بازی هایی با گرافیک سنگین و بازی های سه بعدی برای این تراشه کمی سخت خواهد بود.

نوکیا ۶ تلفن هوشمندی است که از سخت افزار میانرده و سیستم عامل اندروید نوقا بهره می برد.

دوربین استفاده شده در محصول جدید نوکیا، دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به فلاش معمولی است و برای دوربین سلفی، سنسور هشت مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. باتری این گوشی ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که برای یک گوشی میان رده مناسب بنظر می رسد.

نوکیا اعلام کرده است این محصول میانرده از بدنه کاملا آلومینیومی بهره می برد و دارای کیفیت ساخت بالایی است و در آن برخی استانداردهای نظامی رعایت شده است. گفته شده دستگاه جدید نوکیا نه تنها در برابر ضربات مقاومت بالایی دارد بلکه از آسیب های ناشی از گرما، رطوبت، سرما و نفوذ آب نیز در امان خواهد بود.

نوکیا6

در گذشته مقاومت بالا از ویژگی های محصولات نوکیا بود و این شرکت با ساخت محصولات جدیدش سعی دارد این خصوصیت را همچنان حفظ کند.

این گوشی ابتدا با قیمت حدود ۲۴۰ دلار در بازار چین عرضه می شود و پس از عرضه در چین فروش جهانی آن آغاز خواهد شد.

امسال نوکیا قصد دارد به غیر از نوکیا ۶ چند محصول دیگر هم عرضه کند. شرکت اچ‌ام دی که بوسیله مدیران سابق نوکیا اداره می شود وظیفه بازاریابی و فروش گوشی ها را به عهده خواهد داشت و تولید و تحقیق و توسعه هم به عهده فاکسکان خواهد بود.

این شرکت به تازگی شرکت آلکاتللوسنت را خریده است و از نظر فنی توانش افزایش یافته است. نوکیا پس از جدایی از مایکروسافت و قبل از معرفی نوکیا شش تنها یک تبلت اندرویدی روانه بازار کرده بود که تولید این محصول نیز برعهده فاکسکان بود.

فعلا نوکیا خود دست به تولید گوشی‌های هوشمند نمیزند چون در حال حاضر زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای چنین کاری را در اختیار ندارد. به این ترتیب گوشی‌های نوکیا در همکاری این شرکت با شرکت فنلاندی اچام دی و شرکت تایوانی فاکسکان ساخته خواهند شد.

نوکیا 6

همچنین فاش شده پرچمدار جدید گوشی های نوکیا دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت دو کی است. برای این موبایل از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده شده است.

دوربین این گوشی ۲۲ مگا پیکسلی و از لنزهای کارل زایس استفاده میکند. از نظر طراحی این گوشی ضد آب است و بدنه ای فلزی خواهد داشت.

ارزانترین گوشی هم از تراشه اسنپدراگون ۲۰۰ استفاده می کند این تراشه شامل پردازنده دو هسته ای با فرکانس کاری ۱.۱۹ گیگاهرتز است.

نوکیا این گوشی پایین رده را به حافظه رم یک گیگابایتی مجهز کرده است و آن را به صورت پیش فرض با اندروید هفت عرضه خواهد کرد. ارزان‌ترین گوشی نوکیا احتمالا قیمتی نزدیک به ۱۰۰ دلار خواهد داشت و این شرکت با این محصول سعی خواهد کرد نفوذ خود را در کشورهای مانند هند که افراد فقیر زیادی دارد افزایش دهد.

البته در بخش گوشی‌های ارزان قیمت و میان رده این شرکت باید به جنگ شرکت‌های چینی مانند شیائومی و هووای برود. رقابتی که به دلیل نفوذ این گوشی‌ها در بازار، چندان برای نوکیا آسان نخواهد بود.

در بخش گوشی‌های پرچم دار هم رقابت این شرکت با سازندگانی مانند ال جی، سامسونگ و اپل بنظر بسیار مشکل می رسد.

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید