• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 02 / 19

نکاتی در مورد آرایش چشم در منزل

آرایش چشم در منزل

بسیاری از آرایشگرها توانایی دارند چشم شما را با آرایش، زیباتر جلوه دهد. اما یک زن باید بتواند حداقل چشمان خود را به زیبایی آرایش کند در ضمن همیشه امکان، وقت و هزینه کافی وجود ندارد که به آرایشگاه مراجعه شود. پس هدف اصلی این است که با آرایش کردن، چشم در حین طبیعی بودن، زیباتر به نظر برسد د عین حال عده ای می خواهند چشم در صورت بسیار مهیج و متفاوت دیده شود. زیبایی چشم در آرایش صورت احساس بهتری را برای فرد به ارمغان می آورد. در این مقاله به چند نکته ساده و مهم در مورد آرایش چشم اشاره می شود که شما در آرایش در منزل مورد توجه قرار دهید.

  • شستشوی صورت

ابتدا صورت را با یک محلول تمیز کننده یا صابون لطیف و ملایم بشویید تا صورت تمیز و پاکیزه شود همچنین وقتی آرایش یا رسوباتی که از ریمل یا سایه می ریزد، پاک کردن آن در صورت تمیز راحت تر انجام می شود. صورت را همیشه و به طور متناوب با آب سرد و پنبه ای که آغشته به لوسیون یا محلول مخصوص شستشو و ضدعفونی صورت است، بشویید.

اگر پوست خشکی دارید یا دچار اگزمای پوستی هستید، زیر چشم، گوشه های خارجی چشم، شقیقه ها و پیشانی تا روی استخوان ابرو را با کمی کرم مرطوب کننده، چرب کنید. اما دقت کنید که پلک و پشت چشم را چرب و مرطوب نکنید چون در صورت چرب شدن پشت چشم، آرایش روی پلک به خوبی نمی نشیند.

  • رنگ پایه یا بیس

از کرم های روشن کننده برای پوشاندن سیاهی حلقه زیر چشم استفاده کنید. با انگشت، پوست زیر چشم را بکشید و ماساژ دهید همچنین یک لایه کرم از زیر چشم تا روی استخوان بینی بمالید. زیر چشم برخی افراد بسیار سیاه است و کرم به درستی نمی تواند آن را بپوشاند در این موارد می توانید از کاور های مخصوص زیر چشم استفاده کنید. این کاور ها را می توانید از داروخانه یا لوازم آرایشی تهیه کنید.

همان طور که در بالا گفته شد برای زدن رنگ پایه روی پلک نباید از کرم چرب و مرطوب کننده استفاده کنید پس می توانید از یک یا مخلوط چند کرم پودر استفاده کنید. البته رنگ پایه روی پلک و زیر چشم بایستی با همدیگر هماهنگی داشته باشند.

  • سایه

برای سایه پلک می توانید از یک یا چند رنگ استفاده کنید. برای پشت چشم از رنگ متوسط و میانه مثل صورتی ملایم یا قهوه ای روشن بهره ببرید.

  • رنگ روشن زیر ابرو

زیر ابرو را رنگ روشن بدهید. برخی افراد زیر ابروی مشخص و قابل توجه ای دارند و می توانند زیر ابرو را با رنگ روشن مشخص تر کنند. رنگ های روشن مثل سفید، طلایی روشن یا رنگ های روشنی که در جعبه سایه شما در مقایسه با همرنگ هایش ملایم تر و ضعیف تر است.

  • رنگ آمیزی چین و چروک پشت چشم

برای رنگ آمیزی چین و چروک پشت چشم از رنگ تیره استفاده کنید. البته رنگ تیره روی چین ها باید کمی از رنگ کرم پودر تیره تر باشد، و با چرتکه، رنگ روشن را به حالت ضربه ای روی رنگ تیره بزنید. مجددا از قسمت گوشه خارجی چشم تا 2/3 کمان داخلی روی پلک را رنگ بنفش، قهوه ای یا ترکیب دو رنگ تیره دیگر استفاده کنید.

  • ترکیب چند رنگ

سعی کنید همیشه از ترکیب چند رنگ سایه استفاده کنید. وقتی از چندین رنگ سایه استفاده کردید، پس از اتمام رنگ آمیزی، به کمک انگشت یا چرتکه نرم روی یک مسیر باریکی رنگ ها را با یکدیگر مخلوط کنید. این کار باعث می شود که رنگ پشت چشم طبیعی تر به نظر بیاید.

  • خط چشم

برای کشیدن خط چشم از خط چشم مایع، یا مداد چشم یا حتی از سایه های مایع و مرطوب به کمک قلم موی نوک تیز، استفاده کنید. سپس جسم تیزی مثل خلال دندان را روی خط مژه با ملاحظه و آهستگی حرکت دهید. اگر بخواهید به شکل خال دار و نقطه نقطه به حالت ضربه ای حرکت کنید باید دقت بیشتری داشته باشید تا کاملا روی خط مژه باشد. برای دقت بیشتر می توانید چشمی که خط می کشید را ببندید تا خط مژه کاملا مشخص شود.

  • فر دادن مژه

از فر مژه استفاده کنید تا مژه ها خوش حالت و به سمت بالا تمایل پیدا کنند. انبرک فر مژه را حدود پنج ثانیه ثابت نگه دارید تا مژه فر بخورد. اگر چشمی که مژه آن را فر می دهید، بسته باشد راحت تر این کار را انجام می شود. دقت کنید همیشه فر مژه را قبل از ریمل استفاده کنید نه بعد از آن!

  • ریمل

ریمل را می توانید کم یا زیاد استفاده کنید. ریمل دارای انواع مختلف و مارک هاست که از لحاظ درجه بندی، رنگ، بلند کردن مژه و بسیاری مشخصات با یکدیگر متفاوتند. باید محصولات مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام ریمل با مژه های شما سازگار است.

از پایه مژه ها شروع به ریمل کشیدن کنید و به حالت جارو کردن، به سمت بالای مژه حرکت کنید. سعی کنید ریمل حتی به موهای کوتاه تر مژه نیز کشیده شود. حتی می توانید از مژه های مصنوعی یک بار مصرف یا چند بار مصرف استفاده کنید. ریمل هایی با روکش های چند لایه نیز وجود دارند، اگر از این ریمل ها بهره می برید، بایستی اولین روکش ریمل مرطوب باشد ولی برای لایه دیگر روکش بایستی ریمل خشک شده باشد در این صورت مژه ها به صورت پر پشت و انبوه دیده می شوند.

با انجام روش های بالا و آن هم به ترتیب می توانید چشم خود را آن طور که می پسندید آرایش کنید البته این کار نیاز به تمرین و حوصله زیادی دارد.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. آموزنده جالب

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید