• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 13

لمینت، روکش دار کردن دندانها یا ونیر

روکش های لمینت

دندانپزشکی زیبایی نوعی درمان دندان است که برای ترمیم دندان های افرادی به کار می رود که دندان های آن ها تغییر رنگ داده (زنگ زدگی)، آسیب دیده، شکسته یا غیر طبیعی باشد و شکل لثه ها به منظور بهبود عملکرد پیدایش خط لبخند ترمیم می شود. اگرچه روکش های لمینت و روکش های تمام سرامیکی دندان یکی از محبوبترین و رایج ترین درمان ها در دندانپزشکی زیبائی است، اما شما باید مناسب ترین روش درمان برای شرایط دندانی خودتان را انتخاب کنید.

لمینت دندان

روکش لمینت، یک ماده ترمیمی ساخته شده از پرسلان نازک است که برای بهبود زیبایی و یا محافظت از سطح دندان آسیب دیده بر روی آن قرار داده می شود. پوشش تمام سرامیک پرسلان شفاف شبیه به یک دندان طبیعی است که برای پوشاندن کامل یا احاطه کردن کامل دندانی به کار می رود که سطح آسیب دیده آن بسیار بزرگتر از آنست که توسط روکش های لمینتی پوشانده شود. دندانپزشکی زیبایی برای کسانی توصیه می شود که مشکلات زیر را داشته باشند:

  • فاصله بین دندانها
  • دندان شکسته یا لب پریده
  • دندان لکه دار یا تغییر رنگ داده
  • دندان ریز، غیرطبیعی یا مخروطی شکل
  •  پوسیدگی دندان
روکش های لمینت

هزینه روکش های لمینتی از روکشهایی برای تاجگذاری دندان کمتر است و روش معمولی و بدون دردی است که نیاز به بیهوشی ندارد و تمام مراحل درمان تقریبا در 5 روز و با دوبار مراجعه به کلینیک صورت می گیرد. بیماران در این حالت می توانند ساختارهای طبیعی دندانشان را تا جائی که ممکن است حفظ کنند. ماده بکار رفته در روکش لمینت همانند دندان طبیعی شفاف، قویتر و بادوامتر از رزین (صمغ‌های دارویی) است.

کلینیک هاس هو در سئول، قبل از قرار دادن روکشهای لمینت، شکل و رنگ دندانها، نسبت بین دندانهای مجاور هم و شکل صورت و لثه را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد. هاس هو همچنین اگر دندانها به شدت لکه دار یا تغییر رنگ داده باشند، درمان سفید کردن برای آنها قبل از لمینت گذاری را برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه میکند.

با دندان های با روکش کریستالی چیزی را خرد نکنید.

روکش های کریستالی نوعی از برندهای تجاری جدید لیمینت دندان هستند که به روکش های سرامیکی فوق نازک با کاهش 2 میلی متری سطح دندان نیاز ندارند.

مدیریت روکش های لیمینتی پس از جاگذاری آنها:

  • مسواک زدن مناسب و منظم برای حفظ سلامت دندانها نیاز است.

  • از گاز گرفتن یا جویدن غذاهای جامد یا سخت بپرهیزید.

  • برای جلوگیری از آسیب به روکش های متصل شده به دندان مراقب شوک های بیرونی باشید.

  • چک کردن دندان ها مورد نیاز است.

  •  24 ساعت پس از درمان از نوشیدن مایعات سرد و گرم خودداری کنید.

  پرسش و پاسخ در مورد روکش های لمینت

 مزیت روکش های لمینت چیست؟

روکش های لمینت که همچنین روکشهای پرسلان نامیده می شوند، می توانند تغییرات بزرگی بر روی خط لبخند داشته باشند. روکش های لمینت پرسلان سریع و بدون درد جای گذاری می شوند و نتیجه آن ها شگفت انگیز است. شکل، رنگ، اندازه و ترتیب دندانها به طوریکه شما همیشه خواهانش بوده اید، تغییر داده می شود. از این رو دندانپزشکی زیبایی سریع اغلب به عنوان جایگزینی برای درمان با ارتودنسی بلند مدت به کار می رود.

آیا روکشهای کریستالی به سادگی می شکند؟

هنگامی که روکش های کریستالی به سطح دندان پیوند خوردند به راحتی شکسته نمی شوند با توجه به شکل فوق العاده نازک این روکش ها که روی مینای دندان متصل می شوند کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر روکش ها دارند.

 روکش های کریستالی تا چه مدت دوام می آورند؟

روکش های کریستالی همانند سایر روکشهای مصنوعی دندان 7 تا 20 سال دوام می آورند، اگرچه بسته به اینکه تا چه حد از این روکش های مصنوعی مراقبت به عمل آید شرایط آنها از یک بیمار تا یک بیمار دیگر متفاوت است.

 اگر نتیجه روکشهای لمینت رضایت بخش نباشد چه کار باید بکنم؟

از آنجائیکه روکش های کریستالی بدون کاستن از دندان ها انجام می شوند، به سادگی می توانید روکش ها را برداشته و به حالت دندان های طبیعی خودتان برگردید.

 ترجمه: سلام علی پناه

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید