• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 13

ساخت پنل خورشیدی سقفی که به سادگی روی سقف خانه‌ها نصب می‌شود

شرکت تسلا که تمرکز خود روی انرژی خورشیدی خانگی را بیشتر کرده است، پنل‌های سقفی تازه‌ای معرفی کرده است که به‌سادگی روی سقف‌های موجود نصب می‌شوند.

 تسلا در ابتدای راه با خودروهای برقی و سپس باتری‌های پیشرفته در حوزه تکنولوژی مطرح شد اما از میانه‌های جاده به بعد، به‌ فکر تأمین انرژی مورد نیاز برای خودروها و باتری‌هایش افتاد و به کلی تغییر مسیر داد. اکنون این شرکت در حوزه جایگزینی نیروگاه‌های برق گازی و گازوئیلی فعالیت می‌کند و حتی در حوزه انرژی خورشیدی نیز توسعه چشمگیری داشته است.

ساخت پنل خورشیدی سقفی که به سادگی روی سقف خانه‌ها نصب می‌شود

سال گذشته ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از نوعی آجر سقفی تازه رونمایی کرد که قابلیت استفاده به‌ جای آجرهای موجود را دارد و می‌تواند انرژی برق مورد نیاز خانه را رایگان تأمین کند. تسلا در آن زمان وعده داد که قیمت فروش این آجرها را به‌جایی می‌رساند که از آجر سفال‌های معمولی هم ارزان‌تر تمام شوند.

اکنون این شرکت از پنل‌های تازه‌ای رونمایی کرده است که سطحی صاف و بدون انعکاس دارند و در شرکت «پاناسونیک سولار» تولید شده‌اند. ویژگی این پنل‌ها این است که می‌توان آنها را بدون نیاز به برداشتن و خراب کردن سقف موجود، روی سقف فعلی چسباند. همچنین یک پرده محافظ برای پایین سقف طراحی شده است که تجهیزات همراه پنل برای انتقال برق به باتری و مدار خانه را از دید پنهان می‌کند و هیچ آسیبی به نمای منزل نمی‌رساند.

شرکت تسلا که تمرکز خود روی انرژی خورشیدی خانگی را بیشتر کرده است،

تسلا اعلام کرده است که این شرکت در حال حاضر فقط به‌ قیمت سفارشی این پنل‌ها را می‌فروشد اما قول داده است که تابستان امسال کار تولید انبوه این پنل‌ها آغاز خواهد شد. در همین‌ حال قرار است از امروز به‌ بعد در تمامی پروژه‌های مسکونی خورشیدی این شرکت، از این پنل‌ها استفاده شود. مزیت دیگر این پنل‌ها نصب سریع و اجرایی شدن بی‌وقفه آن است. توان پنل‌هایی که قرار است تابستان تولید شوند 325 وات اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری آنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید