• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 04 / 23

اولین روزهای تولد – قسمت چهارم

اولین روزهای تولد

احساسات شما درباره تولد نوزاد

داشتن یک نوزاد مسأله مهمی است که نسبت به قبل از آن، تغییر بزرگی را در زندگی خود تجربه خواهید کرد. ایجاد این احساس متفاوت، زنان جوان را متعجب می کند. شما هر احساسات متفاوت از شادی، نگرانی، اضطراب تا خوشی و لذت را تجربه خواهید کرد. به طور ذاتی و طبیعی، احساسات و عواطف مادران دستخوش تغییر ناگهانی و غیر قابل پیش بینی خواهد شد.

مادر از مراقبت مداوم نوزاد خسته خواهد شد بنابراین پدر نیز باید در کم خوابی ها با مادر همکاری کند.

هر یک از مادران عکس العمل های متفاوتی نسبت به تولد نوزاد نشان می دهند. برخی مادران، خیلی زود درد زایمان را “فراموش” می کنند. برخی نهایت انرژی و شور را صرف بچه خود می کنند. برخی نیز غمگین اند و دچار افسردگی بعد از زایمان شده اند.

پزشک، پرستار یا مشاور می تواند درباره چگونگی رفتار و احساسات بعد از بچه دار شدن به شما کمک کند.

دوستان و فامیل خانوادگی

از دوستان نزدیک و اعضای فامیل و اقوام که با آنها صمیمی ترید بخواهید تا در روزهای اول تولد نوزاد، ساعات بیشتری در کنار شما باشند و به شما کمک کنند.

در روزهای اول تولد، مادربزرگ و خاله یا عمه نوزاد حتما در کنار شما باشند. اما از گرفتن ولیمه و یا رفتن به میهمانی های شلوغ در اولین روزهای تولد خودداری کنید تا کودک در محیط آرام و ساکتی، اولین روزهای زندگی خود را تجربه کند. توجه کنید که والدین و نوزاد نیاز به استراحت زیادی دارند پس این محیط را برایشان فراهم کنید.

بدن نوزاد در برابر بیماری ها هنوز مقاومت زیادی ندارد بنابراین تا چند هفته از رفت و آمد زیاد و محیط های شلوغ دوری کنید. مطمئن شوید که میهمانان بیماری مسری ندارند و او را بوس یا نوازش نکنند.

اگر مشکلی وجود دارد

اگر نوزاد شما با بیماری خاصی متولد شده یا نوزاد نارسی است، کار برای شما مشکل خواهد شد. هر حالت غیر طبیعی را در نوزاد مشاهده می کنید حتما با پزشک در میان بگذارید.

والدین بسیاری وقتی با پزشک درباره مشکل خود یا نوزاد صحبت می کنند، آرامش خاصی را کسب می کنند. تیم پزشکی آماده رفع مشکلات شماست پس درباره مطرح کردن آنها تردید و تعلل نکنید.

زمانی که نوزاد به دنیا می آید شما وارد فاز جدیدی از زندگی خود خواهید شد و برای درک دوست داشتن نوزاد و حس واقعی آن، نیاز به گذشت زمان دارید. برای این که این دوران بحرانی و مهم زندگی خود را با موفقیت پشت سر بگذارید حتما از تیم پزشکی و افراد با تجربه فامیل و دوستان کمک بگیرید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید