• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 30

جاذبه های گردشگری چین

چین به جاذبه های شگفت آوری چون اماکن تاریخی، عتیقه ها، کاخ های شاهنشاهی، شهرک های آبی کوچک، جاذبه های طبیعی جذاب، میراث فرهنگی غنی و تنوع آداب و رسوم  میان قوم های مختلف به خود می بالد. وسعت جاذبه های گردشگری در این کشور طوری بوده که در نیمه اول سال 2016 ورود گردشگر به مرزهای این کشور رشد قابل ملاحظه ای داشته است و حدود 67.87 میلیون بازدیدکننده خارجی برای بازدید وارد این کشور شده اند. این رقم نشان دهنده این است که 3.8 درصد نسبت به سال قبل در همین دوره رشد داشته است. بازدید از همه این مکان ها به دلیل تنوع و وسعت ممکن است مدت ها طول بکشد اما با استفاده از تورهای گردشگری به راحتی می توانید از بهترین این جاذبه ها دیدن کنید.

چین

 چین‎ ‎با نام رسمی‎ ‎جمهوری خلق چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیا‎ست‎ ‎که در شرق قاره‎ ‎آسیا‎ ‎واقع ‏شده است. این کشور با وسعت 9.6 میلیون کیلومتر دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی است.‎‏ پایتخت این کشور پکن می باشد. تمدن‎ ‎چین باستان‎ ‎یکی از کهن‌ترین‎ ‎تمدن‌های‎ ‎تاریخ‎ ‎است که در سواحل حاصل‌خیز‎ ‎رود زرد‎ ‎که در ‏دشت شمال چین جاریست شکوفا شد. چین کلمه ای فارسی است و China نیز از همین کلمه مشتق شده است که در قرن 13 میلادی توسط مارکوپولو در قاره اروپا رواج پیدا کرده است. چین چشم اندازهای طبیعی متنوعی از ناحیه خشک که نزدیک مغولستان و روسیه گرفته تا سرزمین های مرطوب نزدیک ویتنام و لائوس را دارا می باشد.

چین معمولاً به عنوان یک ابرقدرت جدید بالقوه توصیف می‌شود و بسیاری از تحلیلگران معتقدند پیشرفت اقتصادی سریع، توانایی نظامی، جمعیت بسیار زیاد و تأثیرگذاری روبه رشد بین‌المللی نشانه‌هایی هستند که از نقش برجستهٔ جهانی این کشور در در قرن بیست ‌و یکم حکایت می‌کنند. کشور چین با فرهنگی غنی و سرزمین وسیعی که دارد شامل مکان های توریستی و جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله: قصر تابستانی، معبد آسمانی، دیوار چین، میدان تیان آن من، آرامگاه یا معبد مینگ‏ ‎،پارک‎ Beihai‏، معبد لاما، موزه ملی چین و … است، که در این مقاله به اختصار به چند مورد اشاره شده است.

دیوار بزرگ چین

یکی از سمبل های شاخص کشور چین، دیوار بزرگ چین است که طولانی ترین دیوار دنیا و شاهکاری شگفت انگیز و الهام بخش از سبک معماری دفاعی دوران باستان می باشد. این دیوار با مسیر پیچ در پیچش برفراز کشوری ناهموار با کوه هایی شیب دار، چشم اندازهایی عالی فراهم ساخته است. این مکان، به راستی سزاوار این بوده که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان در چین محسوب و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود.

گستردگی دیوار از مرزهای غربی تا سواحل شرقی چین، در مجموع چیزی حدود 5000 کیلومتر (3100 مایل) است اما، بیشترین یکپارچگی و استحکام در بخش هایی از دیوار دیده می شود که در نزدیک شهر پکن واقع شده و هنوز تخریب نشده اند و این قسمت ها در واقع همان چیزی است که مردم معمولا از آن با نام دیوار چین یاد می کنند (چیزی که از کل دیوار چین به جامانده).

دیوار بزرگ چین

شهر شیان- ارتش سُفالی

ارتش سفالی، بیش از 2000 سال در زیر زمین شهر “شی آن” آرمیده بود اما در سال 1974 کشاورزان در حال حفر چاهی به طور اتفاقی این مکان را که یکی از بزرگترین مناطق باستان شناسی دنیاست، کشف کردند. در سال1987این محل در فهرست میراث فرهنگی جهانی ثبت گردید. موضوع از این جهت اهمیت دارد که صدها نمونه از سربازان ارتش با جزئیاتی در اندازه های واقعی را نشان می دهد که با پیروزی بر دیگر لشکریان چینی در ایالات متخاصم در دوره زمانی حدود221 تا 475 پیش از میلاد، نقش مهمی در شکل گیری چین واحد داشته اند. وقتی شما روی در روی این سربازان قدیمی قرار می گیرید، چیزی که توجه شما را برمی انگیزد، طرح این پرسش جالب است که اصلا چرا این مجسمه ها ساخته شده اند؟!

پیکرهٔ سربازان (مجسمه) بیش از دو هزار سال پیش به ‌همراه امپراطور به خاک سپرده شدند تا بر پایهٔ باوری قدیمی، در جهانِ پس از مرگ، نگهبان معبد سلطنتی امپراطور باشند و او را از گزند دشمنانش حفظ کنند.

ارتش سفالی

شهر ممنوعه در پکن

زمانی اینجا یک شهر قصر محسوب می شد و مردم عادی حق ورود نداشتند. عمارتی خارق العاده به سبک معماری چین باستان، مشتمل بر بیش از 8000 اتاق با سقف هایی از طلا که به طرز باشکوهی با رنگ آمیزی های قرمز و زرد، طراحی شده اند. شهر ممنوعه مدت 560 سال تا سال 1911، قصر سلطنتی خاندان مینگ و چینگ بود. 14 امپراطور در این قصر زندگی کرده اند، اینجا یک میراث فرهنگی جهانی به حساب می آید و حالا بین چینی ها به عنوان موزه قصر شناخته می شود. گنجینه ای از یادگارهای فرهنگی و تاریخی چین.

شهر ممنوعه

 رودخانه لی در گویلین

چشم اندازی سنگ آهکی در امتداد رودخانه لی، قلب هنرمندان را تسخیر کرده است. زیبائی طبیعت این مکان، نسل اندر نسل برای نقاشان و شاعران چینی، الهام بخش بوده و با استفاده از قلم ها و قلم موهای شان، صحنه های خیره کننده ای از  این مناظر طبیعی را به تصویر کشیده اند. این مکان، هم اکنون مقصدی محبوب برای عکاسی است. مسافران چینی وقتی دنبال جایی می گردند که طبیعت زیبائی داشته باشد، ابتدا به فکر رودخانه لی و یانگشاو می افتند.

مسیر طولانی 83 کیلومتری رودخانه لی که بین گوئی لین و یانگشو واقع شده، زیباترین قسمت آن است. چشم انداز رودخانه با تپه هایی شگفت انگیز، صخره هایی سراشیب و روستاهایی با زمین های کشاورزی مزین شده که پوشیده از بیشه های بامبو هستند. 

رودخانه لی به عنوان یکی از 10 عجایب آبیِ دنیا در فهرست مجله آمریکایی جغرافیای ملی یا National Geographic، قرار گرفته است. چندین چهره معروف جهانی هم از این رودخانه بازدید کرده اند ازجمله روسای جمهور سابق آمریکا: بیل کلینتون و جرج بوش(پدر) و بیل گیتس.

رودخانه لی

کوهستان زرد

در شرق چین، نزدیک شانگهای و هانگژو، منظره جذابی از کوهستان زرد وجود دارد که مسافران را با 5 چیز، به شگفتی وا می دارد: طلوع خورشید، دریایی از ابرها، صخره هایی عجیب و غریب، درختان کاج درهم تنیده و چشمه های آبگرم.

کوهستان زرد، معروف ترین قُلل چین و یکی از بهترین 3 پارک ملی این کشور محسوب می شود.دو مورد دیگر آن پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی و پارک ملی جنگلی جیوژایگو هستند. پارک ملی کوهستان زرد در مقیاسه با دو پارک دیگر، دسترسی بهتری دارد که این موضوع طبیعتا باعث شده محبوب تر و شلوغ تر باشد.

پارک جیوژایگو در غرب استان سیچوآن چین به خاطر دریاچه رنگارنگی که دارد و شاخ و برگ درختانش در پاییز معروف است. پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی هم به دلیل ستون های سنگی عجیب و غریبش شهرت دارد. چناچه دنبال دیدن مناظری در رده جهانی هستید رفتن به همه اینجاها را در برنامه بگذارید.

کوهستان زرد

پانداهای عظیم الجثه

پانداهای عظیم الجثه، نه تنها عمیقا مورد علاقه چینی ها هستند بلکه، خیلی از خارجی ها هم دوستشان دارند بچه ها که جای خود دارند. گرچه باغ وحش های زیادی در چین و کشورهای دیگر هست که بتوانید در آنجا پانداهای عظیم الجثه ببینید اما بهترین نقطه برای دیدن این موجودات در موطن شان، شهر چنگدو است.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید