• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 10

جام جهانی مشترک آمریکا،کانادا و مکزیک

 با اینکه هر یک از این سه کشور توانایی میزبانی مستقل جام جهانی را دارند اما مونتالیانی تاکید کرد این ایده با فرمت 48 تیمه جام جهانی همخوانی بسیاری خواهد داشت و تصمیم نهایی در این مورد تا پایان سال جاری گرفته خواهد شد.

سه کشور بزرگ آمریکای مرکزی و شمالی در اقدامی بی سابقه به دنبال آنند تا به صورت مشترک میزبان جام جهانی فوتبال شوند.

انتظار می رود سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک تا پایان سال جاری میلادی پیشنهاد خود برای میزبانی مشترک جام جهانی 2026 را ارائه کنند.

میزبانی جام جهانی 2026

  ویکتور مونتالیانی، رئیس کنفدراسیون منطقه آمریکای شمالی و مرکزی و اتحادیه فوتبال کارائیب (کونکاکاف)، در صحبت با گاردین پیش از کنگره سالانه کونکاکاف از این موضوغ خبر داد: آمریکا، کانادا و مکزیک در پی یک پیشنهاد مشترک هستند. این ایده مدتی است که مطرح شده بود و صحبت ها درباره آن ادامه دارد و اگر رسمی شود پیشنهادی هیجان انگیز خواهد بود. چیزی جز صحبت های مثبت در اینباره نداشته ایم و این نشان می دهد که فوتبال چطور می تواند کشور ها را به هم نزدیک کند.

با اینکه هر یک از این سه کشور توانایی میزبانی مستقل جام جهانی را دارند اما مونتالیانی تاکید کرد این ایده با فرمت 48 تیمه جام جهانی همخوانی بسیاری خواهد داشت و تصمیم نهایی در این مورد تا پایان سال  جاری گرفته خواهد شد.

بر اساس فرآیند جدیدی که در دسامبر 2016 برای ارائه پیشنهادات برای میزبانی جام جهانی معرفی شد کشور ها از ژوئن 2017 تا دسامبر 2018 فرصت دارند آمادگی خود را به فیفا اعلام کنند. فیفا از ژانویه 2019 تا فوریه 2020 به ارزیابی کشور ها خواهد پرداخت و میزبان در کنگره ماه می 2020 فیفا معرفی خواهد شد. آخرین باری که جام جهانی در منطقه کونکاکاف برگزار شد به رقابت های 1994 ایالات متحده آمریکا برمی گردد.

منبع:خبرگزاری تابناک

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید