• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 03 / 26

ابزاری مفید برای تغییر رنگ قسمتی از عکس در فتوشاپ

فتوشاپ نرم افزاری قدرتمند در زمینه ویرایش تصویر است البته در صورتیکه بدانید چگونه از آن استفاده کنید. یکی از کاربرد های مفید فتوشاپ تغییر رنگ است. به کمک فتوشاپ بدون اینکه در سایه ها و برق رنگ اصلی تغییری ایجاد کنید می توانید آن رنگ را با رنگ دلخواه خود عوض کنید این کار را با استفاده از Color Replacement Tool می توانید انجام دهید. این ابزار پرکاربرد در منوی اصلی ابزار ها نهفته است و در ابتدا قابل دیدن نیست. برای دیدن آن باید روی Brush Tool کلیک کنید و کلیک چپ را فشرده نگه دارید تا بتوانید این ابزار را ببینید و سپس آنرا انتخاب نمایید درست مانند شکل زیر:

ابزار تغییر رنگ در فتوشاپ

با انتخاب این ابزار نشانگر موس شما تبدیل به دایره ای می شود مانند شکل زیر که قطر دایره قابل تنظیم است و موقعیت مکانی مرکز دایره بسیار مهم است و به کمک آن می توانید محدوده کاری خود را تعیین کنید. قطر دایره به کمک کلید های  “[” یا  “]”  روی صفحه کلید قابل تنظیم است. همچنین با فشردن کلید shift همراه با هر یک از کلید ها بالا می توانید شدت تاثیر گذاری آنرا تنظیم کنید.

image004

نحوه کار با ابزار تغییر رنگ فتوشاپ

همانطور که گفتم وقتی که این ابزار را انتخاب می کنید دایره ای مانند شکل بالا در برابر شما ظاهر می شود وقتی که آنرا روی تصویر می کشید نرم افزار فتوشاپ مرتباً از رنگی که در مرکز دایره قرار دارد و با + محل آن قابل دیدن است نمونه گیری می کند و رنگی را که انتخاب کرده اید با رنگ داخل دایره تعویض می شود. به این ترتیب فقط رنگ قسمت هایی از داخل دایره که با رنگ نقطه مرکزی (+) مطابقت داشته باشد تغییر می کند بنابراین با آرامش خیال و با دقت بالا می توانید رنگ مورد نظر خود را جایگزین کنید بدون اینکه برای مرز تصاویر زحمت زیادی بکشید به راحتی می توانید این کار را با این ابزار فوق العاده انجام دهید. البته در بعضی مواقع هم ممکن است این ابزار نتواند مشکل شما را حل کند اما در اکثر مواقع مشکل گشاست.

خوب اکنون عکس مورد نظر خود را در فتوشاپ باز کنید در این جا تصویری از دیسک و متعلقات ترمز خودرو را داریم می خواهیم رنگ لنت آنرا عوض کنیم.

Untitled-1

در این تصویر رنگ اولیه لنت مشکی است ما می خواهیم آنرا با رنگ جگری تعویض نماییم ابتدا مطابق شکل زیر از طریق Color Picker این رنگ را انتخاب می کنیم.

Untitled-4

اکنون در حالیکه Color Replacement Tool فعال است دایره را روی لنت ترمز قرار داده و با دقت در موقعیت مرکز آنرا روی ناحیه مورد نظر می کشیم. و فعلاً به گوشه ها کاری نداریم باید نتیجه مانند شکل زیر باشد. فوق العاده نیست؟

Untitled-2

تا زمانیکه مرکز دایره داخل ناحیه سیاه رنگ باشد نواحی خارج از آن تغییر رنگ نخواهد داشت اما اگر مرکز دایره یا همان + از این ناحیه خارج شود رنگی که فتو شاپ از آن نمونه برداری می کرده است تغییر می کند و آن قسمت هم تغییر رنگ خواهد داد.

تغییر رنگ در مرزها

همانطور که پیش می روید همه چیز خوب پیش می رود تا اینکه به مرز لنت ترمز می رسید جاییکه رنگ تغییر می کند. مقداری از رنگ قبلی در لبه ها باقی خواهد ماند با استفاده از تلورانس که می توانید آنرا در بالای صفحه پیدا کنید مانند شکل زیر می توانید این مقدار را تنظیم کنید مقدار از پیش تعریف شده آن 30 درصد است اما می توانید با آنرا روی عدد بیشتری تنظیم نمایید تا محدوده وسیع تری از رنگ ها را جایگزین کنید.

image005

حال می توانید کناره ها را هم تغییر رنگ دهید حاصل مانند شکل زیر خواهد شد.

Untitled-3

پیروز باشید

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. آقا عالی بود خیلی کاربردی و مختصر دمت گررررررررم

  2. واقعننننن ممنوووووووووووووووووون

  3. اقا خیلی خوب بود

  4. ممنون

  5. با تشكر ويژه از اطلاعات مفيدتون در اين باره.

  6. سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید