• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 03 / 01

ویرایش قالب و افزونه های وردپرس را برای کاربران غیر فعال کنید.

wordmahdood

یکی از مشکلاتی که طراحان وب سایت های وردپرسی با آن روبرو هستند خرابکاری های ناخواسته صاحب تازه کار وب سایت است و بیشتر این خرابکاری از طریق قسمت ویرایش قالب و افزونه ها انجام می گیرد. اما با استفاده از دستور زیر می توانید ویرایش کدهای مربوط قالب و افزونه های سایت را در محیط مدیریت آن غیر فعال کنید. همچنین اگر هکری توانست رمز عبور کاربری را بدست آورد و وارد پانل مدیریت شود یک لایه امنیتی دیگر در برابر او ایجاد شده است.

define( 'DISALLOW_FILE_EDIT', true );

توجه داشته باشید که باید این دستور را در فایل wp-config.php اضافه کنید یا در صورتی که این تابع در این فایل وجود دارد آنرا به صورت بالا تغییر دهید.

توجه: عملکرد بعضی از افزونه ها ممکن است به کمک

 current_user_can ('edit_plugins')

مشکل دار شود. کسانیکه افزونه ها را طراحی می کنند نباید این گزینه را فعال کنند. یا حداقل چک کنند اگر این گرینه فعال است در صورت بروز خطا آیا در لاگ های شما این خطا ها ثبت می شود.

اگر می خواهید باز هم کابران با بالاترین سطح مدیریت را محدود کنید و آنها را از نصب و به روز رسانی قالب ها و افزونه ها یا پلاگین ها باز دارید می توانید از دستور زیر استفاده کنید و البته این تابع مانع از ویرایش قالب و افزونه ها  هم در محیط مدیریت وردپرس می شود. و اگر از دستور زیر استفاده کردید دیگر لازم نیست از دستور DISALLOW_FILE_EDIT که در بالا به آن اشاره شد، به صورت همزمان استفاده کنید.

define( 'DISALLOW_FILE_MODS', true );

همانطور که گفته شد این تغییرات باید در فایل wp-config.php انجام پذیرد.

لازم به گفتن نیست که قبل از انجام هر گونه تغییر در فایل های وردپرس بهتر است یک نسخه پشتیبان از این فایل ها و بانک اطلاعاتی خود تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید وب سایت خود را به حالت عادی بازگردانید.

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. سلام فقط می تونم بگم خسته نباشید دمتون گرم

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید