• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 05 / 14

طراحی وب سایت رنگ ها – کدام رنگ می تواند فروش وب سایت را بالا ببرد؟

 

رنگ ها بخشی جدایی ناپذیر از تجربیات ما در این دنیای بزرگ هستند. اما آیا رنگ ها در تفسیر و فهم ما هم تاثیر دارند؟

هر چیزی در دنیای ما رنگ مخصوص به خود دارد. رنگ های متفاوت می توانند احساسی متفاوت در ما القا کنند. در روانشناسی رنگ ها هم این موضوع تایید می شود و با احساسات و گرایشات افراد در ارتباط هستند. آیا از این ویژگی رنگ ها می توان استفاده کرد تا تاثیرگذاری وب سایت خود را بهینه نمایید؟

در فرهنگ های مختلف رنگ ها معانی متفاوتی دارند. به عنوان مثال در چین رنگ سفید رنگ مرگ و سوگواری است، اما در برزیل رنگ سوگواری بنفش است و هندو ها از رنگ زرد می هراسند و همین رنگ در یونان تداعی غم و اندوه است. مردم  مناطق گرمسیری نسبت به رنگ های گرم علاقه بیشتری نشان می دهند و در مناطق سردسیری به رنگ های سرد تمایل بیشتری وجود دارد.

می گویند در فرهنگ شمال آمریکا رنگ آبی به معنای اطمینان است و همچنین تمایلات افراد را بر می انگیزد. رنگ سبز از نظر آنها به معنای طبیعت، تازگی، بالندگی و پول است. رنگ زرد با خود شادی و درخشش خورشید را به همراه می آورد.

البته همه این فرهنگ ها محترم هستند اما آیا برای طراحی وب سایت باید این مفاهیم را ترجمه کرد و از آنها برای تاثیر گذاری در افراد استفاده کرد؟

تجارب مرتبط با رنگ ها
رنگ قرمز می تواند شما را به یک برنده تبدیل کند

تقریباً در تمام دنیا رنگ قرمز به معنای توقف است. قرمز به معنای خطر است. همچنین رنگ قرمز تداعی از گرما و داغ بودن است. در المپیک 2004 روی این موضوع تحقیقاتی صورت گرفت، محققین دریافتند که رنگ قرمز یک معنای دیگر هم دارد و آن تسلط و برتری است.

آنها بوکس، تکواندو، کشتی فرنگی، کشتی آزاد و همه رقابت های تن به تن را در المپیک 2004 مورد بررسی قرار دادند. در این رقابت های ورزشی به رقبا به صورت تصادفی لباس های قرمز و آبی پوشاندند.

در 16 راند از 21 راند افرادی که رنگ قرمز به تن داشتند برنده شدند. همچنین در رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا هم نتایج مشابهی بدست آمد. و مشخص شد که در رقابت های عادلانه رنگ قرمز می تواند نقشی تعیین کننده داشته باشد.

راسل هیل و رابرت بارتون محققین دانشگاه دورهام می نویسند: «ما متوجه شدیم که رنگ قرمز به معنای احتمال برد بیشتر در رقابت هاست.»

و یک بازنده

همچنین محققین دانشگاه دوچستر متوجه شدند که رنگ قرمز می تواند ما را از بدست آوردن بهترین نتیجه باز دارد. طبق تجربیات آنها رنگ قرمز در نتایج آزمون های دانشگاهی و تست هوش می تواند نتایج منفی داشته باشد و سبب کاهش تمرکز و قدرت درک شود. دانشگاهیان از رنگ قرمز تجربه خوبی ندارند آنها این رنگ را برای غلط گیری و مشخص کردن اشتباهات به خاطر می آوردند.

این مطالعات نشان می دهد که در استفاده از رنگ قرمز باید احتیاط بیشتری به خرج دهید. و باید مشخص کرد که این رنگ قرار است چه نقشی داشته باشد و می خواهید چه تاثیری بر رفتارها بگذارد.

رنگ و مزه شکلات داغ

آیا تا به حال به ظرف یا بسته بندی خوردنی ها و نوشیدنی هایی که از بازار تهیه می کنید دقت کرده اید؟ رنگ آنها در طعم و مزه ای که احساس می کنید تاثیر گذار است. بتینا پیکوراس محقق دانشگاه پلی تکنیک والنسیا که با همکارش پارلز اسپنس از دانشگاه آکسفورد انگلیس روی شکلات داغ کار کرده اند می گوید این همان چیزی است که بررسی های ما روی شکلات داغ نشان می دهد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید