• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 04 / 05

سالاد الویه

سالاد الویه

مواد لازم:

سینه مرغ 1 عدد

پیاز کوچک 1 عدد

کالباس 200 گرم

سیب زمینی 4 عدد

نخود فرنگی 200 گرم

خیارشور 5 عدد

تخم مرغ 2 عدد

شبید و پیازچه از هر یک 2 شاخه

سس مایونز، روغن زیتون، آبلیمو، سرکه، فلفل و نمک به میزان لازم

گوحه فرنگی، هویج و زرده تخم مرغ آب پز برای تزیین

طرز تهیه:

ابتدا مرغ را با یک پیاز کوچک، یک استکان آب و نمک آب پز کنید. 2 قاشق از آب مرغ را برای مزه دار کردن سالاد نگه دارید. استخوان های مرغ را خارج کنید. سپس آن را با دست به شکل نازک، کوچک و هم اندازه ریش ریش کنید.

سیب زمینی و تخم مرغ را آب پز کرده، پوست کنید و به قطعات نگینی خیلی کوچک و هم اندازه ریز کنید.

چهار عدد خیار شور و کالباس را هم اندازه سیب زمینی ها، ریز کنید.

شبید و پیازچه را تا حد ممکن ریز کنید.

سس مایونز، روغن زیتون، آبلیمو، سرکه و فلفل و نمک را مخلوط کنید تا سس، رقیق و طبق ذائقه شما، خوشمزه شود. برخی به سس رقیق شده، کمی ماست نیز اضافه می کنند و در عوض از آبلیمو و سرکه کمتری استفاده می کنند.

2/3 نخود فرنگی را با سیب زمینی، تخم مرغ، کالباس، خیار شور، نمک، فلفل، روغن زیتون، آب مرغ و نصف میزان سس را مخلوط کنید تا یکدست شود.

سالاد الویه را در دیس بکشید و رویش را صاف کنید. بقیه سس را روی سالاد بمالید تا سطح آن سفید رنگ شود. حال با مابقی نخود فرنگی، هویج آب پز، خیار شور، گوجه فرنگی و زرده تخم مرغ روی سالاد را تزیین کنید.

برخی مادران سالاد الویه را به خاطر کالباس و سس مایونز، غذای سالمی برای کودکان و خانواده خود نمی دانند. پس می توانند به جای کالباس از مرغ بیشتری و به جای سس از مخلوط ماست، آبلیمو، سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل استفاده کنند و حتی عده ای از سس مایونز خانگی بهره می برند که سالم تر از سس بازار و فاقد مواد نگهدارنده است.

این سالاد بسیار مقوی، خوشمزه و خصوصا مورد علاقه بچه هاست. سالاد الویه برای مهمانی عصرانه، جشن تولد و جشن های دیگر مناسب است و می توانید به عنوان صبحانه یا چاشت مناسب و سالمی برای مدرسه و مهدکودک کودکان باشد. برخی سالاد الویه را با نان لواش و برخی با نان باگت می پسندند.

حوریه گیفانی

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید