• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 17

ارزان ترین کشورهای دنیا برای سفر دانشجوئی با کوله پشتی

سفر با کوله پشتی یکی از اقتصادی ترین و ماجراجویانه ترین راه های استفاده از تعطیلات است. سال هاست که دانشجویان کم بضاعت دانشگاه، با بستن کوله شخصی و همراهی چند دوست خوب و یک نقشه راه، از سفر به مکانی ناشناخته لذت برده اند. همان کاری که ریک استیوز سفرگرد معروف اروپایی ازسال 1973 آغاز کرد. استیوز مجری و مستندساز آمریکایی که به شهرهای مختلف دنیا سفر کرده و طی سفرش به ایران در سال 1388 نیز برنامه ای در این خصوص ساخته است. البته به گفته خود وی، 30 سال پیش از این سفر هم، زمانی‌که 23 سال داشته با یک کوله بر دوشش به ایران سفر کرده بوده است.

سفر با کوله پشتی

اما حالا دنیا مدام در حال تغییر است و مواردی وجود دارند که شما باید قبل از سفر رفتن به آنها توجه کنید. از جمله اینکه چه نقاطی برای سفر با کوله پشتی مناسب اند، ایمنی شما، در این گونه سفرها چه لوازمی را باید در سفر همراه داشته باشید و تا چه میزانی می توانید هزینه کنید؟ آیا تمایل دارید چادر بزنید یا در خوابگاه ها (مسافرخانه های دانشجوئی) خواهید ماند؟ هزینه مواد غذایی در آنجا چه قدر است؟ گرچه یافتن مکان هایی ارزان تر برای سفر می تواند تا حدودی دشوار باشد اما شما با آشنایی با چند مورد از بهترین مکان های مناسب سفر با کوله پشتی می توانید با اطمینان خاطر و بدون صرف هزینه اضافی دنیا را ببینید.

آماده شوید وسایل تان را ببندید و بروید:

نپال

نپال یک مقصد عالی برای سفری بودجه بندی شده با کوله پشتی است. ما‌من کوه اورست و باغ رویاها، این کشور با تبت و هند مرز مشترک دارد. با رفتن به سمت شهر بیرگانج، مرکز تجاری کشور، معبد دورگا، برج ساعت و دروازه شانکار آچاریا را که محل تلاقی هند و نپال است، مشاهده می کنید. اگر دنبال چیزی می گردید که کمی معنوی تر باشد، لومبینی (یک زیارت‌گاه بودایی در منطقه روپاندهی نپال است) را امتحان کنید، مکانی که خداوندگار بودا 2500 سال پیش چشم به جهان گشود. در پی زلزله سال 2015، نپال به سرعت اقدام به بازسازی زیرساخت های گردشگری خود نمود و این کشور ارزان مجددا برای امور تجاری بازگشایی شده است. نپال عالیه، شما به نپال می روید؟

کشور نپال

 تایلند

تایلند یک کشور مناسب برای مسافرانی است که با بودجه ی محدودی که دارند با کوله پشتی سفر کنند و دنبال منطقه ای استوائی با فرهنگی غنی و غذاهایی در سطح جهانی، هستند. دانشجویان می توانند از بانکوک (پایتخت تایلند) با کمترین هزینه، حدود 20 دلار در روز لذت ببرند. بوکس تایلندی را با دستان خود امتحان کنید و بعد غذاهای معروف کنار خیابانی و چای یخی اصیل تایلندی را در مغازه های مسیر جاده ای، نوش جان کنید. اطراف معابد بودائی و شاهکارهای معماری که سرشار از تاریخ  این کشورند بگردید یا جزایر عجیب و غریب این کشور را کشف کنید. سفر شما با کوله پشتی به تایلند، انتخاب درستی است.

کشور تایلند

هند

در مسیر هند این کشور با شکوه و تاریخی، بخورید، دعا بخوانید و از دیدن جایی که می روید لذت ببرید!

سفر با کوله پشتی به هند هم آسان و هم مقرون به صرفه است. خوابگاه های دانشجوئی در اطراف تمام شهرهای اصلی وجود دارند. اما باید از چیزهای تجملاتی مثل فشار آب گرم و تهویه مطبوع درمنزل، چشم پوشی کنید و به جای آن ها مناطق شگفت انگیزش و چند تا از بهترین دیدنی های دنیا را تماشا کنید. این شبه قاره پهناور همه چیز دارد، از سافاری (تور صحرا- سفرهای اکتشافی و شکار و …) تا سواحل گوا و رشته کوه های هیمالیا. تاج محلش را ببینید و در شهر بالیوود بخوابید.

هند، برای همیشه بهترین دوست مسافرانی است که با کوله پشتی، سفر می کنند و هزاران مکان دیدنی ارزان دارد.

کشور هند

سریلانکا

در سریلانکا همچون تایلند، مسافران با کوله پشتی می توانند با روزی 20 دلار هزینه، سریلانکا را ببینند اما در عین حال باید با صرفه جویی پول خرج کنند مثلا در کافه های محلی غذا بخورند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و در اقامتگاه ها یا کلبه های ساحلی ارزان تر بمانند و از گشت و گذارهای گران قیمت اجتناب کنند. پارک های ملی، مراکز فرهنگی و مناطق تاریخی باستانی، اغلب دو نوع هزینه ورودی متفاوت دارند. یکی برای مردم بومی خودشان و دیگری برای خارجیان که قیمت بلیط ورودی خارجیان به راحتی می تواند دو برابر شود. اما با کمی دور اندیشی و برخی مهارت های چانه زنی این جزیره گرمسیری پر از میمون می تواند بهشت مسافران کوله بر پشت باشد.

کلمبو- سریلانکا

 اندونزی

اندونزی یکی از بهترین مکان ها برای سفر با کوله پشتی است که هزاران جزیزه برای سیاحت توسط دانشجویان دارد! شاید باور نکنید بیش از سیزده هزار جزیره در این کشور وجود دارد. اگر  سردرگُمید که از کجا شروع کنید، به جزیره سوماترا بروید جایی که می توانید مِه صبحگاهی را از پنجره اتاق ببینید، به صداهای میمون های وحشی گوش بسپارید یا نزدیک آبشار، کتابی بخوانید. چنانچه منظره یوگای ساحلی را ترجیح می دهید جزیره سومبا مناسب شماست. سومبا فقط 400 کیلومتر دورتر از جزیره بالی است.

کشور اندونزی

جزیره ای به همان اندازه هیجان انگیز برای غواصی موج سواری و ماهیگیری. بیشتر جاهای اندونزی را می توان با بودجه ای در حد سفر با کوله پشتی دید اما حواس تان باشد اگر می خواهید تمام جزایر را ببینید بخصوص هزینه حمل و نقل تان افزایش زیادی پیدا می کند.

ترجمه: فیروزه بابائی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید