• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 04

موش همستر و توصیه هایی برای نگهداری آن

همسترهای طلایی حیوانات خانگی خوش مشرب و لذت بخشی هستند. حیوانی منزوی اما مهربان و خونگرم، همسترها حیواناتی مناسب برای والدینی هستند که بیشتر فعالیتشان در شب است.

موش همستر

همسترهای طلایی، کوچک هستند، این جانور جونده بیشتر شب بیدار است. برخلاف موش ها از مصاحبت با جنس مذکر لذت نمی برند مگر برای تولید همستر بیشتر. همستر کوتوله، ممکن است به صورت گروهی در مکان هایی که حیوانات قانونی هستند نگهداری شوند.

همستر ها دوست دارند تمام روز را بخوابند و سپس یک ورزش هوازی سنگین شبانه داشته باشند. اگر آدم شب زنده داری هستید همستر می تواند همنشین ایده آلی برایتان باشد. نگهداری همسترها به طور منطقی آسان است همسترها حیواناتی دوست داشتنی هستند که در حال عادی بو نمی دهند. در واقع اگر بویی از همستر به مشامتان رسید می توانید قفس همستر را تمیز کنید.

چیزهایی که لازم است در مورد همستر بدانید:
  • آن ها می توانند بیشتر از 2 سال عمر کنند.
  • دسته: همستر سوری یا کوتوله
  • کوتوله ها می توانند تا بیش از 10 سانتی متر رشد کنند.
  • سوری ها می توانند تا بیش از 17 سانتی متر رشد کنند.
  • همسترها حیوانات شبانه هستند.
  • همسترها گیاه خوار هستند.
تجهیزات ضروری برای نگهداری همستر

محل سکونت همسترها از لوله های مشبک پلاستیکی که خیلی رایج هستند، ساخته شده است. متاسفانه لوله ها برای همسترهای طلایی بیش از حد باریک هستند. در نتیجه همستر گاهی اوقات بین لوله های قفس گرفتار می شود. همچنین نگهداری لوله ها برای تمیز کردن مشکل است. بنابراین فاکتور خنکی را نادیده بگیرید و تنها برای راحتی حیوان خانگی خود قفس مناسبی تهیه کنید.

بهترین انتخاب برای محل سکونت همستر یک قفس مفتولی با یک کف پلاستیکی محکم است. پلاستیک کف باید طوری باشد که حدود چند سانتیمتر از دیواره ها را در بربگیرد. سیم دیوارها و سقف باید طوری باشد جریان هوای مناسب فراهم شود، تهویه هوا خیلی مهم است مخصوصا در ولز جنوبی استرالیا زیرا همسترها به گرما حساس هستند دمای بالاتر از 22 درجه سانتی گراد به طور فزاینده ای برای سلامت همستر مخاطره آمیز است. در روزهای خیلی گرم قرار دادن یک قالب یخ در انتهای یکی از قسمت های محل خواب همستر، برای سلامتیش ضروری است.

قفس همستر

همستر شما همچنین به چرخ بازی همستر نیز نیاز دارد مطمئن باشید که چرخ همستر به اندازه کافی برای همستر طلایی بزرگ است. اگر همستر برای استفاده از چرخ بازی، خودش را به عقب خم کرد نشان دهنده این است که چرخ کوچک است. چرخ های پلاستیکی محکم نسبت به چرخ های مفتولی قدیمی ایمن تر هستند.

چندین انتخاب برای لوازم تختخواب در قفس همستر دارید. از انبوه اشغال ها و نرمه های چوب برای داخل قفس اجتناب کنید. انبوه تراشه و پوشال ها منجر به مشکلات گوارشی خواهد شد و روغن کاج و سرو منجر به مشکلات تنفسی می شود. تختخواب ساخته شده از فرآورده های کاغذی برای خواب او بی خطر هستند و کاغذ پاره نیز به آسانی در دسترس است. همستر از داشتن مکانی برای نقب زدن و پنهان شدن لذت می برد.

ورزش

گویا بهترین و لذت بخش  ترین ورزش برای همسترها چرخ هایی هستند که به چرخ همستر شناخته شده هستند. آنها برای ساعت های طولانی از روز به وسیله به حرکت در آوردن چرخ ها لذت می برند و خودشان را سرگرم می کنند. چرخ باید به اندازه کافی بزرگ باشد که نیاز نباشد تا همستر خودش را به عقب خم کند. همچنین چرخ بایستی از پلاستیک محکم تشکیل شده باشد. چرخ های قدیمی سیمی خطرناک هستند و منجر به صدمه به آن ها می شوند.

چرخ بازی همستر

غذا دادن

غذای گلوله ای یا پلت مخصوص همستر بهترین غذا برای همستر است. همستر برای چیدن لقمه های خوشمز متوقف می شود. همستر را هر روز تغذیه کنید، سه چهارم کاسه را پر از غذا کنید. رژیم غذایی آن ها می تواند شامل سبزیجات نیز باشد، می توانید به صورت یک روز در میان آن را برایشان تهیه کنید. کلم پیچ سبز، کدو سبز و هویج خرد شده به شکل تکه های ریز می تواند در فهرست غذایی همستر قرار گیرد. فقط همستر را طوری غذا و میوه بدهید که بتواند در طول 4 ساعت آن را مصرف کند. همستر را پرخور نکنید آن ها دوست دارند غذا را ذخیره کنند! جمع آوری سبزیجات تازه باعث کپک زدگی می شود مخصوصا در هوای گرم بنابراین مطمئن شوید هنگام تمیز کردن قفس ریشه های آن ها را خارج کنید. برای آب، دائما به همستر آب بدهید. یک همستر هیدراته (آب دیده) یک همستر خوشحال است. مانند همه جانوران خانگی، یک منبع ثابت تهیه آب تمیز و تازه، بسیار مهم است.

یک تکه تمیز از میوه های چوبی جنگلی ساعت ها او را سرگرم جویدن می کند و همچنین دندان هایش را سالم نگه می دارد. دندان های موش به طور ثابت رشد می کند و او نیاز دارد تا آن ها را بپوشاند.

همستر چه خوراکی هایی را می خورد؟

پلت یا غذای گلوله ای: غذای تازه روزانه حدود 3/4 ظرف

سبزیجات: گیاهان برگدار سبز تیره یک روز درمیان یا 15 درصد

میوه: سیب، موز، هندوانه یک بار در هفته یا 5 درصد

خوراکی لذت بخش همستر: انگور خشک و یونجه دو بار در هفته یا 5 درصد

آب: تهیه آب تمیز روزانه

چطور همستر را سالم نگه دارید

همستر را چند روز بعد از آنکه به خانه آوردید نزد یک دامپزشک با تجربه مربوط به حیوانات خانگی کوچک ببرید، سپس به صورت سالیانه ببرید.

اگر همستر هر کدام از نشانه های زیر را داشت برای معاینه کردن به نزد دامپزشک ببرید:

خس خس سینه

بینی رونده یا آبکی

نوشیدن یا غذا خوردن غیر عادی

دندان های جلو بیش از اندازه رشد کند

طاسی

زخم روی پا

وجود خون در ادار

تمیز کردن همستر

همستر ها به طور طبیعی خودشان را مرتب نگه می دارند. اگر همسترتان خزهای بلندی دارد به یک برس نرم نیاز دارید تا کمی پرزهای آن را مرتب کنید.

محیط خانه

چیز مهمی که باید در مورد محیط به خاطر داشته باشید این است که همستر حیوانی شبانه است. آن ها شب ها را فعال هستند و در طول روز می خوابند. همچنین به خاطر جثه کوچک همسترها اغلب در معرض خطر شکار حیوانات دیگر هستند برای آسودگی خاطر همستر حیوانات بزرگتر را دور از قفس انها نگهداری کنید.

آموزش

آموزش زیادی برای همستر نیاز نیست. به آرامی با همستر سر و کار داشته باشید و اجازه دهید در طول روز بخوابد شما دوستی مهربان و خونگرم خواهید داشت.

ترجمه: زهرا صانعی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید