• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 08

فتح قله 6 هزارمتری اورست توسط یک ایرانی

 کوهنورد ایرانی قله 6189 متری «آیلندپیک» و قله 5364 متری «بیس کمپ» اورست را در کشور نپال فتح کرد.

مصطفی احمدی، پرستار کوهنورد ایرانی، به همراه یک تیم چهار نفره از باشگاه کوهنوردی «سها» توانستند در مدت زمان 20روز به قله آیلندپیک و بیس کمپ اورست صعود کنند.

فتح قله 6 هزارمتری اورست توسط یک ایرانی

وی گفت: این صعود در شرایطی انجام شد که به علت شرایط بد آب و هوا خیلی از تیم‌های اروپایی و ایرانی نتوانستند به این قله صعود کنند.
احمدی افزود: برای صعود به این قله ترکیبی از تکنیک‌های رشته‌های کوهنوردی، سنگنوردی و یخ نوردی را استفاده کردیم.
پرستار بخش CCU بیمارستان بقیه الله تهران گفت: من با این صعود عنوان قهرمانی کشور در رشته کوهنوردی را از طرف فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی دریافت می‌کنم و مجوز حضور در ارتفاعات بالاتر را نیز به دست می‌آورم.
وی افزود: تیم چهار نفره ما که توانستیم به همراه هم به قله آیلندپیک و بیس کمپ اورست در کشور نپال صعود کنیم به سرپرستی و مربیگری حسن امینی آذر فعالیت می‌کند و اسماعیل اسماعیل زاده و همسر وی خانم اسما ماپار از دیگر اعضای این گروه هستند.
این پرستار ورزشکار گفت: صعود ما به قله‌های آیلندپیک و بیس کمپ اورست با حمایت معاونت پرستاری وزارت بهداشت از 20 روز پیش شروع شد و امروز به پایان رسید و اکنون در کاتماندو پایتخت نپال هستیم.
این پرستار 35 ساله درباره سابقه فعالیت ورزشی خود گفت: فعالیت من در رشته کوهنوردی و همزمان با رشته کشتی از سن 15 سالگی شروع شد و پس از آموزش های لازم در زمینه کوهنوردی و گذراندن دوره کارآموزی کوهپیمایی، کارآموزی سنگنوردی، کار آموزی یخ و برف، دوره پزشکی کوهستان، نقشه خوانی، GPS و هواشناسی کوهستان، از شورای برون مرزی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی مجوز فعالیت گرفتم.
احمدی تاکنون به قله‌های دماوند، علم کوه، سبلان، شیر کوه، اشترانکوه، الوند، بل، شاهوار ،آزاد کوه،بینالود و توچال در ایران صعود کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید