• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 30

اقدام عجیب فیفا در موردجام بین قاره ای

فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرده است که تنها تیم‌هایی را که فاتح جام باشگاه‌های جهان شده باشند، به عنوان قهرمان جهان قبول دارد.

 فیفا اعلام کرد که تنها تیم‌هایی را به عنوان قهرمان باشگاه‌های جهان به رسمیت می‌شناسد که قهرمان جام باشگاه‌های جهان شده باشند یعنی تورنمنتی که از سال 2000 تا کنون در قالب رقابت میان قهرمانان باشگاه‌های قاره‌های مختلف جهان و تحت نظارت فیفا برگزار شده است نه تورنمنت پیش از آن که با نام جام بین قاره‌ای شناخته و تنها میان قهرمان جام باشگاه‌های اروپا و قهرمان جام لیبرتادورس (جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی) برگزار می‌شد.

اقدام عجیب فیفا در موردجام بین قاره ای

به این ترتیب از نگاه فیفا، عنوان قهرمان جهان که الان در اختیار رئال مادرید است تنها به تیم‌هایی اطلاق می‌شود که فاتح جام باشگاه‌های جهان شده باشند و برندگان جام اسطوره‌ای بین قاره‌ای شامل این موضوع نمی‌شوند.

جام بین قاره‌ای که اولین دوره آن سال 1960 برگزار شد، که در آن تنها قهرمان آمریکای جنوبی و اروپا به مصاف هم می‌رفتند و قهرمانان باشگاهی سایر قاره‌‌های جهان نادیده گرفته می‌شدند. این در حالی است که در جام باشگاه‌های جهان، نمایندگانی از آمریکای شمالی و مرکزی، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و نماینده‌ای از کشور میزبان فرصت رقابت با قهرمانان اروپا و آمریکای جنوبی رابه دست آورده‌اند.

جام بین قاره‌ای در مجموع 54 سال به شیوه‌های مختلف برگزار شد و اولین بار هم قهرمانی فعلی جام باشگاه‌های جهان یعنی رئال مادرید بود که آن جام را با بازیکنانی مانند آلفردو دی‌استفانو و فرانس پوشکاش فتح کرد. از دیگر تیم‌های بزرگی که قهرمان جام بین قاره‌ای شدند می‌توان به سانتونس پله، میلان آریگو ساچی در ابتدای دهه 90 و آژاکس تحت هدایت یوهان کرایف در دهه 70 اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری تابناک

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید