• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 03 / 16

تبلیغات موفق تبلیغات مداوم است.

تبلیغات موثر مساوی تبلیغات مداوم

به سختی می توانید نام تجاری خود را جا بیندازید اما مردم به راحتی نام شما را فراموش می کنند!

اشتباهی که بیشتر سازمان ها در زمینه تبلیغات مرتکب می شوند این است که ابتدا هزینه سنگینی در زمینه تبلیغات می کنند، در رسانه های مختلف از روزنامه گرفته تا تلوزیون، اینترنت، بیلبوردهای خیابانی و… تبلیغ می کنند و توجه بازار و مشتریان را به خود جلب می کنند و پس از مدتی ناگهان متوقف می شوند و ناگهان همه چیز تمام می شود! آنها گمان می کنند که با تبلیغات سنگینی که انجام داده اند نام و نشان تجاریشان در ذهن ها حک شده است و مردم همیشه آنها را بخاطر خواهند سپرد اما در دنیای امروز با رقابت سنگینی که بین شرکت های مختلف در جریان است و با روش های بازاریابی ماهرانه ای که انجام می شود و انبوهی از تبلیغات که به خورد مردم داده می شود دیگر باور کنید فراموش کردن نام تجاری شما اصلاً دور از انتظار نیست چه برسد به اینکه نام شما درصدر شرکت های رقیب قرار گیرد.

پس راه حل چیست؟ آیا باید بیشتر درآمد خود را صرف تبلیغات کنید؟ البته تبلیغات بیشتر سود بیشتر هم به دنبال دارد اما همیشه هم اینطور نیست بهترین تبلیغات تبلیغات هدفمند است که با تمرکز بر مشتریان بالقوه توجه آنها را جلب می کند و با در پیش گرفتن استراتژی صحیح و عمل کردن به آن می توان این مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریان وفادار کرد اما یک مشتری وفادار هم ممکن است تحت تاثیر تبلیغات شرکت رقیب شما واقع شود و حتی تبدیل به مشتری وفاداری برای آنها شود و از دست دادن هر مشتری وفادار برای یک شرکت می تواند یک ضربه دردناک باشد اما این پدیده اجتناب ناپذیر است و برای جبران آن دو راه دارید یا باید مشتری وفادار جدیدی پیدا کنید یا اینکه با دادن امتیازات بیشتری توجه آن مشتری قبلی را به خود جلب کنید و سعی کنید او را به سمت خود بازگردانید به همین دلیل یکی از کار هایی که باید حتما انجام دهید تبلیغات مداوم است و البته باید در ازای پولی که دریافت می کنید کالا و خدمات ارزشمندی هم در اختیار مشتریان خود قرار دهید. چون تبلیغات قسمتی از بازاریابی است نه همه آن. اما برای همین جزء از فرایند بازاریابی هم باید اصولی را رعایت کرد تا به نتیجه مطلوب دست یافت. به عنوان مثال رنگ و جلوه تبلیغات شما باید متناسب با کالا و خدمات شما باشد و حتی می توانید از یک رنگ به عنوان نماد شرکت خود استفاده کنید. و مهمتر از همه اینکه باید تبلیغات خود را مدیریت کنید چه از نظر هزینه ای و چه از نظر زمان بندی. درست است که هر چه بیشتر تبلیغ کنید می توانید مشتریان بیشتری جلب کنید اما در مسیر تبلیغات نباید گهی تند گهی خسته رفت بلکه باید تا می توانید پیوسته روید حال اگر می توانید هم  خوب هزینه کنید هم به صورت مداوم هزینه کنید بهتر! اما اگر بودجه کافی ندارید و فکر می کنید هزینه های بسیار زیاد برای شما مشکل ساز خواهد شد بهتر است روی تبلیغات بلند مدت و با هزینه کمتر سرمایه گذاری کنید تا اینکه همه پول خود را به صورت یکجا صرف تبلیغات کوتاه مدت ولی گران قیمت کنید. تجربه مشتریان ما در یاد بگیر دات کام هم این موضوع را تایید می کند مشتریانی که تبلیغات مداوم انجام می دهند همیشه راضی هستند و به گفته خودشان نتیجه خوبی گرفته اند اما برخی مشتریان که به صورت کوتاه مدت تبلیغ می کنند هیچگاه آن احساس رضایت مشتریانی که به صورت بلند مدت تبلیغ می کنند را ابراز نکرده اند.

بنابراین برای اینکه بهترین نتیجه را از تبلیغات خود داشته باشید باید در مرحله اول مشتریان و بازار هدف خود را شناسایی کنید، رسانه مناسب که مشتریان بالقوه شما را هدف گرفته است پیدا کنید، تبلیغاتی متناسب با این مشتریان بالقوه طراحی کنید و با توجه به بودجه خود تبلیغاتی بلند مدت و مداوم داشته باشید مردم را به استفاده از کالا و خدمات خود عادت دهید تا سود مناسبی کسب کنید.

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید