• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 10

رنگ علایم تجاری سبب جذب مشتری می شود

رنگ ها دارای تاثیر روانی قدرتمندی در رفتار و تصمیم گیری مشتری هستند. رنگها تا حد زیادی سبب جذب حواس بینایی ما، یعنی نواحی مشخص محرک رنگ در مغز می شوند که آرامش یا هیجان را بدنبال دارند. طراحان و بازاریابان از این موضوع بهره برده و کمپین هایی پیرامون رنگها جهت جذب مخاطب مورد نظر تشکیل می دهند. زمانی که مصرف کننده قصد خرید دارد هر کسب و کاری برای جلب توجه او در حال رقابت با دیگران است.

تاثیر رنگ در جذب مشتری

ویترین های جذاب، علائم و برند تجاری، ظاهر فروشگاه، بسته بندی ها و رنگ محصول، نقش اصلی در موفقیت کسب و کار شما بازی می کنند.

اگر در درجه اول علامت تجاری شما مشتری را جذب می کند، پس باید از رنگهای روشن و پر جنب و جوشی مثل رنگهای خانواده قرمز و زرد استفاده کنید. یا اگر می خواهید پیام بخصوصی را منتقل کنید، رنگهایی را انتخاب کنید که مرتبط با صنعت کسب و کارتان باشد.

در ادامه به تفکیک به بررسی رنگهای مختلف برای علائم تجاری مورد نظرتان پرداخته ایم.

رنگ قرمز و نارنجی

قرمز و نارنجی رنگهای پر حرارتی هستند که جلب توجه می کنند. چنین رنگهایی که چشم را خیره می کنند، خلاق، پرانرژی و پرشور هستند و سطح انرژی مشتری را بالا می برند. این رنگها با ارائه حس فوریت، به مشتریان حس خرید فوری را در همان لحظه القا می کنند، بخصوص اگر ساعات آخرین فروش باشد.

صنایع مرتبط: صنایع غذایی، تکنولوژی، ماشین، کشاورزی و خرده فروشی.

رنگ آبی و سبز

این رنگها تاثیر احساسی بر مصرف کننده دارند. در این حالت حس آرامش، اطمینان و وابستگی به مصرف کننده القا می شود. این رنگها متعلق به برندهای مشهورند. علائم آبی و سبز رابطه قابل اعتمادی با مشتری برقرار کرده و مهارت و خبرگی شما را در آن صنعت نشان می دهند.

صنایع مرتبط: زیست محیطی، دارویی، شبکه های اجتماعی، و تکنولوژی.

استفاده از رنگ ها در علائم تجاری

رنگ زرد

زرد نیز درست مثل خورشید، حس خوش بینی، روشنایی و گرما را منتقل می کند. این رنگ یادآور طلا و گنج است و مشتری را تشویق می کند در فروشگاه شما اوقات خوشی داشته باشد. رنگ زرد در علامت تجاری، رنگ تابشی است و بر ارائه عکس العمل تاکید دارد.

صنایع مرتبط: خرده فروشی، صنایع غذایی، زیست محیطی، ساخت و ساز و امنیت.

رنگ بنفش

رنگ بنفش با ثروت، سلطنتی بودن و روابط مقدس در بازاریابی برند، مرتبط است. رنگ بنفش در علائم تجاری حاکی از خلاقیت، خرد، و لوکس بودن است. مشتریان به سمت رنگ بنفش کشیده می شوند چرا که فکر می کنند آن محصول کمیاب است و به سختی بدست می آید.

 صنایع مرتبط: موتورهای جستجو، خرده فروشیف تکنولوژی، و مالی.

رنگ سفید

سفید رنگ پاکی، بی گناهی، وضوح و تمیزی است. این رنگ اساسا در شرکتهایی استفاده می شود که می خواهند اصول بهداشتی را القا کنند. درخصوص علائم تجاری، رنگ سفید تضاد ایجاد کرده، لوگو، متن و تصویر را برجسته می کند. قسمت سفید در تصاویر شلوغ یا طولانی فضای استراحت ایجاد می کند.

صنایع مرتبط: بهداشت و مراقبتهای بهداشتی، صنایع دارویی، لوازم خانگی، و تکنولوژی.

ترجمه: پروا روزبه جوان

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. ممنونم عالی بود

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید