• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 23

بیماری لرزش در وضعیت استراحت

در این مقاله سعی داریم پارکینسون را تعریف کرده، علایم، راههای درمان، پیشگیری آن را بیان و اطلاعات بیشتری به خوانندگان خود دهیم.

بیماری پارکینسون

پارکینسون بیماری پیشرفت کننده ی سیستم عصبی مرکزی است. در این بیماری سلول های مغزی که دوپامین را تولید می کنند از بین می روند. در افراد نزدیک 60 سال معمولا این بیماری رخ می دهد.

اگر بیماری قبل از 50 سالگی تشخیص داده شود شخص دچار پارکینسون زودرس شده است.

یک میلیون آمریکایی دچار پارکینسون هستند که 2% این افراد زیر 40 سال سن دارند. البته تعداد مبتلایان بیشتر است چون افراد جوان تر کمتر تشخیص داده می شوند.

لرزش دست

علایم اولیه شروع بیماری پارکینسون

علایم و نشانه های بیماری پارکینسون صرفنظر از سن تشخیص بیماری، در اغلب افراد یکسان است.

تحقیقات اخیر پیشنهاد می کند که علایم غیر حرکتی اغلب ابتدا در بیماران جوانتر اتفاق می افتد. این علایم شامل:

از دست دادن بویایی، یبوست، REM حرکت سریع چشم ها نوعی اختلال رفتاری در خواب، اختلالات روانی مثل افسردگی و اضطراب، فشار خون خیلی پایین زمانی که سرپا می ایستند.

دیگر علایم غیر حرکتی شامل:

بهم ریختن زمان و مقدار خوابیدن شامل خواب خیلی زیاد در روز یا خیلی کم در شب، مشکلات مثانه، تغییر تحریک جنسی، افزایش بزاق دهان، تغییر وزن، اختلال بینایی، خستگی، مشکل هوشیاری مثل به زحمت چیزی را به خاطر آوردن یا گیجی تکرار شونده.

علایم حرکتی از اولین علایم شایع این بیماری در تمام سنین است که شامل:

لرزش در حالت استراحت، یا حتی زمانی که عضلات در حالت استراحت هستند، حرکت ثابت است

حرکت آهسته یا سنگین

عضلات سفت

حالت خمیدگی گرفتن

مشکلات تعادلی

نکته: داروهای دیابت ممکن است در درمان پارکینسون اثرگذار باشند.

لرزش دست

علتهای ظهور بیماری پارکینسون

علت بیماری پارکینسون در هر سنی واقعا ناشناخته است. عوامل ژنتیکی، محیطی، یا شاید ترکیب دو علت در ایجاد بیماری موثر است. این بیماری زمانی اتفاق می افتد که سلولهای قسمتی از مغز که وظیفه تولید دوپامین را بر عهده دارند، از بین می روند. دوپامین مسئول فرستادن سیگنالهای مغزی است که حرکت را کنترل می کند.

ژنهای ویژه ای مربوط به ظهور اولیه بیماری پارکینسون هستند. مطالعات مرکز ملی پارکینسون نشان می دهد که 65% از مردم مبتلا به پارکینسون، اولین نشانه های این بیماری را قبل از 20 سالگی تجربه کرده اند که شاید به خاطر جهش ژنی بوده است.

علت های محیطی بیماری شاید شامل در معرض سموم شیمیایی قرار گرفتن مثل حشره کشهای ویژه، قارچ کشها و علف کشهاست.

عوامل خطر بیماری پارکینسون

ممکن است شما در معرض خطر بزرگتری از پیشرفت پارکینسون باشید اگر شما:

مرد هستید، در محیطی زندگی می کنید که آلاینده های صنعتی یا آلی موجود است، شغلی دارید که در معرض مواد شیمیایی سمی مثل منگنز یا سرب هستید، ضرب دیدگی یا آسیبی به سر وارد شده است، در معرض مواد شیمیایی یا دیگر علف کشها هستید.

تشخیص در مراحل اولیه بیماری پارکینسون

آزمایش مشخص و منحصر به فردی که بتوان با آن پارکینسون را تشخیص داد، نیست. تشخیص گاهی مشکل است و نیاز به گذشت زمان دارد. تشخیص بیماری از روی نشانه ها و معاینه توسط متخصص اعصاب انجام می گیرد. آزمایش خون یا اسکنی مثل MRI در تشخیص بیماری کمک نمیکند.

درمان بیماری پارکینسون

هدف از درمان بیماری پارکینسون این است که روند پیشرفت بیماری را آهسته کنند. درمان دارویی شامل موارد زیر است:

لوودوپا داروی شیمیایی است که در مغز به دوپامین تبدیل می شود. مردم پارکینسون را با اثر جانبی ناخوشایند آن یعنی لرزش و حرکت غیرارادی تجربه می کنند.

ضد دوپامین یا آنتی دوپامینرجیک که کار دوپامین طبیعی در مغز را تقلید می کند. در بین این دو دارو مردم ضد دوپامین را بیشتر از لوودوپا می پسندند.

بازدارنده های مونوآمین اکسیداز می تواند به کاهش شکست دوپامین در مغز کمک کند.

بازدارنده های COMT می تواند در طولانی کردن اثر لوودوپا در مغز کمک کند.

آنتی کولینرژیک به کاهش لرزش کمک می کند.

آمانتادین برای کنترل بهتر عضلات و رفع سفتی آنها استفاده می شود.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید