• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 23

آموزش ساده شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی جزء شیرینی های خشک و بسیار خوشمزه می باشد که در بیشتر کشورها تهیه می شود. در ایران نیز از دیرباز این شیرینی طبخ و تهیه می شده و جزء شیرینی های سنتی می باشد و به علت مزه عالی و ماندگاری بالای آن، طرفداران زیادی دارد. این شیرینی به خاطر ماندگاری زیاد در ایام عید نوروز بیشتر تهیه می شود، می توانید از آن برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید و خوردن آن کنار چای در عصر هنگام، بسیار دلچسب است.

دستور شیرینی نارگیلی با مقدار موادی که در این مقاله بیان شده است را با اطمینان به کار ببندید و خاطر جمع باشید که شیرینی خوشمزه و بسیار شبیه شیرینی قنادی خواهید داشت.

مواد لازم:
  •  آرد در صورت شل شدن مواد
  • پودر نارگیل چرخ شده 125 گرم
  • سفیده تخم مرغ 3 عدد
  • پودر قند 25 گرم
  • آبلیمو 1 قاشق غذا خوری
  • خلال پسته مقداری برای تزئین
پخت شیرینی نارگیلی
طرز تهیه:

ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید. برای تهیه این شیرینی تنها به سفیده تخم مرغ نیاز دارید. سفیده تخم مرغ را با همزن، بزنید تا کاملا کف کند و سفت شود.

نارگیل چرخ شده و پودر قند را به سفیده کف کرده، اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

برای اینکه شیرینی طعم بهتری داشته باشد می توانید نارگیل تازه را تهیه کنید و مغز آن را جدا کرده و خشک کنید.

سپس مواد را داخل یک ظرف لعابی مناسب بریزید و روی شعله گاز ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید، حرارت و گرمی به گونه ای باشد، زمانی که دست را روی ظرف می گیرید، گرمی آن به دست برسد ولی دست نسوزد. در آن لحظه، ظرف را از روی حرارت بردارید و آبلیمو را کم کم به آن اضافه کنید و هم بزنید.

اگر مایه شیرینی شما شل بود می توانید مقداری آرد به آن اضافه کنید، تا به غلظت دلخواه برسد.

فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود.

کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید.

مایه را داخل قیف مخصوص بریزید و با فاصله، مواد را داخل سینی بریزید، کوچک و بزرگی شیرینی ها به سلیقه شما است و مواد را می توانید به دلخواه کم و زیاد بریزید.

روی مواد را می توانید با پودر و یا خلال پسته تزئین کنید و سپس داخل فر بگذارید.

میزان حرارت فر در این دستور بیان نشده است چون در هر فر، حرارت و مدت زمان قرار گیری شیرینی، متفاوت است بنابراین فر را روی حرارت متوسط بگذارید و بعد از 20 دقیقه آن را بررسی کنید شاید نیاز به پخت بیشتر داشته باشد.

با چند بار پخت این شیرینی متوجه می شوید که در چه حرارت و در چه مدت زمانی آماده می شود.

پیشنهاد می کنیم حتما این شیرینی خوشمزه را در منزل تهیه کنید و برای عصرانه با چای به همراه خانواده میل کنید. کودکان به بو و طعم شیرینی خانگی عادت می کنند و کمتر سراغ شیرینی بازاری خواهند رفت بنابراین با تهیه آنها در منزل از سلامت شیرینی مطمئن خواهید بود.

ندا مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید