• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 07 / 26

چگونه افراد سخت و بدرفتار را اداره کنیم.

مدیران و سرپرستان بخوانند.

روبرو شدن با آدم کله شق و گردن کلفت در محیط کار ساده نیست. چنین انسان هایی معمولا زیاده خواه هستند و توقعی بیش از حق خود دارند. اگر با چنین افرادی برخورد کنید چگونه این موقعیت را کنترل می کنید؟

این مشکل فقط مربوط به محیط کار نیست ممکن است همسایه شما چنین فردی باشد و مزاحمت های او شما را کلافه کرده باشد. در چنین مواردی چه می کنید؟

آیا با پدر خود مشکل دارید؟ آیا او شما را بخاطر کاری که انجام می دهید سرزنش می کند؟ و فکر می کند باید آنگونه که او فکر می کند. زندگی کنید؟ چگونه با پدر خود رفتار می کنید؟

موقعیت های سخت قسمتی از زندگی هر کسی است. صاحب کار و کارگر نمی توانند همیشه بدون برخورد با هم کار کنند همیشه تضاد و مشکل پیش می آید، شرکا بخاطر اختلافات مالی با یکدیگر درگیر می شوند. زن و شوهر ها اختلاف نظر پیدا می کنند و…

اگر این موقعیت ها را نادیده بگیرید همیشه بدتر می شوند. کارگران و کارمندان اخراج می شوند، شرکا با اختلاف از هم جدا می شوند، ازدواج ها به جدایی ختم می شوند و…

منتظر ماندن و در نگرانی ماندن راه حلی است که بیشتر افراد آنرا استفاده می کنند. البته این راه حلی است که سبب بدتر شدن مشکل می شود استرس شما را بیشتر می کند و در نهایت زندگی را برای شما تبدیل به جهنم خواهد کرد.

اگر به طرف مقابل حمله کنید حداقل برای حل مشکل سعی کرده اید کاری انجام دهید. اما حمله کردن و خشم افسار گسیخته باعث بدنامی شما می شود. این روش سبب می شود که افراد از شما بترسند و ارتباطات صادقانه با شما کاهش می یابد.

راه دیگری که ممکن است به ذهن شما هم خطور کرده باشد ترک آن موقعیت دور شدن از او و قطع ارتباط است که همیشه عاقلانه و کاربردی نیست. از دست دادن کارمندان، دوستان، کسانی که زمانی پشتیبان شما بوده اند فقط به خاطر این که با هم اختلاف پیدا کرده اید شاید باعث شود از استرس شما کاسته شود اما این روش در نهایت به منزوی و ضعیف شدن شما منجر می شود.

بهترین راه حل این است که روبرو شوید و مردم را اداره کنید.

“توانایی ایستادن و روبرو شدن و اداره هر آنچه که سازمان با آن روبرو می شود کاملا به افراد آن سازمان بستگی دارد. هر فرد در آن سازمان باید بتواند در برابر آنچه که در سر راهش قرار می گیرد بایستد و آنرا اداره کند.” __ ال رون هوبارد

وقتی که با مشکلی روبرو می شوید و آن مشکل را حل می کنید، احساس فوق العاده ای به شما دست می دهد دلیلش هم این است که زندگی خود را تحت کنترل خود در آورده اید. شما فقط با آن موقعیت برخورد نکرده اید بلکه با ترس خود هم روبرو شده اید. کار های کمی است که انجام آن از روبرو شدن و اداره کردن افراد کله شق لذت بخش تر باشد!

چگونه با دیگران روبرو شویم و آنها را اداره کنیم.

آماده کردن و کار کردن روی چنین موقعیتی روبرو شدن و اداره کردن دیگران را بسیار ساده تر می کند.

“موفقیت هر رخدادی  با زمانی  که صرف آمادگی برای آن می شود رابطه مستقیم دارد.”

این هفت مرحله را دنبال کنید تا خود را برای مقابله و اداره افراد سخت در طول زندگی آماده کنید.

1. تصمیم بگیرید با این افراد خودتان روبرو شوید و مستقیما برخورد کنید.

2. مشکلی که باید با آن روبرو شوید را روی یک تکه کاغذ بنویسید و هدف خود را برای برخورد با آن مشخص کنید.

چند مثال از موقعیت هایی که ممکن است با آنها روبرو شوید و آنچه که می توانید بنویسید:

“جو بیشتر از چیزی که با هم توافق کردیم به من پول نمی دهد.”

” کریس به دلگرمی و انگیزه کارکنان آسیب می زند و با غرغر کردن دائمی خودش استرس مرا زیاد می کند.”

” باب آشکارا به همه می گوید که کار من خراب است و من آدم درستی نیستم”

همینکه یک بار مشکل را مشخص و شناسایی کردید، برای خود برنامه ای برای مذاکره و تقابل تعریف کنید. و به این شکل مشخص نمایید که ” من در پایان این مذاکره می خواهم …”

به این اهداف برای مذاکره که برای مثال های بالا تعریف شده اند توجه نمایید:

” جو همه پول را به من می دهد.”

” کریس غر زدن و شکایت کردن را متوقف می کند.”

” از باب می خواهم حقیقت را بگوید و بدگویی را متوقف کند و اگر نشد او را وادار می کنم این چنین کند.”

در بعضی موارد مهم است که بدانید با چه کسی در حال برخورد هستید:

برای خود مشخص کنید طرف مقابل شما قرار است همسر/کارمند/سرپرست/ یا دوست شما باشد. تا بدانید چگونه با او صحبت کنید. مسلما برای صحبت کردن با همسرتان روش و لحنی متفاوت با کارمند خود خواهید داشت!

3. برای خود نکاتی را که لازم است، لیست کنید و طرحی برای روبرو شدن داشته باشید.

حقایق، دلایل و توضیحات لازم را برای نفر مقابل خود یادداشت کنید. نکات را بر اساس الویت ها و درجه اهمیت مشخص نمایید.

به عنوان مثال، برای اینکه به جو بفهمانید که چرا باید همه پول را به شما بپردازد. نکات و دلایل خود را با توجه به الویت ها و درجه اهمیت آنها لیست می کنید:

الف – جو از من خواسته بود که این کار را انجام دهم.

ب – جو قراردادی امضا کرده که او را ملزم به پرداخت تمام پول می کند.

ج – ما کار را طبق قرار داد بدون کم و کاست انجام داده ایم.

د – جو از نتیجه کار راضی بود.

ه – و….

4. واکنش ها و ایراداتی که او ممکن است در مقابل شما بیان کند را یاد داشت کنید و بنویسید.

هر چه را که در حین مذاکرات شما احتمال می دهید رخ دهد بنویسید. بنابراین اگر با دقت و ملاحظه روی این قسمت کار کنید و بتوانید پیش بینی کنید که آنها با توجه به رفتار شما چگونه واکنش نشان می دهند می توانید از برخورد های نا خواسته و اضافی جلوگیری کنید یا شدت آنرا کم کنید. یا در صورت لزوم به روشی دیگر وارد عمل شوید.

5. یادداشت های خود را جمع آوری کنید و در صورت لزوم مدارکی که به شما کمک می کند را به همراه داشته باشید.

6. مکان مذاکرات خود را در محلی قرار دهید که احساس بدی نسبت به آن نداشته باشید و آشفته نباشید. ترجیحا در جا و شرایطی که روی آن کنترل دارید مذاکره کنید.

7. مذاکرات را اغاز نمایید.

  • مستقیما به چشمان کسی که با او مذاکره می کنید نگاه کنید.

  • مشکلی را که با آن درگیر هستید را توضیح دهید در این هنگام از کلی گویی و صحبت کردن درباره مسائل جانبی بپرهیزید. می توانید از یادداشتی که در مرحله دوم تهیه کرده اید استفاده کنید.

  • به اولین نکته ای که در مرحله 3 آنها را لیست کردید اشاره کنید و مذاکره را آغاز نمایید.

  • با دقت به حرف های نفر مقابل گوش دهید و مطمئن شوید که او حرف های شما را فهمیده است.

  • کنترل اوضاع را به دست بگیرید.

  • به توضیح نکات و دلایل خود ادامه دهید و منتظر بمانید تا طرف مقابل هم حرف هایش را بزند و با دقت به حرف های او گوش دهید.

  • تسلیم نشوید. ارتباط برقرار کنید و بر خواشته خود پافشاری کنید تا جاییکه ممکن است تا اینکه به هدف خود برسید.

هر چه بیشتر با افراد سخت برخورد کنید و بیشتر در برابر آنها بایستید و سعی کنید آنها را اداره کنید متوجه می شوید این کار برای شما ساده تر می شود و در آن مهارت بیشتری پیدا می کنید. به مرور متوجه می شوید برای آمادگی پیدا کردن در مذاکرات به زمان کمتری نیاز دارید شما سرسخت تر و قوی تر شده اید.

وقتی مقابل چنین افرادی می ایستید و آنها را اداره می کنید متوجه می شوید که اطرافیان احترام بیشتری به شما خواهند گذاشت. آنها به توانایی شما در ایجاد تفاهم و قدرت کنترل شما و صداقت شما احترام خواهند گذاشت. افراد زیادی از شما می آموزند و کارمندان و همکاران این کار شما را به یاد خواهند آورد و محیطی که در آن کار می کنید کارایی بیشتری خواهد داشت به این دلیل که توانسته اید مقابل این شرایط نا بهنجار بایستید و اوضاع را اداره کنید. و دشمنان شما یا بی دفاع خواهند شد یا در صف دوستان شما قرار خواهند گرفت.

ترجمه: علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید