• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 30

فینال سنگین‌وزن بوکس جهان؛ جنگ غول‌ها

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های بوکس در سالهای اخیر دو مشت‌زن پرآوازه‌ی دنیا در ومبلی با هم دیدار خواهند کرد.

 فینال سنگین‌وزن بوکس جهان میان ولادیمیر کلیچکو، بوکسور سرشناس اکراینی، و آنتونی جاشوا، بوکسور جوان و قهرمان سال گذشته‌ی جهان، برگزار می‌شود.

فینال سنگین‌وزن بوکس جهان؛ جنگ غول‌ها

این بازی در ورزشگاه 90هزارنفری ومبلی لندن برگزار می‌گردد و آنتونی جاشوا برای دفاع از عنوان قهرمانی برابر کلیچکویی قرار می‌گیرد که از حیث افتخارات در مرتبه‌ی بالاتری نسبت به او قرار دارد.

این دیدار از این حیث در حکم فینال است که مبارزه‌ای است که تکلیف قهرمان سنگین‌وزن بوکس جهان از منظر سازمان‌های «آی‌بی‌اف» و «دبلیو‌‌بی‌اف» را مشخص می‌کند.

کلیچکو در حالی پای به این دیدار می‌گذارد که طی یازده سال گذشته تنها یک بار به تایسون فیوری، بوکسور سرشناس انگلیسی، باخته است.

آنتونی جاشوای جوان هم از سال 1996 که وارد بوکس حرفه‌ای شده تا کنون نباخته است و 18 بازی‌ای که انجام داده را با ناک‌آوت به سود خود تمام کرده است.

او چندی پیش تایسون فیوری را شکست داده و قهرمان سنگین‌وزن جهان شد. در آن سو، کلیچکو به دنبال این است که با برتری در برابر جاشوا عنوان قهرمانی خود که با باخت در برابر فیوری از دست داده بود را بازپس بگیرد.

جاشوا تنها 27 سال سن دارد و کلیچکو 41 ساله است. این بوکسور اکراینی سخت‌ترین حریف آنتونی جاشوا خواهد بود و ممکن است اولین باخت زندگی حرفه‌ای را بر وی تحمیل کند. هر دو بوکسور از این دیدار به عنوان سخت‌ترین دیدار زندگی خود یاد کرده‌اند.

کلیچکو بیش از یک دهه پیش یکی از خاطره‌انگیز‌ترین بازی‌های تاریخ بوکس را با بوکسور افسانه‌ای انگلستان، لینوکس لوییس، انجام داد که در امتیازشماری مغلوب شد

منبع:خبرگزاری ایلنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید