• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 26

دقیق‌ترین و کوچک‌ترین آداپتور جهان ساخته شد

موسسه تکنولوژی ماساچوست که چند ماه قبل موفق به ساخت مبدل الکتریکی چند میکرو آمپری شده بود، اکنون اعلام کرده که توانسته است این مبدل را به شکل دقیقی به میلی‌آمپر ارتقاء دهد و میزان «مصرف درجا»ی آن را به صفر برساند.

دقیق‌ترین و کوچک‌ترین آداپتور جهان ساخته شد

 صورت مساله این است که وقتی انواع مبدل مانند شارژر موبایل (مبدل به وسیله‌ای الکتریکی گفته می‌شود که ولتاژ یا شدت جریانی را به ولتاژ و شدت جریان دیگری تبدیل می‌کند) به جریان برق وصل می‌شوند، حتی اگر در آن‌ سوی آنها هیچ مصرف کننده‌ای وصل نباشد، باز هم برق مصرف می‌کنند و این همان «مصرف درجا» است.

این انرژی الکتریکی در مدارهای آنها به‌طور مرتب تبدیل و هدر می‌رود. مدار تازه‌ای که MIT طراحی کرده است این قابلیت را دارد که با تقسیم بسته‌های انرژی به کوچک‌ترین حدی که ممکن است، از اتلاف آن به‌شکل اثرگذاری جلوگیری می‌کند.

مبدل الکتریکی MIT یک ویژگی دیگر نیز دارد و آن بسته‌های کوچک انرژی‌ای است که می‌تواند تهیه کند، این بسته‌ها  می‌توانند به‌صورت پالس‌های الکتریکی و از طریق وای‌فای نیز ارسال شوند و هم‌زمان به تأمین انرژی چند بخش مختلف بپردازند. گام بعدی برای این تکنولوژی، تطبیق آن برای تأمین انرژی از حرکت انسان و کاربرد در تکنولوژی‌های پوشیدنی‌ است که می‌تواند منبع انرژی وسایل همراه را رایگان کند.

منبع: خبرگزاری میزان

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید