• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 25

آموزش نقاشی گل سنبل برای کودکان

گل سنبل از زیباترین گل های بهاری می باشد که یکی از سین های سفره هفت سین است و معمولا در سفره های هفت سین حضوری خوشرنگ دارد!

این گل زیبا فقط یک بار در سال گل می دهد. سنبل در رنگ های مختلفی وجود دارد از جمله بنفش، صورتی، سفید قرمز، نارنجی، زرد و آبی می باشد.

در این مقاله سعی شده است آموزش مرحله به مرحله گل سنبل آموزش داده شود. با چند بار تمرین گلهای زیباتری خلق خواهید کرد و می توانید این نقاشی زیبا را بر روی سفره خود قرار دهید.

در ابتدا یک بیضی عمودی بکشید و دور آن را هلال هلال کنید.

نقاشی گل سنبل

داخل بیضی چهار تا گل نسبتا بزرگ که هر کدام پنج عدد گلبرگ دارند و هر پر گلبرگ را نوک تیز و باریک نقاشی کنید.

نقاشی گل سنبل برای سفره هفت سین

در مرکز هر گل، یک دایره ی خیلی کوچک بکشید و اطراف هر گل را منحنی های کوچک و نامنظم مطابق شکل زیر بکشید.

نقاشی گل سنبل

در مرحله بعد پایین سنبل سمت راست، یک برگ به صورت مستطیل بلند و باریک و در سمت چپ نیز یک برگ، باریک و بلند تر از برگ قبلی نقاشی کنید.

نقاشی گل سنبل برای کودکان

برای ساقه سنبل از وسط دو برگ مرحله قبل، یک استوانه باریک بکشید و به انتهای زیرین سنبل وصل کنید. در ادامه، کنار ساقه سنبل، سمت چپ یک برگ خیلی کوچک نقاشی کنید و سمت راست را نیز برگ چاق و بلندتری نقاشی کنید و تا نزدیکی بیضی سنبل ادامه پیدا کند. این دو برگ کوچکتر، در واقع پشت دو برگ مرحله قبل است.

نقاشی گل سنبل بنفش

نقاشی سنبل زیبا به پایان رسید و حال نوبت به رنگ آمیزی آن می رسد. با مداد رنگی بنفش کم رنگ گل های کوچک را رنگ کنید و دایره ی داخل آن را کمی تیره تر کنید. با یک مداد رنگی بنفش پر رنگ اطراف گل ها را رنگ آمیزی کنید. این تضاد رنگی باعث می شود اجزای داخل سنبل بیشتر خودنمایی کند.

نقاشی گل سنبل بنفش

از سه مداد رنگی سبز پر رنگ و کم رنگ برای رنگ کردن برگ های آن استفاده کنید و برگ بزرگ سمت راستی را با دو رنگ سبز و سمت چپی را با یکی، رنگ کنید. دو برگ کوچک پشتی را نیز، سبز پر رنگ تر کنید. ساقه سنبل را قهوه ای رنگ بزنید.

کودکان عزیز می توانند این سنبل زیبا را به عنوان نقاشی هفت سین به مربی خود هدیه دهند و یا با قرار دادن این نقاشی بر روی سفره زیبای هفت سین خود، آن را زیباتر کنند.

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید