• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 04 / 14

گیتهورن یکی از زیباترین روستا های دنیا با مناظری شگفت انگیز

گیتهورن روستایی بسیار زیبا در کشور هلند است.

git3

در گذشته این روستا به عنوان روستای بدون خودرو معروف بود چون در این روستا هیچ خودرویی حق عبور و مرور ندارد نه دودی، نه صدای ترمز و نه صدای بوق! فقط صدای طبیعت! اما امروزه با معروف تر شدن و بین المللی شدن آن لقب ونیز شمال را به خود گرفته است.

git8

این شهر زیبا و رویایی با مناظر دلفریبش بیش از 150 پل دارد. این روستا به خصوص پس از سال 1958 میلادی پس از اینکه فیلم معروف و کمدی فانفار ساخته برت هانسترا در این محل ساخته شد شهرت یافت. توریست ها علاوه بر گردش در این روستای زیبا می توانند از موزه هنر های سنتی، باغ ارکیده و صحرای پروانه دیدن کنند.

git1

در این روستای زیبا در گذشته هیچ جاده و خیابانی وجود نداشت اما امروزه یک مسیر مخصوص دوچرخه سواری وجود دارد.

git2

حمل و نقل عمومی از طریق یکی از کانال های بسیاری که وجود دارد انجام می شود.

git6

شاید بخواهید بدانید که این دریاچه ها و کانال ها چگونه بوجود آمده اند. خوب این کانال ها و دریاچه ها در اثر کندن زمین بخاطر ذغال سنگ بوجود آمده اند! و مردم از آنها به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرده اند.

git7

جالب است بدانید این شهر توسط عده ای تبعیدی از ناحیه مدیترانه 1230 سال بعد از میلاد مسیح شکل گرفت و تا سال 1973 میلادی به صورت مستقل اداره می شده است.

git5

این شهر در منطقه مرکزی هلند واقع شده است و 130 کیلومتر از آمستردام فاصله دارد. مردم بومی منطقه خودروهای خود را خارج از روستا پارک می کنند و با استفاده از قایق رفت آمد می کنند و به دیدن همسایگان می روند تا سکوت و آرامش روستا را به هم نزنند. طول کانال هایی که در گیتهورن وجود دارد قریب به 13 کیلومتر است.

گیتورن روستایی در هلند با زیبا ترین مناظر دنیا

گیتهورن قطعه ای از بهشت روی زمین است با آرامشی بی نظیر برای تمدد اعصاب و لذت بردن از طبیعت

ترجمه و تحقیق: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



  1. خِراب رِفتُم

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید