• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 04

نقاشی و کاردستی درخت بهاری

با شروع فصل بهار و سبز شدن و شکوفایی مجدد درختان، بچه ها با الهام از طبیعتی که می بینند، رغبت بیشتری برای نقاشی بهار و کشیدن درختان و شکوفه های بهاری پیدا می کنند. در این مقاله سعی کردیم نقاشی زیبای یک درخت بهاری با شکوفه های صورتی را به ساده ترین شکل و با خلاقیتی نو با وسایل در دسترس، آموزش دهیم.

برای نقاشی این درخت که شکوفه های صورتی زیبایی دارد احتیاج به لوازمی دارید که شامل:

  • یک برگه ی A4
  • رنگ پمادی و یا گواش قرمز، سفید و مشکی
  • یک بطری نوشابه خالی
  • قلم مو
  • بشقاب

نقاشی و کاردستی درخت بهاری

درخت زیبای بهاری را می توانید در کاغذ بزرگتر و یا کوچکتر از A4 نیز نقاشی کنید، در وسایل لازم ما از کاغذ A4 استفاده کردیم چون در دسترس همگان است.

ابتدا با کشیدن شاخه ی درخت شروع کنید، با قلم مو و با استفاده از رنگ مشکی یک خط کوتاه نقاشی کنید که به دو قسمت منشعب می شود. این خطوط به صورت منحنی است که از همدیگر دور می شوند. هر سر شاخه را به دو قسمت دیگر منشعب کنید.

نقاشی و کاردستی درخت بهاری

مطابق شکل زیر شاخه را ادامه دهید، که پنج شاخه بزرگ داشته باشد و برای هر کدام از آنها نیز یک یا دو شاخه ی کوتاه تر و باریک تر برای آنها بکشید.

نقاشی درخت بهاری

بشقاب را بردارید و مقداری از رنگ قرمز را درون آن بریزید.

کاردستی درخت

مقداری از رنگ سفید را روی رنگ قرمز بریزید.

درخت شکوفه دار

سپس با قلم مو رنگ ها را با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود و به رنگ صورتی مورد نظری که می خواهید درآید.

رنگ آمیزی کاردستی

توجه کنید اگر رنگ مورد نظر از آنچه که می خواهید کم رنگ شده است با اضافه کردن مقداری از رنگ قرمز آن را پر رنگ کنید. و یا اگر پر رنگ شده است می توانید کمی سفید به آن مخلوط کرده تا از تیرگی آن کمتر شود.

ترکیب رنگ ها

به جای قوطی نوشابه می توانید از لیوان پافیلی نیز استفاده کنید. قوطی نوشابه را بردارید و ته آن را داخل رنگ بگذارید تا رنگ بگیرد، ابتدا روی یک کاغذ معمولی آزمایش کنید و اصطلاحا مهر بزنید. می بینید که به صورت گل روی کاغذ نقش می اندازد.

رنگ آمیزی درخت

 قوطی را داخل ظرف رنگ بگذارید سپس روی قسمت سرشاخه های آن مهر بزنید.

نقاشی درخت بهاری

می بینید که شکوفه های صورتی زیبایی به وجود می آید، دقت کنید شکوفه ها خیلی نزدیک به هم نباشند تا تابلوی نقاشی شما زیبا تر شود و صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود.

نقاشی درخت بهاری با شکوفه های صورتی

می توانید این نقاشی و کاردستی زیبا را قاب بگیرید و روی دیوار نصب کنید تا میهمانان بهاری شما از دیدن چنین درخت زیبای بهاری که با کمترین امکانات نقاشی شده است، لذت ببرند.

میترا نامجو

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید