• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 03 / 09

برنامه غذایی مناسب گروه خونی B

برنامه غذایی مناسب گروه خونی B

اگر گروه خونی شما B است با پیروی از رژیم غذایی ویژه گروه خونی B، مشکلات جسمی را پشت سر گذاشته و از بیماری های خطرناک و اضافه وزن رهایی یابید. شاید کنار گذاشتن و یا مصرف بسیاری از موادی که در زیر بیان می شود برای افراد دارای گروه خونی B مشکل باشد اما همیشه به یاد داشته باشید که گروه خونی شما در آن چه مربوط به سلامتی شماست بهترین مرجع است نه فرهنگ و عادات غذایی شما.

ممکن است برخی انواع غذاها برای سلو لهای گروه خونی خاصی مضر و برای گروه خونی دیگر مفید باشد، زیرا ممکن است میان خون شما و غذایی که می خورید یک واکنش شیمیایی رخ دهد که این واکنش جزئی از ویژگی های ارثی شماست. این عامل را لکتین می نامند. لکتین مجموعه بزرگ و متنوعی از پروتئین های موجود در غذاهاست که بر روی خون تأثیر می گذارد. هنگامی که غذایی حاوی یکی از لکتین های پروتئینی وارد بدن شود که با آنتی بادی های موجود در گروه خونی شما تناسب نداشته باشد؛ این لکتین ها یکی از اعضا یا سیتم های بدن مانند کلیه، کبد، مغز یا معده را مورد هدف قرار می دهد و باعث چسبندگی سلول های خونی در آن می شود.

  • کلیه رژیم غذایی گروه خونی B “تعادل” است.
  • سخت ترین تغییراتی که گروه خونی B باید در رژیم غذایی خود ایجاد کند چشم پوشی از گوشت مرغ است. زیرا گوشت مرغ محتوی لکتین هایی است که باعث چسبندگی سلول های خونی در گروه خونی B می شود.
گوشت های بسیار مفید که در بدن مانند دارو عمل می کنند:

بره، خرگوش، گوسفند، بز و غزال. انواع ماهی روغن، ماهی پیچ، ماهی آزاد، ماهی خاویار، قزل آلا خالدار، ساردین.

گوشت های مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

غاز، اردک، ژامبون، تیهو، اسب، کبک و کبوتر. ماهی کولی، خرچنگ، ماهی آزاد دودی.

لبنیات بسیار مفید که در بدن مانند دارو عمل می کنند:

شیر گاو و بز، ماست، پنیر فتا و پنیر تهیه شده از شیر بز.

لبنیات و تخم های مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

بستنی تهیه شده با شیر، تخم غاز، اردک و بلدرچین.

روغن و چربی های بسیار مفید که در بدن مانند دارو عمل می کنند:

روغن دانه کتان، روغن بادام، روغن دانه کشمش سیاه و حداقل روزانه یک قاشق روغن زیتون

روغن و چربی های مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

روغن ذرت، روغن سویا، روغن کنجد، روغن دانه آفتابگردان، روغن بادام زمینی و روغن کرچک.

  • به صاحبان گروه خونی B توصیه می شود از خوردن بسیاری از انواع خشکبار و مغزها خودداری کنند. زیرا دانه کنجد، دانه آفتابگردان و بادام زمینی و غیره در فرایند تولید هورمون انسولین در بدن تاثیر می گذارند.

خشکبار غیر مضر شامل: بادام، گردو، دانه کتان، پسته.

حبوبات بسیار مفید که در بدن مانند دارو عمل می کنند:

لوبیا قرمز کلیوی شکل، لوبیا سبز دانه ریز و لوبیا سفید دانه ریز.

حبوبات مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

عدس، نخود، لوبیای چشم بلبلی، عدس قرمز، سویا، شیر سویا، پنیر سویا و برگه سویا.

  • بیشتر کسانی که گروه خونی B دارند نمی توانند گندم را تحمل کنند. زیرا گلوتین گندم حاوی لکتین هایی است که در نسج عضلات مستقر و باعث می شود که سوزاندن کالری ها به سختی انجام گیرد، سوخت و ساز بدن تضعیف گردد و غذایی که به صورت کامل تجزیه نشده باشد تا بدن بتواند از آن به شکل انرژی مصرف کند، به صورت چربی ذخیره می شود. به همین دلیل گندم می تواند در بسیاری از گروه خونی های B سبب اضافه وزن شود.
دانه ها و نان های بسیار مفید که در بدن مانند دارو عمل می کنند:

ارزن، آرد جو دو سر، سبوس برنج، نان گندم جوانه زده با کشمش.

دانه های مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

انواع ذرت، پف فیل ذرت، آرد ذرت، چاودار، جوانه گندم و فرآورده های تهیه شده از گندم کامل.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



  1. بنام خدا باتشکرازمطالب علمی ارائه شده بسیارخوب است روشنگری درست علمی درهرزمینه موجب شکوفایی کشوروخروج ازهروابستگی خواهدشد وازسوی دیگردراقتصادمقاومتی کمک شایانی خواهدبود

  2. با تشکر و خسته نباشید خدمت شما از مطالب خوبتون و سایت یادبگیر که خیلی راهگشا است ممنونم .لطفا برای گروه خونی AB هم اگر امکان دارد مطالب ویژه (برنامه غذایی ) درسایت قرار بدهید.
    ضمنا کلمه منیزیوم غلط است منیزیم درست میباشد .

  3. با سلام
    با تشکر از تذکر شما. به زودی مطالبی در مورد گروه خونی AB نیز خواهیم گذاشت.

  4. اینجوری که در مورد رژیم گروه خونی B عرض کردید……این بنده بدبخت هیچی نباید بخورم..مثل گوشت مرغ…حبوباتی که در دسترس داریم..و هر چیزه دیگری که ما ایرانی ها به طور طبیعی از آنها استفاده میکنیم………….خدا این بنده رو رحمت کند……..

  5. با سلام و خسته نباشید خدمت شما،فقط ببخشید مطالب که گذاشتید هم شامل گروه خونی bمنفی میشه هم bمثبت؟

  6. با سلام
    بله برنامه غذایی که گذاشته شده برای گروه خونی B است و ربطی به مثبت و منفی بودن آن ندارد

  7. در قسمت خوردن نوشیدنیهای مضر که دربدن مانند سم عمل میکند یا مانند دارو ،،مثل نوشیدنیهای گاز دار ،رژیمی ،کولا ،اب معدنی….که شما نوشتید نوشیدنی مضرکه کار دارو را انجام میدهد ،مگه میشه نوشییدنی مضر باشه ودارویی هم باشه.

  8. با سلام
    با تشکر از نکته بینی شما. در این قسمت اشکال املایی وجود دارد “نوشیدنی های مضر که مانند سم در بدن عمل می کنند.” صحیح می باشد.

  9. سلام تما م مواد غذایی که برای گروه خونی B مضر است در صورت مصرف شدن چقدر از عمر آدم میخواد کم کنه؟. که ارزش نخوردن داشته باشه به نظرمن در خوردن همه مواد غذایی بایدتعادل را رعایت کرد اینکه از خوردن یک نوع مواد غذایی صرف نظر کرد غیر ممکنه .

  10. برای گروه خونی -b ببخشید آب معدنی مضر هست !! من سالهاست که فقط آب معدنی استفاده میکنم برای نوشیدن . چه چیزی وجود داره برای جایگزین کردن آب معدنی ؟؟ آب جوشیده شهری که باکتری هایی که در دمای بالا اربین میروند رو کنترل میشه کرد سنگ ریزه و غیره از بین نمیره
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  11. من گروه خونی Bمنفی دارم و در مورد کاهش وزن مشکل داشتم با رعایت رژیم غذایی فوق الذکر و کنترل حجم غذای مصرفی و انجام ورزش پیاده روی وایروبیک طی مدت 6ماه بدون گرسنگی و ضعف 20کیلو وزن کم کردم در صورتی که قبل از این هرچند با رعایت حجم مواد غذایی و ورزش های گوناگون در کاهش وزن موفق نبودم

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید