• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 09

جاذبه های گردشگری هند

کشور هند از نظر آب و هوایی، فرهنگ و زبان بسیار بسیار متنوع است، شاید متنوع ترین کشوری باشد که روی زمین می بینید. ما برخی از سردترین مناطق را در چراپونجیِ کشمیر داریم، جایی که بیشترین میزان بارش های دنیا را  دارد و در عین حال، خشک ترین مکان روی زمین را یعنی صحرای تار. غیر از اینها، بیش از نصف مرز هند در کنار سواحل زیبا قرار گرفته است و فراموش نکنید که شمالی ترین بخش هند هم میزبان گسترهٔ کوه های پوشیده از برف هیمالیاست.

گردشگری هند

همه اینها را با فرهنگ های مختلف و هزاران زبان و گویشی که در این کشور وجود دارد، درهم آمیزید. یک مخلوط قوی و متنوع خواهید داشت. همچنان که من در حیرتم، شما هم شاید به این موضوع فکر کنید که واقعا چگونه با وجود این همه گستردگی و تنوع فرهنگی و جغرافیایی، این منطقه به عنوان کشوری واحد و دموکراتیک (مردم سالار) اداره می شود.

آگرا

تاج محل در آگرا یکی از مشهورترین بناهای دنیاست، مقبره همسر محبوب شاه جهان (از پادشاهان گورکانی هند)، ممتاز محل (ارجمند بانو بیگم) در اینجا یعنی یکی از عجایب هفتگانه دنیا قرار گرفته که یکی از سه مکان به ثبت رسیده به عنوان میراث جهانی آگرا در یونسکو نیز هست. این بنا که در سال 1653 تکمیل گردید، توسط شاه جهانِ مغول و به عنوان آرامگاهی ابدی برای همسر مورد علاقه اش ممتاز محل، ساخته شد. شاید این عمارت تماما مرمری، جذاب ترین و زیباترین اثر تاریخی هند باشد. ساخت این بنای تاریخی کاملا متقارن، 22 سال (از سال1630تا 1652) زمان برده و با سختکوشی 20000 کارگر و سنگ تراش و جواهرساز، در وسط چشم اندازی از باغ ها شکل گرفته است.

تاج محل - اگرا

جایپور

شهر جایپور که به نام شهر صورتی هم معروف است، پایتخت ایالت راجستان هند می باشد. جایپور مقصد مشهوری برای گردشگری و تحصیل در هند به شمار می آید.

جمعیت زیادی از مردم به دیدن بناها و قلعه های تاریخی و متنوع جایپور که انعکاسی از گذشته پرشکوه این شهر است، می آیند. صنعت گردشگری یکی از بارزترین درآمدهای اقتصادی این شهر است. برخی از بهترین هتل های دنیا اینجا شعبه دارند.

جایپور

گوا

گوا به خاطر سواحل بِکرش مشهور است، در واقع 90 درصد گردشگری گوا در اطراف سواحل زیبا و خطه ساحلی است. گوا دو فصل گردشگری اصلی دارد، زمستان و تابستان. در فصل زمستان، گردشگران خارجی که عمدتا اروپائی هستند به گوا می آیند تا از آب و هوای محشرش استفاده کنند. در فصل تابستان (که در گوا موسم بارانی تلقی می شود)، گردشگران برای گذراندن تعطیلاتشان، از سراسر هند به اینجا می آیند.

گوا

 کشمیر

از کشمیر زمانی به عنوان بهشت روی زمین و زمانی دیگر به عنوان زیباترین نقطه دنیا یاد شده است. با این وجود، در دو دهه اخیر، جاذبه های گردشگری این مکان که گستره ای از رشته کوه های هیمالیا را در برگرفته، کمرنگ شده است.

ایالت جامو و کشمیر سه منطقه جغرافیایی دارد: بخش کوچکتر رشته کوه های هیمالیا (جنوب شرقی) یا دره جهلم (Jhelum Valley) یا دره کشمیر، بخش داخلی رشته کوه های هیمالیا یا جلگه ایندوس (منطقه لَداخ و نواحی مرزی)که به نام رشته کوهای مرزی هیمالیا (در امتداد مرزهای بین دو کشور هند و تبت) نیز خوانده می شوند و بخش بیرونی رشته کوه یا جنوبی ترین قسمت آن که جامو هم گفته می شود. مساحت منطقه جامو و کشمیر 222236کیلومتر مربع است.

کشمیر

کانیاکوماری (Kanyakumari)

گرچه، جاهای زیادی در شهر و منطقه وجود دارد که برای گردشگران جذاب باشد، اما کانیاکوماری به طور ویژه به خاطر طلوع و غروب تماشایی و منحصر به فرد خورشیدش، محبوبیت دارد. به دلیل تلاقی سه اقیانوس با یکدیگر خلیج بنگال، اقیانوس هند و خلیج فارس، طلوع و غروب خورشید در این منطقه حتی می تواند خاص تر باشد. در غروبی که ماه کامل است و هوا آکنده از عطرهای خوش نیز می توانیم طلوع ماه و غروب خورشید را همزمان در دو سمت افق ببینیم.

کانیا کوماری

کرالا

کرالا واقع در ساحل سرسبز و استوائی مالابار یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری هند بوده و نامش توسط مجله مسافرِ موسسه نشنال جیوگرافیک (جغرافیای ملی /ملل) در لیست 10 بهشت دنیا و 50 مکان که در عمر خود باید ببینید، ثبت شده است. کرالا به خصوص به دلیل جاذبه های اکوتوریسمی (طبیعت گری با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی)، آبراه های زیبا و روش های درمان های جایگزینش با ماساژهای شفابخش، مورد توجه است.

کرالا

دهلی قدیم

دهلی، پایتخت هند جذابیت زیادی همچون مساجد، قلعه ها و سایر بناهای تاریخی دارد که نشانگر تاریخ هند هستند. مکان های مهمی در دهلی قدیم وجود دارند از جمله قلعه سرخ باشکوه. از طرف دیگر دهلی جدید (دهلی نو)، سَوای اینکه به لحاظ تاریخی گیرائی دارد، ساختمان های اداری و سفارتخانه های بسیاری را هم در خود جای داده است.

دهلی قدیم

قطب منار و قلعه سرخ و آرامگاه همایون مکان هایی هستند که در دهلی به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید