• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 19

بررسی هفت سال حضور بنزما در رئال مادرید از هفت زاویه

مهاجم رئال مادرید در ۷ سال حضورش در این باشگاه لحظات متفاوتی را تجربه کرده است.

 کریم بنزما که مدت‌ها مورد انتقاد بود بالاخره توانست در لیگ قهرمانان اروپا گل مساوی رئال مادرید برابر ناپولی را در سانتیاگو برنابئو به ثمر برساند و کمی شرایط خود را بهتر کند. برترین گلزن فرانسوی در این رقابت‌ها (۵۱ گل) از زمانی که به مادرید پیوست (سال ۲۰۰۹) روز های متفاوتی را تجربه کرده است که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

بررسی هفت سال حضور کریم بنزما در رئال مادرید از هفت زاویه

سال نخست، سال سخت

فلورنتینو پرس (رییس باشگاه مادرید) در سال ۲۰۰۹ با مهاجم لیون قرارداد امضا کرد. بنزما زمانی که به مادرید رسید با اولین مشکل روبه‌رو شد. مانوئل پیگیرینی او را در نیمکت نشاند و نتوانست در مادرید بدرخشد. این در حالی بود که در لیون ستاره به حساب می‌آمد اما در مادرید اینچنین نبود. او در زندگی شخصی‌اش برای نخستین بار بود که خانه پدر و مادرش را ترک می‌کرد. در نهایت بدترین آمار گلزنی‌اش را در این سال بر جای گذاشت. بنزما ۹ گل و ۶ پاس گل در ۳۳ بازی به ثبت رساند.

بی‌علاقگی مورینیو به بنزما

پس از حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت رئال مادرید، بازهم شرایط برای مهاجم فرانسوی عوض نشد. سرمربی پرتغالی می‌خواست از او به عنوان یک جانشین استفاده کند که این برای بنزما خیلی سخت بود. مورینیو در نشست خبری مشهورترین جمله خود را در مقایسه با گونسالو ایگواین آسیب دیده و بنزما عنوان کرد وگفت: شکار کردن یک سگ با یک گربه کاملا متفاوت است.

مهاجم فرانسوی با این حال زیر نظر سرمربی پرتغالی در وضعیت بهتری قرار گرفت و در دومین فصل خود ۳۲ گل و ۱۹ پاس گل را به ثبت رساند.

رقابت

بنزما و ایگواین برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی با یک دیگر رقابت داشتند که در نهایت این رقابت سرانجام خوبی نداشت. مهاجم آرژانتینی مادرید را ترک کرد و خیلی‌ها معتقد بودند چون بنزما بازیکن مورد علاقه رییس باشگاه بوده است، به همین خاطر در مادرید ماند. مهاجم فرانسوی پس از آن توانست به عنوان مهاجم اصلی تیم شناخته شود. در مقابل باشگاه امسال دوباره آلوارو موراتا را به خدمت گرفت تا با مهاجم فرانسوی رقابت کند و ابهام‌ها برطرف شود.

مشکلات جسمانی

بنزما در طول حضورش در مادرید دچار آسیب دیدگی شدیدی نشد اما آسیب دیدگی‌های جزیی زیادی برایش اتفاق افتاد. او در دو فصل نخست همیشه با مشکل جسمانی روبه‌رو بود و مجبور شد به تنهایی تمرین کند. آسیب دیدگی که بیش از همه او را اذیت کرد به فصل گذشته برمی‌گردد. او به علت این مشکل بازی‌های زیادی را در روزهای پایانی فصل از دست داد.

محرومیت از حضور در تیم ملی

پس از متهم شدن بنزما به اخاذی، جایگاهش را در تیم ملی نیز از دست داد. آخرین ماه‌های سال ۲۰۱۵ برای مهاجم فرانسوی سخت گذشت و به همین خاطر یورو ۲۰۱۶  را از دست داد. البته درهای تیم ملی برای همیشه به روی او بسته نشده است و مهاجم فرانسوی امیدوار است روزی دوباره به تیم ملی بازگردد.

 هو شدن در سانتیاگو برنابئو

بنزما یکی از بازیکنان خونسرد مادرید است که گاهی اوقات نتوانسته است انتظارات هواداران را برآورده کند و به همین علت توسط آن‌ها هو شده است. البته بازیکنان زیادی در سانتیاگو برنابئو چنین لحظاتی را تجربه کردند. با این حال سوت‌های اعتراض‌آمیز روی بنزما تاثیر نگذاشته است.

قرار گرفتن در مرکز انتقادها

عملکرد یک مهاجم در مادرید خیلی اهمیت دارد و مانند عملکرد دروازه‌بان زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. جایگاه این دو شخص ثباتی ندارد. عملکرد بنزما باعث شده است که تا همیشه از زین‌الدین زیدان در رابطه با او سوال شود. از طرفی باشگاه در پایان هر فصل به دنبال یک مهاجم شماره ۹ است اما با این حال بنزما هفت فصل توانسته در مادرید بماند و اغلب بازیکن اصلی این تیم به حساب بیاید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید