• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 31

نقاشی یک اشک طبیعی در فتوشاپ

جزئیات آموزش:

برنامه مورد استفاده:‌ Photoshop CS3

مدت زمات تخمینی آموزش: حدود 20-12 دقیقه

سطح آموزش: متوسط

مطابق روال همیشگی، ابتدا تصویر نهایی این آموزش را ملاحظه کنید.

نقاشی یک اشک طبیعی در فتوشاپ

گام اول:

تصویر موردنظرتان را در برنامه فتوشاپ باز کنید. نوع تصویر انتخابی باید یک چهره غمگین باشد نه چهره ای که فرد را در حال خنده و یا لبخند زدن نشان دهد. اولین کاری که باید انجام دهید افزایش میزان سرخی چشم‌هاست. بدین منظور لایه جدیدی را ایجاد نموده و مطابق شکل زیر، برای نقاشی بر روی قسمت سفیدی چشم از یک قلموی نرم به رنگ #4b241c استفاده کنید. سپس حالت ترکیب لایه را به Overlay 100% تغییر دهید.

افزایش میزان سرخی چشم‌

گام دوم:

وقتی در حال گریه کردن هستید رگهای شما بیش از حالت معمول، برجسته و نمایان می‌شود. پس برای ترسیم این رگ‌ها، لایه جدیدی ایجاد کرده و از یک قلموی سخت به رنگ #aa6555 و به ابعاد حدود 3-2 پیکسل استفاده کنید (البته اندازه قلمو بستگی به اندازه تصویرتان دارد).

ایجاد لایه جدید

گام سوم:

حال باید کاری بکنید که چشم سمت راست خیس به نطر برسد، بنابراین لایه دیگری ایجاد نموده و با استفاده از قلمویی به رنگ#e6d1c8، قسمت پایینی چشم سمت راست را نقاشی کنید. میزان شفافیت لایه را روی 15-10 درصد قرار داده و حالت ترکیب لایه را نیز به Overlay 100% تغییر دهید.

ایجاد لایه برای نشان دادن خیسی چشم

گام چهارم:

در این مرحله قصد داریم شکل اولیه اشک را ترسیم کنیم، لذا لایه جدیدی ایجاد نموده و با انتخاب ابزار Lasso Tool (L) ، کار ترسیم اشک را شروع کنید. خود این لایه را هم با رنگ #e6d1c8 پر کنید.

ترسیم شکل اولیه اشک

حالت ترکیب این لایه را هم به Overlay 50% تغییر دهید.

حالت ترکیب لایه به Overlay 50%

گام پنجم:

بر روی دومین آیکن (از سمت چپ) واقع در بخش پایینی پالت لایه‌ها کلیک کنید تا یک ماسک به کارتان اضافه شود. حال یک قلموی نرم برداشته و لبه‌های بیرونی شکل اشک را نرم تر کنید و آنرا به فرم اشک واقعی درآورید.

افزودن ماسک

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید