• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 09

خداحافظی مالزی از میزبانی مسابقات فرمول یک

 بعد از سالها میزبانی، طبق تصمیم گیری اخیر مسئولان در مالزی مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک دیگر در این کشور برگزار نخواهد شد.

طبق اعلام مسئولان حکومتی و برگزار کنندگان مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک امسال آخرین سالی است که این مسابقات در مالزی برگزار خواهد شد. قرارداد پیست مشهور سپانگ در مالزی در 2018 به پایان می رسد.

خداحافظی مالزی از میزبانی مسابقات فرمول یک

طبق اخباری که از هفته گذشته درز کرد این تصمیم بعد از مسابقات جایزه بزرگ در سال جاری گرفته شد و این همکاری که از سال 1999 آغاز شد برای همیشه پایان خواهد یافت.

نجیب رزاق نخست وزیر مالزی در این رابطه گفت: میزبانی مسابقات فرمول 1 به کشور ما از نقطه نظر ورزشی و توریستی کمک بسیاری کرد. ولی حالا زمان آن رسیده است تا تغییراتی ایجاد شود.

در سالهای اخیر این مسابقات پر زرق و برق در رقابت با سنگاپور و با افت شدید حضور تماشاچیان در تعطیلات آخر هفته همراه شد و همین مسائل به عقب نشینی مالزی از این میزبانی در این مسابقات انجامید. زمانیکه اولین مسابقه فرمول یک در سال 1999 در سِپانگ برگزار شد، مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک در ژاپن هم برگزار می شد.

این در حالیست که در آن زمان شرکت نفتی پتروناس و کارخانه مرسدس بنز هم به عنوان حامی مالی این مسابقات حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید