• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 05 / 16

چگونه سرعت گوشی هوشمند کُند خود را افزایش دهید!

وقتی که یک گوشی با سیستم عامل اندروید می خرید یکی از فاکتور هایی که برای شما اهمیت دارد سرعت آن است تا اجرای اپلیکشن های مختلف برای شما مشکل ساز نشود، اما پس از گذشت یک یا دو سال کم کم متوجه می شوید که گوشی هوشمند شما که قبلاً از کار کردن با آن لذت می بردید دیگر آن کارایی گذشته را ندارد و کم شدن سرعت آن کاملا محسوس است. در چنین شرایطی ممکن است به فکر یک گوشی قوی تر و به روز تر بیفتید اما ممکن است مشکل شما با یک خانه تکانی نرم افزاری حل شود اگر چنین مشکلی دارید توصیه می کنم این مقاله را بخوانید چون به احتمال زیاد مشکل شما را حل خواهد کرد.

افزایش سرعت گوشی اندروید

گوشی هوشمند شما هم مانند کامپیوتر شخصی شما سیستم عاملی دارد که به مرور باگ هایی به آن اضافه می شود و به مشکلاتی برخورد می کند که سبب کند شدن آنها می شود و با انجام برخی کار ها می توانید آنها را رفع نمایید و اما روش کار!

از شر اپلیکشن های بی مصرف خلاص شوید!

هدف از پاک کردن برخی اپلیکشن ها خالی کردن حافظه نیست بلکه هدف این است که اپلیکشن هایی را که کارایی ضعیفی دارند حذف کنید. تا به این ترتیب به گوشی اندروید خود فرصت نفس کشیدن بدهید!

  • برای شروع چرخ دنده تنظیمات را لمس کنید. سپس وارد منوی کاربرد ها یا اپلیکشن ها شوید. در گوشی های جدیدتر با Apps نمایش داده شده اند.
  • وارد زبانه Downloded یا بارگذاری شوید حال می توانید لیست اپلیکشن هایی را که در طول این سال ها نصب کرده اید مشاهده نمایید.
  • زبانه ای را که با عنوان استفاده نشده برای شش ماه مشخص شده است لمس کنید و پاک سازی حافظه نهان یا Clear Cache را بزنید و سپس آنها را یا Uninstall یا Disable نمایید.

در انجام این کار وسواس نشان ندهید این کار بسیار ساده تر از استفاده از اپلیکشن هایی است که برای شناسایی نرم افزار های اضافی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • برای آزمایش گوشی خود آنرا ریستارت نمایید. کارایی آنرا امتحان نمایید یکی از راه های انجام این تست زمان بالا آمدن گوشی است، همچنین سرعت تغییر صفحه هم یکی از آیتم هایی است که به کمک آن می توانید سرعت گوشی خود را امتحان نمایید.
  • اگر باز هم احساس می کنید که سرعت گوشس شما پایین است به خواندن ادامه دهید.
کمی جا باز کنید
  • دوباره منوی اپلیکشن ها را از طریق منوی تنظیمات باز نمایید.
  • option یا گزینه ها را انتخاب نمایید و آنها را با توجه به اندازه فایل مرتب نمایید.
  • اپلیکشن هایی را که بیشترین حافظه را اشغال می کنند انتخاب نمایید حافظه نهان آنها را خالی نمایید برای این منظور کافیست Clear Cache را انتخاب نمایید. این کار حافظه را خالی می کند و اجازه می دهد حافظه بیشتری در اختیار سیستم عامل اندروید گوشی شما قرار گیرد. حال دوباره سرعت گوشی را آزمایش نمایید.
  • دوباره وارد تنظیمات گوشی خود شوید و حافظه آزاد را چک کنید. اگر حافظه شما پر شده است می توانید برای مدیریت حافظه گوشی خود Storage Analyser را به صورت رایگان از اینترنت دریافت نمایید و روی گوشی خود نصب نمایید. و آنرا اجرا کنید.

نکته: این اپلیکشن بزرگترین فایل ها را در گوشی اندرویدی شما تشخیص می دهد و به این ترتیب با انتقال یا پاک کردن آنها احتمالا می توانید حجم زیادی از حافظه را خالی کنید. و دوباره گوشی خود را تست کنید.

تنظیمات و نرم افزار کارخانه را دوباره نصب نمایید

اگر مراحل قبل را انجام دادید و مشکل حل نشد، این کار احتمالا مشکل شما را حل خواهد کرد. با این که کار راحتی به نظر می رسد اما پیامد هایی هم دارد و مجبور خواهید شد برای همه اپلیکشن ها تنظیمات را دوباره انجام دهید. به همین دلیل زمان زیادی را باید صرف کنید.

برای این منظور وارد منوی Back up and Reset از قسمت تنظیمات شوید و گزینه Backup My Data را انتخاب نمایید. تا از اطلاعات خود پشتیبان گیری کنید.

حال Factory Data Reset را  از همان منو انتخاب نمایید و مراحل را ادامه دهید تا کاملاً گوشی خود را پاکسازی کنید و دوباره سیستم عامل گوشی را نصب نمایید. توجه داشته باشید که قبل از ریست همه فایل های خود را در کارت حافظه ذخیره نمایید سپس کارت حافظه را خارج نمایید.

حال می توانید دوباره اپلیکشن ها را نصب کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

 علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. با تشکر از توضیح شما ولی مطالب پیش چا افتاده بود

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید