• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 22

گلهای آپارتمانی_ از گل شمعدانی بیشتر بدانید

نام عمومی: شمعدانی باغچه

خانواده: شمعدانیان

استفاده از این گل یکی از پیشنهادهای همیشگی و محبوب برای باغچه است. این گیاهان دارای برگ های آبدار می باشند و درطول رشد، ساقه آنها ممکن است به ارتفاع حدود یک متر برسند و به صورت درختچه ای کوچک تبدیل شوند.

گل شمعدانی

مشخصه برگ های آن در اکثر گونه ها دایره ای شکل به قطر 5 تا 7 سانتی متر می باشد که گاهی با یک نوار رنگی داخل برگ مشخص می شود. از معروفترین گونه ای که نوار نیم دایره داخل برگ دارد، «شمعدانی نعل اسبی» می باشد.

قطر گلهای شمعدانی 10 تا 12 سانتی متر است که ترکیبی از چند گل کوچک در کنار هم، شکل یک نیم دایره را می سازند.

محدوده ی رنگ گل شمعدانی ها، از سفید مایل به صورتی تا انواع قرمز وجود دارد. همین طور از قرمز روشن تا بنفش دیده می شوند.

اغلب رنگ ها حالت سایه دار دارند، در برخی نمونه ها، رنگ برگ مکمل گل می باشد.

پرورش

گیاه باید دارای خاک زهکشی شده خوب باشد. گیاهانی که در گلدان رشد می کنند ریشه محدودی دارند. باروری بیش از حد باعث می شود شاخ و برگ بیشتر و گل دهی کمتری داشته باشد.

نور:

گل شمعدانی بیشتر دوست دارد در شرایط روشن و آفتابی باشد.

انواع گلهای شمعدانی

 رطوبت:

خاک را در هنگامی که آب و هوا گرم است مرطوب نگه دارید. در هوای سرد اجازه دهید، سطح خاک خشک شود و سپس آب دهید. دقت کنید خاکی که به طور دائم مرطوب باشد، به سرعت باعث پوسیدگی ریشه می شود.

سرسختی:

شمعدانی ها نسبت به لمس کردن حساس هستند. آنها در مناطق سردتر سالانه رشد می کنند. در زمستان گیاهان را می توان در داخل گلدان ها نگهداری کرد.

برخی از باغداران ترجیح می دهند گیاهان را از قسمت ریشه جدا کنند. ریشه را در روزنامه می پیچند و در جای خشک و خنک می گذارند و تا فصل بهار از آن نگهداری می کنند.

تکثیر:

گل شمعدانی را می توان از دانه و یا از قلمه تکثیر کرد.

در باغچه و لبه پنجره ها می توانید از گل شمعدانی استفاده کنید. این گل طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد و تقریبا هر رنگی که مد نظر شماست را می توانید تهیه کنید.

در جنوب کالیفرنیا از گل شمعدانی برای رنگی کردن زمین در دامنه ها و چمن زارها استفاده می کنند. گذاشتن آنها در گلدان های کوچک کنار پنجره، بسیار عالی است و ترکیب این گل با گلهای دیگری مثل گل اطلسی و پیچکها ترکیب بسیار زیبایی به وجود می آورد.

یکی از بهترین گزینه ها برای قرار دادن گل داخل گلدان های آویز، گل شمعدانی می باشد.

این گل زیبا به دلیل ارزان بودن، تکثیر آسان، و مراقبت راحت، بسیار محبوب است.

ترجمه:میترا نامجو

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید