• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 12

آموزش نقاشی ماهی برای کودکان

با توجه به نزدیک شدن عید نوروز و چیدن سفره هفت سین، در این مقاله کشیدن ماهی زیبایی به روشی ساده آموزش داده شده است تا کودکان نیز برای خود یک سفره هفت سین زیبا همراه با ماهی های رنگارنگ نقاشی کنند.

ماهی‌ها در آب‌های جهان رها شده‌اند تقریباً در هر محیط آبی می‌توان ماهی پیدا کرد از جریان‌های تند آب که از بالای کوه‌ها سرچشمه می‌گیرد تا عمیق‌ترین نقاط اقیانوس، ماهی زندگی می‌کند. ماهی‌ها ۳۳٬۱۰۰ گونه ی توصیف شده دارند که در میان مهره داران گسترده‌ترین گونه ی جانوری است.

برای کشیدن سر ماهی ابتدا یک نیم دایره عمودی بکشید، طوری که گردی آن سمت چپ باشد. سپس ازسمت چپ و پایین نیم دایره یک زایده مثلثی شکل به عنوان دهان ماهی نقاشی کنید. خطوط اضافی را پاک کنید. در قسمت صاف نیم دایره یک هلال پشت دهان ماهی بکشید.

آموزش نقاشی ماهی برای کودکان

در این مرحله مطابق شکل زیر، بدن ماهی را کامل کنید. برای این کار دو خط هلالی و مورب که در سمت راست به هم نزدیک می شوند بکشید. دم ماهی را به صورت نیم دایره ی ناقصی طراحی کنید که در قسمت صاف نیم دایره کمی تورفتگی داشته باشد.

نقاشی ماهی هفت سین

زیر بدن ماهی، نزدیک سر آن یک قطره آب نسبتا بزرگ بکشید و کمی با فاصله یک قطره کوچکتر به عنوان باله های ماهی نقاشی کنید.

قسمت پشت ماهی یک باله به شکل مثلث اریب نقاشی کنید.

آموزش نقاشی ماهی برای کودکان

سپس روی سر ماهی یک دایره بزرگ بکشید و داخل دایره یک دایره کوچکتر نقاشی کنید و در ادامه یک دایره خیلی کوچک داخل دایره قبلی بکشید تا چشم ماهی کامل شود.

بالای چشم آن یک قطره آب که قسمت پهن آن رو به بالا باشد به عنوان ابروی ماهی نقاشی کنید.

ماهی کوچک در حال خندیدن است و برای او با یک نیم دایره خیلی کوچک داخل دهان، زبانش را نقاشی کنید.

نقاشی ماهی کوچولو

ماهی ها روی بدن خود پولک دارند و پولک ها را می توانید با شیار هایی به صورت موج یا هلال های به هم پیوسته مشخص کنید. روی بدن آن از بالا به پایین خطوط هلالی شکلی با فاصله بکشید، در این شکل، تعداد پنج خط عمودی موجی شکل روی بدن ماهی وجود دارد.

روی دم ماهی و باله های آن را با خطوط کوتاهی کامل کنید.

نقاشی ماهی

مراحل کشیدن ماهی کوچولو به پایان رسید و می توانید آن را رنگ آمیزی کنید.

داخل شیار های روی بدن ماهی را با مداد رنگی آبی روشن، رنگ آمیزی کنید، و بقیه بدن آن را از رنگ سبزآبی استفاده کنید. ابرو، باله ها و دم ماهی را نیز رنگ سبزآبی بزنید.

سر ماهی را با مداد رنگی زرد رنگ کنید و مردمک چشم آن را مشکی کنید و بقیه چشم ماهی سفید رنگ باقی بماند.

با یک مداد قرمز یا صورتی خوشرنگ، زبان ماهی را رنگ آمیزی کنید.

رنگ آمیزی ماهی

رنگ آمیزی ماهی خندان به پایان رسید از آنجایی که مدل و رنگ ماهی ها مختلف هستند شما می توانید تعداد بیشتری ماهی بکشید و با مداد رنگی مختلف، ماهی های متنوعی نقاشی کنید و حتی یک تنگ یا یک آکواریوم مستطیل شکل نیز برای ماهیان خود بکشید.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید!

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید