• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 04 / 09

با ایجاد منابع درآمدی جدید سطح کسب و کار خود را بالا ببرید

بالا بردن سطح کسب و کار

اگر شما هم مانند بیشتر کارآفرین ها از این که کسب و کار خود را در حد متوسطی نگه داشته اید، ناراضی هستید و نتوانسته اید به پیشرفتی که مد نظرتان بوده است، دست یابید و قصد دارید به سطحی از موفقیت دست یابید که در گذشته برای آن برنامه ریزی و تلاش کرده بودید. خوب پس باید بگویم اکنون خوب جایی هستید چون می توانید با روشن کردن یک شعله دیگر با اطمینان بیشتر به سمت موفقیت حرکت کنید.

این روزها به نظر می رسد که همه از یک چیز صحبت می کنند و آن داشتن چند منبع درآمد مناسب است. همه در این باره صحبت می کنند چون پاسخ مناسبی از آن دریافت کرده اند. یک سازمان با ارائه یک یا چند کالا می تواند به حیات خود ادامه دهد اما داشتن خدمات یا کالاهای جدید و متنوع می تواند در شرایط سخت به سازمان کمک کند تا روی پا بایستد.

برای این که بتوانید درک بهتری از نتیجه داشتن منابع درآمدی متنوع برای یک کسب و کار داشته باشید اجازه دهید به تعدادی از بزرگترین نمونه های موفق در این زمینه اشاره کنم:

یاهو!

همه چیز از دانشگاه استنفورد در سال 1994 آغاز شد. دو نفر به نام های جری یانگ و دیوید فیلو با ساخت یک بانک اطلاعاتی از وب سایت هایی که دوست داشتند، وب سایتی ساختند و آنها را در اختیار عموم قرار دادند. پس از مدتی متوجه شدند هزاران بازدیدکننده دارند که وارد وب سایت آنها می شوند، عضو می شوند و دوباره باز می گردند خوب خیلی سخت نبود که بفهمند صاحب یک کسب و کار موفق شده اند.

بعد از این که در سال 1995 شرکت خود را ثبت کردند و در سال 1996 آن را به صورت عمومی در اختیار همگان قرار دادند، یاهو به رکورد 345 میلیون بازدیدکننده دست یافت. آن ها لیست بلند بالایی از خدمات ارائه دادند، از فروش هاست و دامنه گرفته تا تبلیغات شخصی، ایمیل رایگان، صفحات زرد، نقشه ها، نرم افزار چت، یک فروشگاه شبکه ای بزرگ و یک دو جین خدمات دیگر. بسیاری از خدمات یاهو رایگان بود و با پرداخت مبلغی می توانستید از این خدمات با محدودیت کمتر و شرایط بهتری استفاده کنید و به نوعی برای خود بازاریابی می کرد. و در کنار این خدمات رایگان به کار تبلیغات، همکاری با شرکت های دیگر در فروش و فروش محصولات خودش می پرداخت و درآمد هنگفتی از آن ها داشت.

استارباک

استارباک مقصد نهایی قهوه دوستان است و اشتیاق افراد برای یک فنجان قهوه اصیل جاوه، آن ها را به این فروشگاه کوچک در سیاتل آمریکا می کشاند. از آن سال (1971 میلادی) این فروشگاه کوچک هر از چند گاهی کالایی جدید به کالاهای خود اضافه کرده است. استارباک به مشتریان دانه های تازه قهوه، لیوان، شکلات، قهوه جوش و وسایل مخصوص تهیه و سرو قهوه، کارت هدیه، سی دی های موسیقی، بستنی هایی با طعم مخصوص و منحصر به فرد و کالاهای متنوعی ارائه کرده است. اکنون شرکت استارباک 4593 ملک در اختیار دارد که علاوه بر آن 2158 ملک با نام خودش در تملک دارد. فروش بالا و دارایی های سرسام آور استارباک ثابت می کند که داشتن منابع متنوع درآمدی می تواند یک سازمان را به یک پدیده در دنیای کسب و کار تبدیل نماید.

eBay

eBay از یک تالار گفتمان برای فروش کالای دست دوم شروع کرد. اکنون بیش از 135 میلیون کاربر فعال دارد. برای رسیدن به این سطح از پیشرفت، شرکت eBay دامنه محصولات خود را به شدت تنوع بخشیده است به گونه ای که از کالاهای اداری، ورزشی و موسیقی گرفته تا خرید و فروش ماشین و دلالی بلیت های کنسرت را شامل می شود. در سال 2004 eBay بیش از 1.4 میلیون کالا ارائه کرده است. افزودن سیستم پرداخت الکترونیکی معروف paypal و eLance (یک دایرکتوری از ارائه دهندگان خدمات رایگان) و ارائه خدمات در 20 کشور، راه اندازی فروشگاه های استور فرانت (فروشگاه های حقیقی که نمایی آنلاین از ویترین آن ها در اختیار کاربران قرار می گیرد و امکان خرید فروش را به صورت آنلاین در اختیار مشتری قرار می دهد) و بسیاری خدمات و کالاهای متنوع دیگر توانسته است به این حد از رشد دست یابد و همچنان ادامه می دهد.

Home Depot

Home Depot موفقیت خود را با ارائه کالاهای بسیار متنوعی به مشتریانش به دست آورده است. این شرکت اولین بار در سال 1987 با یک فروشگاه آغاز به کار کرد. اکنون بیش از 1800 فروشگاه قدرتمند دارد و با بیش از 40000 قلم کالا از ابزار آلات ساختمانی، باغبانی، کارگاهی و خانگی گرفته تا اجاره ابزار آلات و ارائه خدمات و کارگاه های آموزشی برای تعمیرات تجهیزات مختلف تا اجاره کامیون و فروش کتاب های مختلف، اکنون شرکتی رویایی است.

اما چه می توان کرد؟

خوب فکر می کنید یک شرکت کوچک با سرمایه کم و محدودیت های خاص خود چگونه می تواند موفقیت هایی را که شرکت های بزرگ و چند ملیتی کسب می کنند به دست آورد؟ آیا باید از مدل کسب و کار آنها کپی برداری کرد؟

اگر فروش دلچسبی ندارید یا رشد کسب و کار شما با سرعتی که انتظار دارید پیش نمی رود، ببینید بر پایه که نهاده اید چه می توان بنا کرد؟ این پرسش ها را از خود بپرسید:

  • مشتریان من چه خدمات و کالاهایی را دوست دارند دریافت کنند؟
  • چه خدمات و کالاهایی می تواند مشتریان جدید را ترغیب کند تا از من خرید کنند؟
  • رقبای من چه خدمات و کالاهایی ارائه می کنند؟
  • من چگونه می توانم کالا و خدمات جدید را در خدمت رشد کسب و کار خودم قرار دهم؟
  • این کالا و خدمات جدید چگونه می تواند در شرایط سخت کسب و کار مرا کمک کند؟

به نظر شما این ایده ها چطور هستند:

  • در زمینه ای که کار می کنید خدمات مشاوره ای ارائه دهید.
  • یک خط تولید کالایی جدید اضافه کنید و آن را در کنار کالای قبلی به مشتریان خود بفروشید.
  • قسمت هایی از وب سایت خود را برای تبلیغات اختصاص دهید. و از این طریق کسب درآمد کنید.
  • یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید که مکمل کار قبلی شما باشد و بتوانید از مشتریان خود پول بیشتری کسب کنید.
  • با یک شرکت دیگر متحد شوید و در کنار یکدیگر فعالیت نمایید.
  • سرویس های جدیدی ارائه دهید و از منابع خارج از شرکت استفاده کنید برون سپاری در بسیاری موارد می تواند شروع خوبی باشد. می توانید از پیمانکارانی که در این زمینه تخصص دارند استفاده کنید و با آنها قرار داد ببندید.
  • برای کسب و کار خود یک نشریه یا خبرنامه داشته باشید تا بدین وسیله مشتریان را از کالا و خدمات خود مطلع نمایید.
  • اجناس دست دوی خود را هر از چند گاهی به فروش بگذارید.
  • به دیگران آموزش دهید تا کسب و کاری مانند شما راه اندازی کنند و از این راه کسب درآمد کنید.
  •  کتاب، کتاب الکترونیکی یا دیگر محصولات اطلاعاتی تولید کنید و آنها را در معرض فروش قرار دهید.

نه تنها معرفی یک کالا یا خدمات جدید شرکت شما را در سطح بالاتری قرار می دهد بلکه بدین وسیله شرکت شما بیشتر در معرض توجه عموم قرار خواهد گرفت. از آنجا که یک مشتری زمانی برای خرید محصول از شما اطمینان می کند و دست به جیب می شود که حداقل 8 بار با شما شرکت شما یا نام شما برخورد کرده باشد بنابراین کسب و کار شما باید همه جا دیده شود. کالا و خدمات جدید به معنای تبلیغات جدید و مشتریان جدید است که این به معنای دیده شدن بیشتر و فروش بیشتر در حوزه ای وسیعتر است.

به خدمت گرفتن منبع جدیدی از درآمد برای یک کسب و کار تنها راه توسعه و پیشرفت آن نیست. شما باید برنامه ای دقیق، سرمایه و یک برنامه خوب بازاریابی داشته باشید. حتی اگر بزرگترین شرکت ها هم از کم شروع کرده اند و البته برنامه ای دقیق برای توسعه داشته اند، اما فراموش نکنید کسب و کار شما می تواند داستان بعدی موفقیتی باشد که همه درباره آن حرف خواهند زد.

نوشته: استفانی چاندلر

ترجمه: علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



  1. با سلام
    عالى بود،

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید