• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 03

چگونه از هنر خود پول در بیاورید؟

نسخه صوتی

پنج راه کسب درآمد به عنوان یک هنرمند

من به عنوان فردی که به دنبال خلاقیت هستم و مسیر زندگیم را در مدارس و برنامه های هنری مختلف طراحی نموده ام، همیشه این تصور غلط طی این مسیر در من وجود داشت که: “تو نمی توانی به عنوان یک هنرمند پول در بیاوری!”

راههای تبدیل هنر به پول

بسیاری از هنرمندان جوان و تازه کار دچار این باورند که در صورت پرداختن به هنرهای سنتی همچون نقاشی، طراحی و امثال اینها، باید بسیار خوش شانس باشند تا واقعا بر اساس مهارت هایی که دارند بتوانند کار و پیشه ای دست و پا کنند. اما، خوشبختانه امروزه در عصر فناوری های رایانه ای و دیجیتال این مشکل دیگر وجود ندارد و به اعتقاد من هر هنرمندی می تواند با مقداری سعی و کوشش و دانش معروف شود. اگرچه ممکن است به نمایش گذاشتن آثار منحصر به فرد در گالری های هنری برای همه میسر نباشد اما، گزینه های بسیار دیگری هم وجود دارند که برای هر هنرمند مدرن و امروزی قابل انجام می باشند.

سایت هایی که بر مبنای چاپ بر اساس تقاضای مشتری فعالیت می کنند

خدمات چاپی بر اساس تقاضای مشتری، یا سایت هایی که بر مبنای نیاز و درخواست مشتریان اقدام به چاپ محصولات می کنند به وب سایت هایی گفته می شود که به شما اجازه می دهند یک کپی از اصل اثر هنری خود را در فضای مجازی بارگذاری نمایید تا نسخه ای از آن روی محصولات مختلف چاپ یا مونتاژ شود. نکته مهم در مورد این نوع خدمات این است که شما حتی لازم نیست به محصول دست بزنید یا نگرانی در مورد حمل و ارسال آن برای مشتریان داشته باشید. سایت هایی که بر مبنای نیاز مشتریان اقدام به چاپ می کنند همه این کارها را برای شما انجام می دهند ضمن اینکه، سهمی از مبلغ فروش را هم به شما می دهند. این گزینه یکی از علایق شخصی من و روشی است که خودم اغلب در ارائه محصولات از آن استفاده می کنم زیرا این شیوه باعث افزایش مجموعه درآمدهای منفعل و غیر فعال من می گردد. در همین خصوص شما می توانید به سایت هایی مانند: RedBubble، Zazzle، Society6 یا Spoonflower نگاهی بیاندازید.

 چاپ بر روی محصول

زمانی که سایت های فعال در صنعت چاپ بر مبنای درخواست مشتریان را بررسی می کنید، ابتدا و قبل از آنکه غرق محتویات سایت شوید، ازنحوه پرداخت کمیسیون آنها اطمینان حاصل کنید. در نهایت باید خاطر جمع باشید که در ازای کارتان مبلغ منصفانه ای دریافت می کنید. شما باید این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که صرف ارائه فهرستی از آثار شما در چنین سایت هایی به این معنی نیست که آنها به خودی خود به فروش خواهند رسید بلکه لازم است خودتان هم قدری همت به خرج داده و سیستم  فروش تان را ارتقاء دهید!

اعطای مجوز برای استفاده از آثار هنری تان

صدور مجوز موضوعی است که بسیاری از هنرمندان به آن توجه ندارند، اما واقعا می تواند نقش اساسی در تقویت حرفه ای شما به عنوان یک هنرمند داشته باشد. اگر وارد یک فروشگاه خرده فروشی معروف شوید، مشاهدات شما صرفا با نگاهی به همه لوازم خانگی و یا وسایل جانبی آغاز می گردد. کاسه، بشقاب های کاغذی، پرده ها، اقلامی که در مناسبت های فصلی و زمان های خاصی از سال مانند اعیاد، کریسمس و … ارائه می شوند، کارت های تبریک و .. این فهرست همچنان ادامه دارد! بیشتر وقت ها، هر یک از این آثار هنری، طراحی ها و کارهای ارائه شده بر روی آنها، توسط هنرمندانی از سراسر دنیا خلق شده اند. استفاده از آن اثر هنری خاص توسط یک موسسه منوط به کسب مجوز است و به هنرمند و خالق آن اثر هم حق امتیاز استفاده از اثر پرداخت می شود. دیگر لازم نیست که هنرمند برای ترویج و یا بازاریابی آثارش اقدامی بکند و صرفا در پشت صحنه به خلق آثار هنری و صدور مجوز برای استفاده از تولیداتش می پردازد.

گرچه به نظر می رسد این یک معامله عالی و معرکه است در حین حال تلاش و وقت زیادی هم می برد تا بتوانید فرایند صدور مجوز تجاری را طی کنید. با این حال، چنانچه تصمیم گرفته اید در این مسیر گام بگذارید و مایلید در این جهت تلاش کنید، واقعا ارزشش را دارد! پیش رفتن در مسیر هدفی که دارید و مشاهده اثر هنری تان در مجموعه ای از جدیدترین محصولات موسسه مورد نظر را در ذهن خود مجسم کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد صدور مجوز هنری کسب کنید، لطفا این مقاله را که  توسط تارا رید ارسال شده، بخوانید. وی یکی از هنرمندانی است که در مقوله صدور پروانه برای بهره برداری از آثار هنری خود موفق تر عمل کرده. منابع اینترنتی زیادی هم وجود دارند که می توانند برای شروع کار، شما را یاری کنند و نیز مجریان صدور مجوزهای هنری که قادرند به منظور پیشرفت امور، به کمکتان بیایند!

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - -

صفحه بعد >>



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید