• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 03 / 05

افزایش تمرکز با استفاده ازهدفون

 مهندسان آمریکایی نمونه اولیه هدفونی را رونمایی کرده اند که گفته می شود باعث افزایش تمرکز کاربر می شود.

به گفته این محققان هدفون Mindset فعالیت مغز را برای کسب حداکثر بهره وری ذهنی تجزیه و تحلیل می کند. این هدفون با استفاده از فناوری نوروفیدبک، سیگنال های الکتروانسفالوگرافی (فعالیت الکتریکی مغز) را اندازه می گیرد و به کاربران کمک می کند تا تمرکز پیدا کنند و زرنگ تر شوند.

افزایش تمرکز با استفاده ازهدفونMindset

این هدفون در قسمتی که بر روی سر قرار می گیرد دارای پنج حسگر است و از همان فناوری استفاده می کند که بیش از 50 سال در بیمارستان ها برای تصویربرداری از مغز و کارهای تشخیصی استفاده شده است.

از این فناوی علاوه بر تشخیص بیماری هایی مانند صرع، آسیب های سر، سرگیجه و تومورهای مغزی، برای آموزش فضانوردان ناسا و تقویت خلاقیت در مسابقات اسکیت المپیک استفاده شده است.

در مدت استفاده از این هدفون، حسگرها نمودار فعالیت الکتریکی مغز را نشان می دهند و هر زمان که میزان تمرکز کاربر کاهش یابد به وی هشدار می دهند.در طول زمان این هشدارها به ذهن آموزش می دهند که زمان حواس پرتی خود را بهتر بشناسد که این کار به تقویت بادوام تمرکز منجر می شود.

محققان می گویند: این هدفون بالقوه می تواند اختلال کم توجهی ناشی از بیش فعالی را درمان و خلاقیت فرد را تقویت کند. قیمت این هدفون 349 دلار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید