• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 18

دسر کدو

در این مقاله دسر کدو را آموزش می دهیم با توجه به این که در فصل زمستان قرار داریم تهیه کدو راحت، ارزان و در دسترس است. هم می توانید این دسر کدو را تهیه کنید و علاوه بر این آموزش، از دسرهای کدویی که قبلا در یاد بگیر دات کام منتشر شده نیز می توانید استفاده کنید.

دسر کدو

مواد لازم

ابتدا کدو را به مقدار لازم جدا کنید و پوست آن را بگیرید. برای اینکه گرفتن پوست سفت کدو راحت تر باشد پیشنهاد می کنیم که ابتدا کدو را به قطعات کوچکی برش بزنید و سپس با پوست کن، پوست آن را جدا کنید.

قابلمه ای را بردارید و کدو ها را داخل آن را بریزید و حدود نصف لیوان آب داخل آن بریزید و روی شعله بگذارید تا بجوشد، وقتی که جوش آمد شعله را کم کنید تا کاملا پخته شود.

وقتی که کدو ها کاملا نرم شدند آن ها را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کاملا خنک شوند.

بعد از این که کدو ها خنک شدند آن ها را به وسیله مخلوط کن لِه کنید و کنار بگذارید.

قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و شیر را داخل آن بریزید و وقتی که جوش آمد نشاسته را کم کم به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله نشود، تا زمانی که غلظت آن مثل فرنی شود روی شعله ملایم باشد. مدام هم بزنید تا ته نگیرد.

وقتی که به غلظت مورد نظر رسید کدوی له شده را کم کم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و چند جوش بخورد.

شکر و کره را به بقیه مواد اضافه کنید و همچنین مقداری زعفران و وانیل را اضافه کرده و هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند.

دسر را بچشید اگر شیرینی آن برای ذائقه شما کم بود می توانید مقداری شکر اضافه کنید و یا برای رنگ آن مقداری زعفران بیشتر بریزید، طعم و رنگ آن بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد.

بعد از چند دقیقه وقتی که همه مواد با یکدیگر مخلوط شدند و تقریبا جا افتاده شد آن را از روی حرارت بردارید و بعد از کمی خنک شدن، یک ظرف مناسب انتخاب کنید و داخل آن بریزید.

برای تزیین این دسر خوشمزه میتوانید از مقداری خامه روی آن استفاده کنید و در کنار خانواده و دوستان خود نوش جان فرمایید.

این دسر بسیار خوشمزه است و راحت و سریع نیز آماده می شود، و مواد اولیه آن نیز در دسترس همگان و ارزان قیمت می باشد و می توانید از آن برای شب های زمستان و مهمانی های خانوادگی و عصرانه استفاده کنید.

اگر کودکان شما از خوردن کدو تنبل این میوه پر خاصیت امتناع می کنند با تهیه این دسر خوشمزه می توانید آنها را به خوردن این میوه ترغیب کنید.

فهیمه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید