• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 05 / 05

آموزش ساخت بادبادک سپری شکل 3

ساخت بادبادک سپری شکل، آن هم مرحله به مرحله آموزش داده می شود. ساخت این بادبادک بسیار ساده است و بادبادک سپری ساده در مناطقی بیشتر کاربرد دارد که جریان باد خیلی قوی نباشد. پس سعی کنید در جاهایی که نسیم ملایم می وزد بادبادک سپری را به پرواز در آورید.این بادبادک را در هر اندازه ای می توانید بسازید.

کیسه پلاستیکی از جنس محکمی را انتخاب کنید. ابتدا کیسه پلاستیکی را دولا کنید تا پس از برش و باز کردن بادبادک در مراحل بعدی، دو سمت راست و چپ بادبادک به یک اندازه و یک شکل به دست آید.

قسمت دولا شده را در سمت چپ خود و روی سطح صافی قرار دهید. با استفاده از خط کش T شکل یا متر بایستی اندازه های لازم را روی کیسه علامت بزنید. از گوشه بالا سمت چپ شروع به اندازه گیری و علامت زدن روی کیسه کنید. در تصویر زیر علامت ها به شکل نقطه های زرد رنگ نشان داده شده است. گوشه بالا سمت چپ اولین علامت زده شده است سپس 70 سانتی متر در جهت فلش به سمت پایین حرکت کنید و علامت دوم را بزنید، همین طور 70 سانتی متر به سمت راست حرکت کنید و علامت سوم را بزنید.

آموزش ساخت بادبادک

 

با خودکار یا ماژیک طبق تصویر زیر، با وصل کردن نقاط به دست آمده در مرحله قبل، مثلث قائم الزاویه ای رسم کنید.

آموزش بادبادک

 

مثلث قائم الزاویه رسم شده روی کیسه دولا را برش بزنید سپس لای کیسه را باز کنید تا مثلث زیر حاصل شود.

آموزش ساخت بادبادک

 

چوب نازک و محکمی به ارتفاع 70 سانتی متر را انتخاب کنید. با کمک نوار چسب یا بست، یک سر چوب را به رأس بالایی مثلث و سر دیگر آن را به وسط ضلع پایینی بچسبانید و محکم کنید. دو چوب دیگر به بلندی 80 سانتی متر انتخاب کنید و به دو ضلع سمت راست و چپ مثلث بچسبانید. برای محکم شدن نوار چسب، نوار را طوری بچسبانید که نیمی از نوار به روی بادبادک و نیم دیگر نوار چسب به پشت بادبادک محکم شود.

badsepari4 آموزش ساخت بادبادک

 

روی چوب عمودی که در مثلث به کار گذاشته اید، 31 سانتی متر جدا کنید و در این ارتفاع، چوب 70 سانتی متری دیگری را به صورت افقی قرار دهید و مطابق مراحل قبل با نوار چسب محکم ببندید.

آموزش ساخت بادبادک

 

همان طور که ملاحظه می کنید قسمتی از چوب افقی از سمت راست و چپ بادبادک شبیه دماغه کشتی بیرون زده است! محل تقاطع دو چوب را با چسب چوب محکم کنید.

آموزش ساخت بادبادک

 

برای استحکام بیشتر، با نوار هم رنگ کیسه پلاستیکی محل تقاطع دو چوب را به یکدیگر ببندید.

آموزش ساخت بادبادک

 

قرقره نخی تهیه کنید. بادبادک را برگردانید و از جایی که محل تلاقی چوب افقی و عمودی است، روی کیسه، سوراخی ایجاد کنید. سر نخ را از قرقره باز کرده و داخل سوراخ کنید. با احتیاط بسیار نخ را به دو چوب عمودی و افقی گره بزنید و محکم کنید.

آموزش ساخت بادبادک

نواری از جنس کیسه پلاستیکی به اندازه 4 برابر ارتفاع بادبادک یعنی نوار 280 سانتی متری را انتخاب کنید. این نوار را به انتهای چوب عمودی بادبادک، که روی ضلع پایینی مثلث قرار گرفته است، گره بزنید.

آموزش ساخت بادبادک

 

بادبادک سپری شکل آماده است. امیدواریم از پرواز این بادبادک خصوصا در نسیم ملایم ساحل دریا لذت ببرید.

آموزش ساخت بادبادک

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. سلام مرسی از آموزش جالبتون.

  2. خیلی عالیه👍

    فقط یه سوال:
    پلاستیک محکم رو باید از کجا ها بخرم؟؟؟

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید