• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 08 / 01

چرا مشاور بازاریابی؟

برای برخی افراد اینطور جا افتاده است که بازاریابی یعنی فقط فروش محصول. اما اصلا اینطور نیست!! بازاریابی یک فرآیند است که در قالب شناخت دقیق کسب و کار و تجزیه و تحلیل مخاطب آن و طراحی یک برنامه ویژه برای آن کسب و کار می باشد. می توان گفت که برنامه بازاریابی شبیه به یک کت تن دوخت است. منظورم این است که با یک ایده خلاقانه مشابه نمی توان در هر کسب و کار موفق شد و برای هر کسب و کار باید برنامه بازاریابی مختص به آن حرفه طرح ریزی شود. برخی می گویند که از پس هزینه های یک مشاور بازاریابی و یا یک برنامه بازاریابی بر نمی آییم. خب اگر در زمینه بازاریابی اطلاعات ندارید پس بهتر است که از مشاور بازاریابی کمک بگیرید و گرنه اوضاع هیچ تغییری نخواهد کرد و در همین رکودی که دارید باقی می مانید.

bazbaryabi2

مسئله دیگر این است اکثر صاحبان کسب و کار اینطور تصور می کنند که هزینه برای مشاور بازاریابی خیلی بالاست و یا اینکه برای تبلیغات باید هزینه های بالایی را پرداخت کنند. اما در واقع این طور نیست!! به همراه خلاقیت گاهی اوقات تغییرات کوچک می تواند فروش شما را افزایش دهد. فقط به زمان، انرژی و خلاقیت نیاز است. در ایران بسیاری از شرکت ها با رکود اقتصادی روبرو شده اند، از این رو باید به فکر تغییر در شرایط کسب و کارشان باشند. بهترین راه هم برای شرکت های خرد و کوچک این است که از بازاریابی چریکی استفاده کنند، چون این تکنیک کم هزینه و بسیار اثر گذار است.

بازاریابی

یکی از بزرگ ترین چالش هایی که بسیاری از شرکت ها با آن روبرو هستند این است که به کارآیی مشاور بازاریابی اعتماد ندارند. بهترین مشاور بازاریابی شخصی است که علاوه بر طرح یک برنامه بازاریابی دقیق، خود نیز در اجرای آن مشارکت داشته باشد.

دوباره تاکید می کنم که برنامه بازاریابی مثل یک کت تن دوخت است که تنها مختص یک کسب و کار می باشد.

نوشته: شیرین هژبری فرد

وب سایت:  www.ibazaryabi.com

ایمیل: cm@ibazaryabi.com

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. سلام عرض می کنم .
    در زمینه طرح های بزرگ هنری – اقتصادی در مقیاس های جهانی باید چکار کنیم ؟
    بعنوان نمونه بنده طرحی در زمینه Landscape دارم که مورد نیاز همه بخش های تصویری است . از جمله ؛ کلیپ های تجاری تلویزیونی / لوکیشن کلیپ های موسیقی / فیلم های سینمایی / توریسم و موارد اینچنینی .
    چگونه باید طرح را ثبت و با تشریفات لازم به بازار تقاضای واقعی ارائه کنم ؟
    ارادتمند : گودرزی

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید