• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 28

ساندویچ مرغ خیلی خوشمزه

با خوردن تنها یک بار از ساندویچ مرغ خوشمزه مطمئنیم که از طرفداران آن خواهید شد. ساندویچ مرغ برای عصرانه و پذیرایی میهمانان و تولدها بسیار گزینه مناسبی است از طرفی به علت مواد مغذی خانگی و خوشمزه آن جایگزین خوبی برای فست فودهای بازاری می شود.

ساندویچ مرغ خیلی خوشمزه

ساندویچ مرغ با مواد در دسترس همه خانم های هنرمند در منزل قابل تهیه می باشد.

مواد لازم:
  • سینه مرغ 1 عدد
  • پیاز درشت 5 عدد
  • سیر بزرگ 1 بوته
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • قارچ 500 گرم
  • کره 100 گرم
  • کالباس 2 تا 3 برگ
  • سس مایونز، سس فرانسوی و کمی سس کچاب
  • نمک، زردچوبه، ادویه، زیره و فلفل سیاه
  • کاهو، خیار شور، جعفری به میزان لازم
  • نان باگت به میزان لازم
طرز تهیه:

سه عدد پیاز بزرگ و یک بوته سیر را نگینی ریز خرد کنید. یک ظرف دربدار مناسب انتخاب کنید و سینه مرغ را با سیر، پیاز، مقداری نمک، زردچوبه، زیره ساییده شده، ادویه و فلفل سیاه آغشته کنید تا مواد به صورت یکدست به خورد مرغ برود.

سپس با نایلون و یا سلفن روی مرغ را بپوشانید و داخل ظرف به مدت یک شبانه روز در یخچال بگذارید. اگر وقت کافی ندارید لااقل از شب تا صبح در یخچال بماند.

بعد از یک شبانه روز مرغ را بیرون بیاورید و داخل قابلمه مخصوصی قرار دهید و روی شعله ملایم بگذارید تا بپزد. توجه داشته باشید هیچ گونه آبی داخل قابلمه نریزید چون پیاز و مرغ خود آب پس می دهد و در شعله ملایم با همان مقدار آب، مغز پخت می شود بنابراین حدود 5 تا 6 ساعت برای پخت مرغ زمان لازم است.

وقتی که مرغ کاملا پخت، استخوان آن را جدا کرده و ریش ریش کنید.

قارچ ها را نشویید و فقط با پوست کن آن را پوست کنید و به صورت نگینی خرد کنید. فلفل دلمه ای را هم ریز خرد کنید.

دو عدد پیاز را کاملا ریز خرد کنید و داخل تابه بریزید و کره به آن اضافه کنید و روی بخاری یا شعله ملایم و کم، به مدت چند ساعت بگذارید تا پیاز سبک شود، و هر چند دقیقه یک بار هم بزنید تا ته نگیرد.

بعد از مدتی قارچ و فلفل دلمه ای را به پیازها اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید با حرارت ملایم طعم ها با یکدیگر مخلوط شوند و مواد یکدست به دست آید.

مقداری از خیار شورها را نگینی بسیار ریز برش بزنید و بقیه خیار شور ها را به درازا و باریک برش بزنید.

کاهو ها را نیز شسته و خرد کنید و همچنین جعفری ها را ساتوری خرد کرده و کنار بگذارید.

مرغ ریش ریش شده، پیاز و قارچ پخته، خیارشور نگینی، سس سفید، فرانسوی، کمی سس کچاب و  چند برگ کالباس خرد شده را با یکدیگر مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. مقدار سس را با توجه به مواد، کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا به مقدار کافی برسد. مواد را بچشید اگر نمک آن کم است مقداری نمک طبق ذائقه خود اضافه کنید.

مواد ساندویچ مرغ آماده است. نان باگت را بردارید و سه قاشق پُر از مواد داخل هر نان باگت قرار دهید. سپس روی آنها کاهو، خیار شور و جعفری را نیز قرار دهید. نان را داخل پلاستیک یا کاورهای آلومینیومی مناسب بپیچید و نوش جان کنید.

در ابتدا بیان شد که ساندویچ برای حدود 6 نفر است و این بستگی به مقدار خوردن افراد دارد.

ساندویچ مرغ آماده سرو است. می توانید آن را با نوشیدنی هایی همچون نوشابه نوش جان کنید.

ساندویچ مرغ بسیار خوشمزه و مغذی است می توانید این ساندویچ را برای پذیرایی میهمانان عصرانه، تولد و یا حتی مراسم شب چله عروس تهیه کنید. چون این غذا در زمان طولانی تهیه می شود پس نمی توان از این ساندویچ برای میهمانان ناخوانده استفاده کرد!

همچنین چاشت بسیار سالم و مغذی برای کودکان شما می باشد.

مطمئن باشید که همه بچه ها و بزرگترها از خوردن این ساندویچ استقبال می کنند حتی اگر اظهار کنند که دیگه جای خالی در معده برای خوردن ندارند! پس پیشنهاد می کنیم حتما این ساندویچ را در اسرع وقت تهیه کنید و از خوردن ساندویچ های بازاری که از طرز پخت آن بی خبرید بپرهیزید.

الهه عباسزاده هاشمی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید