• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 04

برترین فیلم های اکشن سالهای 2000 تا 2017 – قسمت پنجم

در این مقاله 5 مورد از برترین فیلم های اکشن همراه با خلاصه کوتاهی از فیلم، سال تولید، کارگردان و ستاره ها عنوان شده است. علاقمندان به فیلم های اکشن می توانند لیستی از بهترین این فیلم ها را که در مقاله های قبلی وبسایت یاد بگیر دات کام تهیه شده است را بازدید کنند.

فیلم آواتار_2009

آواتار، فیلمی علمی-تخیلی سه بعدی و محصول سال 2009 کمپانی آمریکایی فاکس قرن بیستم است.

“جیک سالی” یک تفنگدار نیروی دریایی ایالات متحده که از ناحیه پا فلج شده است. او به منظور انجام پروژه ای منحصر به فرد به نام ” آواتار”به سیاره پاندورا فرستاده می شود هدف آن ها سعی در نفوذ در بین بومیان و کشف اطلاعات و رموز آن ها است، ولی به تدریج طی ماجرایی با شاهزاده و دختر بزرگ قبیله “ناوی ها”پیوند عاطفی برقرار می کند و رفته رفته به عمق زیبایی فرهنگ بومیان آن منطقه پی می برد و سعی می کند به آن ها کمک کند تا جایی که مجبور است میان انجام دستورات فرمانده های خود و یا کمک به حفظ دنیایی که آنجا را همانند خانه خود حس می کند یک گزینه را انتخاب کند … (162 دقیقه)

کارگردان: جیمز کامرون

ستاره ها: سم ورتینگتون، زویی سالداتا، سینگورنی ویور و میشل رودیگز

فیلم آواتار

فیلم بتمن آغاز می‌کند_2005

بتمن، فیلمی ابرقهرمانی محصول سال 2005 کشور ایالات متحده است.

بروس وین یا بتمن که شهر خود “گاتهام” را غرق در فساد و خلاف دیده است، تصمیم میگیرد به قهرمانی تبدیل شود که گاتهام بیشتر از هر چیزی به آن نیاز دارد. برای از بین بردن فساد به پا میخیزد و لباس بتمن را به تن می کند و … (140 دقیقه)

کارگران: کریستوفر نولان

ستاره ها:کریستین بیل، مایکل کین، لیام نیسون و کِن واتانابه

فیلم بتمن آغاز می‌کند_2005

فیلم شوالیه تاریکی_2008

شوالیه تاریکی، فیلمی ابرقهرمانی، اکشن محصول سال 2008 کشور ایالات متحده آمریکا و دنباله فیلم “بتمن آغاز می کند” است.

در گاتهام سیتی، مدتی پس از ناپدید شدن دکتر جاناتان کرین معروف به مترسک، امنیت توسط بتمن دوباره به گاتهام بازگردانده شد. یک روز در گاتهام تبهکاری به نام جوکر همراه همدستانش به بانکی دستبرد می‌زنند. به دستور جوکر، هم‌دستانش یک به یک یکدیگر را می‌کشند و آخرین نفر را نیز خود جوکر می‌کشد و با پول‌ها تنهایی فرار می‌کند. بتمن از طریق جیمزگوردون از موضوع مطلع شده و تصمیم می گیرد همراه دادستان جدید شهر، گاتهام را وجود خلافکاران پاکساری کند و … (152 دقیقه)

کارگردان: کریستوفر نولان

ستاره ها: کریستین بیل، هیث لجر، آرون اکهارت، مایکل کین

فیلم شوالیه تاریکی

فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد_2012

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد، فیلمی ابرقهرمانی محصول سال 2012 ایالات متحده سال است.

کریستوفر نولان کارگران فیلم همراه برادرش جاناتان، فیلم نامه این فیلم را نوشته اند و دیوید اس.گویر داستان آن را طراحی کرده است. این فیلم سومین و آخرین قسمت سه گانه ی کریستوفر نولان است.

با اجرای قانون دنت، تقریبا تمام جرایم سازمان یافته ریشه کن شده است. جیمز گوردون که از نگفتن حقایق احساس گناه می کند ماجرای واقعی به همراه استعفایش را در یک نامه می نویسد تا در سالروز مرگ هاروی دنت آن را بخواند اما به دلایلی تصمصم می گیرد اینکار را نکند. بتمن هشت سال است که ناپدید شده و به غیر از آلفرد کسی او را نمی بیند و … (164 دقیقه)

کارگردان: کریستوفر نولان

ستاره ها: کریستین بیل، تام هاردی، ان هتوی و گری الدمن

فیلم شوالیه تاریکی_2008

فیلم تلقین_2010

تلقین، فیلمی علمی تخیلی و دلهره آور محصول سال 2010 کشور آمریکا است.

“دام کاب” یک دزد ماهر در استخراج اسرار ارزشمند برای سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری است. توانایی او در این است که هنگامی که دیگران در خواب هستند و ذهنشان در آسیب‌پذیرترین وضعیت است، اسرار کلیدی آنان را از درون رویاهایشان ربوده و در دنیای بیرون از خواب، این اسرار را به خریداران متقاضی عرضه می‌کند. او یک گروه چیره‌دست از روان‌کاوان و معماران زبردست دارد که همراه او مخفیانه وارد خواب‌های دیگران شده و سعی در کشف و ربودن اطلاعات دارند. سرمایه داری ژاپنی به نام سایتو که خود قربانی کاب بوده و از توانایی هایش آگاهی دارد، کاب را به کار می گیرد تا اسرار ذهن رقیب تجاریش رابرت فیشر را بدزدند اما آن چیزی که از آن خبر ندارند این است که رابرت فیشر از قبل در اصول محافظت از ضمیر ناخودآگاهِ خود تعلیم دیده ‌است و … (148 دقیقه)

کارگردان: کریستوفر نولان

ستاره ها: لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون-لویت و کن واتانابه

فیلم تلقین_2010

فیلم های اکشن ارائه شده در این مقاله و مقاله های قبلی وبسایت یاد بگیر دات کام از میان 302 فیلم برتر اکشن ایالات متحده انتخاب شده اند.

ترجمه و تحقیق: زهرا صانعی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید