• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 30

نسل جدید کامپیوتر HP با قابلیت اسکن سه بعدی اشیا

نسل جدید کامپیوتر Sprout Pro G2 اچ پی با قابلیت اسکن سه بعدی اشیاء در نمایشگاه بین المللی 2017 CES  رونمایی شد.

کامپیوتر  Sprout Pro G2

 این کامپیوتر به نوعی مدل ارتقا یافته HP Sprout است که برای اولین بار در تاریخ 9 نوامبر 2014 راهی بازار شد. کمپانی اچ‌پی در تاریخ 3 ژانویه 2017 کامپیوتر رومیزی خود را با نام Sprout Pro G2 معرفی کرد که تفاوت عمده‌ای با سایر پی‌سی‌های موجود در بازار دارد و آن حذف موس و کیبورد از این محصول است تا در مراکز آموزشی، مراکز خرید، فروشگاه ها، دانشگاه‌ها و مصرف شخصی مورد استفاده قرار گیرد.

کامپیوتر  Sprout Pro G2 کامپیوتر Sprout Pro G2 به نظر می رسد طرحی نو و خلاقانه باشد. این کامپیوتر نه تنها نمایشگر لمسی دارد بلکه سطح میز مقابل خود را نیز به صفحه لمسی تبدیل می‌کند!

طبق اعلام شرکت سازنده، این محصول که از اسفند ماه به بازار عرضه می‌شود دارای نمایشگر 23.8 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی است، اما تفاوت اسپروت پرو جی 2 (Sprout Pro G2) نسبت به سایر پی سی های مخصوص طراحی در بازار، برخورداری از یک صفحه‌ تعاملی 21.3 اینچی با پشتیبانی از قابلیت چند لمسی است که یک پروژکتور، اشیا را روی آن نمایش می‌دهد. این پروژکتور نمایشگری با قابلیت 10 لمس به طور همزمان را به صورت افقی ایجاد کرده و به نوعی یک رابط کاربری بدون بهره گیری از موس و کیبورد را ایجاد می‌کند.

پی سی Sprout Pro G2 همچنین به یک قلم استایلوس تجهیز گردیده که کاربر می‌تواند با بهره گیری از آن بر روی نمایشگر دوم (نمایشگر ایجاد شده توسط پروژکتور) اقدام به طراحی کند. در مراسم معرفی این محصول، ویدیویی از شیوه عملکرد قلم استایلوس آن منتشر شد که سرعت واکنش به فرمان‌های کاربر در آن خارق‌العاده است.

با Active Pen (مداد الکترونیکی که اجازه می دهد کاربر اطلاعات را به صورت مستقیم با با صفحه نمایش گوشی های هوشمند، تبلت، کامپیوتر و … وارد کند) کاربران می توانند طرح های 2 بعدی یا اسناد خود را با دوربین 14.6 مگاپیکسل  اسکن کنند. HP همچنین اپلیکیشن جدیدی به نام WorkTools ساخته است که به کمک آن می‌توان ورک‌اسپیسن‌های (WorkSpace) ویندوز را بهتر مدیریت کنید و از صفحه نمایش لمسی ایجادشده روی میز و مانیتور اصلی استفاده متفاوت کنید. نسل جدید این کامپیوتر به پردازنده‌ی نسل هفتم اینتل مجهز شده است. این کامپیوتر می‌تواند علاوه بر تبدیل سطح میز به صفحه‌ی لمسی، اشیاء مقابل خود را به ‌صورت سه ‌بعدی اسکن کند. اچ‌پی یک اپلیکیشن را نیز بدین منظور در نظر گرفته است، به کمک این اپلیکیشن که 3D Scan Software Pro V5 نام دارد می‌توان اشیاء مورد نظر خود را روی میز مقابل کامپیوتر قرار داد و پس از چرخاندن آن، مدل سه‌بعدی از آن بسازید.

در داخل این کامپیوتر متفاوت، پردازنده‌ی Core i7-7700T، حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایت، تراشه گرافیکی HD Graphics 630 اینتل و کارت گرافیک GeForce GT 960M کار گذاشته است.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. سلام
    بنظر میرسه که تا چند ساله اینده دیگه کامپیوترهای بدون کیس وارد عرصه فناوری میشه و مدل های قدیمی کیس دار از دوره خارج میشن سه شرکت مایکروسافت وaserوhp قادر به ساختن این کامپیوتر شدن

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید