• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 18

گردشگری کشور آذربایجان

بازارهای توریستی آذربایجان به عنوان کشور “سرزمین آتش” شناخته شده است. این سرزمین باستانی منطقه قفقاز، شاهد ظهور و سقوط امپراتوری های مختلف در طول زمان بوده است. امروز، آذربایجان به سرعت به یک مقصد جذاب گردشگری برای اروپاییان و آسیایی ها تغییر شکل یافته است.

اقتصاد مبتنی بر نفت و فرآورده های نفت خام برای رونق ساخت و ساز ساختمان های تجاری، هتل های جدید و پاتوق گلف و اسکی پیشرو شده است. آذربایجان، بخشی از اتحاد از بین رفته جماهیر سوسیالیستی شوروی سابق است که هنوز ترکیبی از سبک معماری منطقه شوروی را داراست.

گردشگری آذربایجان

پایتخت آذربایجان، باکو شهری هیجان انگیز که در فهرست یونسکو به عنوان محلی تاریخی که با سبک معماری معاصر آمیخته، ذکر شده است. زمانی که پایتخت را ترک می کنید پاتوق های ساحلی دریای خزر، چشم اندازهای نیمه بیابانی با کوههای آتشفشانی رسوب کرده و پدیده های جالب توجه آتش های طبیعی دامنه کوهها، دهکده های زیبای بی انتها، کشتزارهای سبز  و پر آب، باغ ها و پس زمینه ای حیرت آور از دامنه کوههای عظیم قفقاز را خواهید داشت. اروپاییان، باکو را یک مقصد موسیقی برای سفر خود انتخاب می کنند. آذربایجان یک مقصد توریستی جذاب با فرهنگی غنی، غذاهای لذیذ، شهرهای تاریخی و فعالیت های ماجراجویی است.

بهترین مکان ها برای بازدید در آذربایجان
شهر باکو

باکو پایتخت آذربایجان به عنوان “شهر روی تپه ها” معروف است، یکی از معروف ترین شهرهای قفقازی پایتخت، شهر troikas (شهر Tbilisi در گرجستان و Yerevan در ارمنستان) در محل اتصال اروپا و آسیا واقع شده است. این شهر افسانه ای جایی است که گذشته ای غریب دارد و اکنون به عنوان شهری جهانی و بین المللی شناخته شده است طوری که گردشگران زیادی از سراسر دنیا به خود جذب کرده است.

باکو

باکو همچنین مرکز صنعت، تکنولوژی های مهم، علم و فرهنگ آذربایجان است و مکانی بزرگ برای خرید، خوردن و زندگی شبانه است. وقتی در این شهر هستید فراموش نکنید غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های آن را امتحان کنید.

غذاهای حلال در آذربایجان همه جا قابل دسترس هستند. آسمان خراش های پر زرق و برق و بناهای تاریخی باکو به سرعت در حال تبدیل شدن به مقاصد برتر گردشگری در منطقه قفقاز هستند. به طور حتم باکو در بین برترین مکان های گردشگری در آذربایجان قرار دارد.

کارهایی که باید در باکو انجام دهید:

با تورهای پیاده روی همراه شوید و چهره قدیمی شهر باکو را ببینید جذاب ترین مکان های دیدنی باکو شامل برج دختر، بنای باستانی Divankhana، شروانشاهان، مساجد و مناره ها است را دیدن فرمایید.

برج دختر- باکو

در مرکز شهر قدم بزنید و در اطراف بازار Teze پرسه زنی کنید تا هیاهوی بازار محلی با محصولات فصلی و محلی را ببینید.

بازار باکو

از دیدن بناهای افسانه ای جواهر نشان مدرن امروزی که برج‌های شعله است، شگفت زده خواهید شد. این سه برج مرکز تجارت شهر، مشرف به دریا هستند.

برج‌های شعله

در راس کوهستان آتش Yanar Dag، یک دامنه کوه اسرار آمیز درست خارج از شهر باکو وجود دارد که به خاطر سوختن طبیعی آتش همیشگی اش، معروف است.

کوهستان آتش Yanar Dag

درست بیرون از شهر صدها آتشفشان رسوب کرده پیدا خواهید کرد بنابراین به آذربایجان لقب سرزمین آتشفشان های رسوب کرده داده اند.

از جمله شهرهایی که می توانید در آذربایجان دیدن کنید شامل: شهر شکی، گَنجه، لَنکَران و قبه‌له

قبه‌له

شهر قبه‌له

غذاها و آشامیدنی های آذربایجان

یک روز تعطیل برای مردم آذربایجان بدون خوردن غذاهای آذری ناتمام خواهد ماند. غذاها و آشامیدنی ها در آذربایجان که عمدتا شامل گوشت و ترکیب مرغ خانگی است، به طور برجسته در همه غذاهای خانگی مثل کباب ها، گوشت قیمه و دیگر غذاهای منتخب آذری وجود دارد. بیشترین غذاهایی که در آذربایجان بایستی آزمایش شوند شامل پیتی آبگوشت ساخته شده از گوشت گوسفند است که در ظروف سفالی طبخ می شود. پیتی در قفقاز و آسیای میانه نیز رواج دارد و از گوشت، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، و نخود تشکیل شده است و levengi جوجه یا ماهی شکم پر با گوشت قیمه شده است. فراموش نکنید پلو، دلمه، قطاب و حلوا را نیز امتحان کنید.

پیتی غذای محلی آذربایجان

نوشیدنی های آذربایجان شامل چای سیاه و ليموناد، نوشیدنی خنک شیرین ساخته شده از دم شده آب جوشیده با شکر، میوه های جورواجور، berry ها و نعناع به اضافه عناصر دیگر است. غذاهای حلال نیز به صورت فراوان در دسترس هستند و در تمام نقاط این کشور سرو می شوند.

بهترین زمان برای بازدید آذربایجان

آب و هوای لذت بخش در تمام سال، گردشگری آذربایجان را تضمین کرده طوریکه شاهد شکوفایی و رشد گردشگری در سال های اخیر بوده است. بهترین زمان برای لذت بردن در آذربایجان ماه آوریل و اکتبر است. اقلیم آن با نفوذ هوای دریایی معتدل است. آذربایجان تنها منطقه ای است که 9 مورد از 11 مورد آب و هوای جهان را می توان در آن یافت.

 

ترجمه: زهرا صانعی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید